Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån apr 20, 2026 2:28 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Harry Potter: Filmerna
InläggPostat: mån jul 10, 2006 5:34 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Eftersom Half Blood Prince tråden handlar om den boken så skapade jag en tråd för just filmerna.

Enligt min åsikt är de två första filmerna okej som filmer, den tredje halvbra medan den sista är riktigt dålig. Goblet of Fire är alldeles för ihoptryckt så att man aldrig skulle förstå den om man inte hade läst böckerna.
En kompis till mig fick idén att man skulle kunna göra en serie med avsnitt på en halvtimme eller så, ett till tre kapitel för varje avsnitt. Gjorde man det så skulle det nog bli riktigt bra tror jag, om också bytte ut några skådespelare.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 12, 2006 1:01 pm 
Östring
Användarvisningsbild

jag tycker att dom tre första filmerna är riktigt bra gjorda, men den fjärde däremot (stavning?) kunde ju blivit bättre. som du sa, den är alldeles för ihoptryckt, den gör liksom inte boken riktigt rättvisa. och vilka skådespelare skulle du vilja byta ut då?

för min del skulle jag inte vilja byta ut daniel radcliffe, dock skulle jag önska att han kunde agera bättre. jag tycker att han är så stel, och verkar inte riktigt veta vad han ska göra med sina armar ibland osv. jag är heller inte nöjd med den nya dumbledore. och crouch junior hade jag föreställt mig helt annorlunda - han ska ju vara blond för tusan! barty crouch hade jag också föreställt mig annorlunda.

emma watson samt rupert grint tycker jag är perfeka för sina roller. och snape rockar (dock ej i bok sex). xD

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jul 13, 2006 12:07 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Nej de borde inte byta ut någon nu, då skulle det bara bli konstigt. Men om de gjorde en serie så borde de ha några andra än Radcliffe och Watson, Radcliffe har ett väldigt konstigt sätt att förmedla känslor med ansiktet och Watson är alldeles för överspelad. Men det är sant att Grint är superbra, han är precis som jag tänkt mig honom bortsett från en del som hör till manuset. Och Snape rockar (även i bok sex).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 14, 2006 2:00 pm 
Östring
Användarvisningsbild

jorå, men jag menade att om det hade varit andra skådisar från hela första början. x) och har du sätt hur emma watson ler ibland på interljuvet? fett läskigt, men det leendet är aldrig med i någon av filmerna. huh. hursomhelst, snape rockar. inte i sjätte boken. bara lite.

Inläggsrubrik: Re: Harry Potter: Filmerna
InläggPostat: ons aug 23, 2006 2:49 pm 
Maia

Filmerna är Okej , tveksam 3a
För övrigt
gillar jag inte Emma watson :?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 11:59 am 
Dvärg
Användarvisningsbild

1an och 2an är väldigt bra tycker jag. 3an går att ses men 4an är en katastrof, totalt värdelös.

-Well, yeah, there's my favorite leaf. How could I forget this place?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 5:21 pm 
Uruk

4an är, som ni säger, ihoptryckt. Jag för min del gillar Watson och Grint, men är lite tveksam till Radclife. När jag såg tvåan senast kom jag att tänka på att Mr. Weasley inte har några glasögon. Och ska inte Molly var knubbig? Min favorit av filmerna får nog bli tvåan. Wright regerar i den.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 9:52 am 
Dvärg
Användarvisningsbild

Grint och Watson har ju mycket enklare roller än D.R, men håller ändå med dig :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 12:29 pm 
Maia

Grint är nästan exakt som jag föreställer mig att Ron ska vara. Det som främst stör mig när det gäller de andra två är att de ser så prydliga ut jämfört med hur de beskrivs i böckerna. Var är de rufsiga håren? Varför har alla vanliga kläder på sig? Varför får inte Hermione vara sådär irriterande överlägset smart som hon egentligen är? Ibland tror jag inte att varken ressigören eller producenten har läst någon mer bok än den de just arbetar med. :?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 2:28 pm 
Wavemaster of the World

Olórin skrev:
Grint är nästan exakt som jag föreställer mig att Ron ska vara. Det som främst stör mig när det gäller de andra två är att de ser så prydliga ut jämfört med hur de beskrivs i böckerna. Var är de rufsiga håren? Varför har alla vanliga kläder på sig? Varför får inte Hermione vara sådär irriterande överlägset smart som hon egentligen är? Ibland tror jag inte att varken ressigören eller producenten har läst någon mer bok än den de just arbetar med. :?

Du tar orden ur munnen på mig. Grith är helt klart den vassaste skådisen av de tre också. Vad gäller rufsiga frisyrer, så har Radcliffe gått och klippt sig kort lagom till inspelningen av femte filmen... och han använder inte peruk. På tal om det, så har jag nyss sett bilder på hur Luna kommer att se ut.

. . .

Är det här Luna? Nej, det här är definitivt inte Luna. :x

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 2:52 pm 
Maia

SUCK!!! Den enda filmen som man har försökt anpassa looken efter hur de beskrivs är den första. Den har istället andra saker som inte känns helt rätt. :(

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 5:39 pm 
The Magnificent

Crumui skrev:
Grith är helt klart den vassaste skådisen av de tre också.

Antar att du menar Grint?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 5:41 pm 
Wavemaster of the World

Ojdå. Jag och namn...

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 6:49 pm 
Dvärg
Användarvisningsbild

tycker Luna ser för normal ut. Hade tänkt mig att hon skulle se ut som Trelawney.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 7:13 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Luna var helt katastrofalt vanlig, hon ska vara utstickande enligt mig. Hon hade inte de där drömmande ögonen som hon beskrivs med i boken heller.

Jag tycker att filmerna är dåliga allihop. Man får inte med allt som behövs. Två timmar längre filmer hade varit nödvändigt. Och undrar hur OotP blir!? 1000 sidor bok måste ju bli ett par timmars film.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 48 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]