Såpbubblan skrev:
Vi ska på bo Hotell Västberga.

Är det någon som vet om det är ett bra hotell?
jag gick låg/mellanstadiet på västbergaskolan, men jag visste inte att det fanns ett hotell västberga! jag gissar på att det är antingen...
a) formule 1 som ligger precis framför min gamla skola och verkar vara typ ett scandichotell med lägre standard, för folk på resande fot / hjul.
b) den gamla (riktigt gamla) skolan vid årstamotet. men det är ju ett härbärge...
c) något jag totalt missat.
det är precis i närheten av mitt föräldrahem, men västberga är verkligen inte den roligaste delen av stan. byggt på 50-60-talet, industriområde, motorväg etc. dessutom har de ingen t-banestation! man måste nog ta 142an till telefonplan... om du har tur ligger hotellet i den delen av västberga som angränsar till midsommarkransen. ett betydligt mysigare ställe (och mitt hem!) byggt innan sekelskiftet (alltså det förra...) med hemtrevliga kaffestugor och självklart även tunnelbana
angående medeltida kläder så är jag nästan säker på att det finns en bra affär i gamla stan, men vete sjutton om jag kan komma ihåg var. det är väl inte strikt live-standard (dvs kanske sydda med syntettråd, kanske inte helt i linje med medeltida färgningsmöjligheter...) men om du letar efter fantasy-aktiga kläder så är det stället för dig. det var ett tag sedan nu som jag och en kompis snubblade över affären och oohade och aahade oss över hur fina klänningar de hade, och jag vet att den inte låg i turiststråket. troligen kan dock en av de mindre bra affärerna ge dig vägbeskrivning. konstigt nog är gamla stan det enda stället jag kan virra bort mig på i stockholm. gatorna är för trånga! inget solljus att orientera sig efter! det blir alltid så att jag får gå åt ett håll tills jag kommer till vattnet - "jaha, var det här jag var..."
ja, just det. om du ska på museum, tänk på att det är på måndagar de har stängt. jag glömmer iallafall alltid bort det...