Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör sep 19, 2026 5:04 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 42  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 05, 2005 3:05 am 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Men så hör ni väl till de mer utbildade av skaran härinne också :wink: . Själv fick jag enbart nio rätt första gången. jo självklart är det lättare under själva arbetet. Ändock blev exempelvis Missile Silos i ett South Park avsnitt nyligen, skyddsrum.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör nov 05, 2005 12:28 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Alla rätt och inga vilda gissningar! Eeeh … jag "fuskade" och sökte på nätet på de jag var det minsta osäker på innan jag svarade. Det gick nog faktiskt rejält mycket snabbare än om jag hade suttit och klurat och försökt gissa seriöst. Jag hittade nästan alla direkt i "Dictionary.com". Hmm, var det fusk egentligen?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 07, 2005 9:47 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Som svar på varför jag stör mig på ANa-Lucia: Jag gillar inte när kvinnor håller på och plutar med läpparna helt enkelt. Och för att det är en sån typisk tjej som killar bara dyrkar skönhetsmässigt. *djup suck*

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån nov 07, 2005 11:42 pm 
Maia

Rose hade rätt, hennes man hade överlevt.
Vad tror ni om drömmen Hugo hade där han pratade koreanska och Jin som sa att allt kommer att förändras.
Drömmar verkar ju ha betydelse på ön det var ju tack vare en dröm som Locke fann det störtade planet med heroin.
Tror ni allt kommer att förändras?

Arthur C. Clarke

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 08, 2005 12:08 am 
Maia
Användarvisningsbild

Älva skrev:
Som svar på varför jag stör mig på ANa-Lucia: Jag gillar inte när kvinnor håller på och plutar med läpparna helt enkelt. Och för att det är en sån typisk tjej som killar bara dyrkar skönhetsmässigt. *djup suck*

Jag säger bara en sak... Kiera Knightley. :roll:

Drömsekvenserna brukar vara de överlägset bästa i Lost - där får någon regissör leva ut och verkligen visa vad den går för. Nu har ju både Walt och Jin 'setts' av Shannon och Hurley. Är det bara för att hinta om att de är tillbaks på ön, eller har drömmarna/visionerna någon annan betydelse. Hur som helst gillar jag det!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 08, 2005 1:41 am 
Maia
Användarvisningsbild

vanja skrev:
Älva skrev:

Jag säger bara en sak... Kiera Knightley. :roll:

Mäh! Jag tycker mig minnas någon som hade texten "All men should look like this. By law." under en bild av en butch Aragorn-Viggo. :wink: :P Keira... we like. :mrgreen: Men hon var mycket vackrare innan läppjobbet, nu ser hon... lite läskig ut. :o

Ah well. We now return you to your regularly scheduled broadcasting. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 08, 2005 7:42 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:22 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 08, 2005 9:02 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag såg att den första säsongen av Lost har kommit ut på dvd är det nån som ska köpa den?

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 08, 2005 10:35 pm 
Maia

Swiss skrev:
Vad var det någon sa om att böckerna som Sawyer läste kan ge ledtrådar till Lost-gåtan?

Det här är vad jag sa om det :

Aiwendil skrev:
Har ni sett den senaste artikeln på tv4.se?

Citera:
Lost - en litterär gåta?Sawyer plöjer den ena boken efter den andra på ön, men har du lagt märke till vilka böcker han läser? De kan nämligen ge en ledtråd till öns stora hemlighet.
Lost är fullproppad med litterära referenser. I första säsongen läser Sawyer boken Watership down av Richard Adams som handlar om några kaniner som söker efter en trygg plats i en hotfull värld. Vid ett annat tillfälle läser han Madeleine L'Engles A wrinkle in time som handlar om att resa i tiden.

Och snart kommer ytterligare en litterär referens, och kanske en ledtråd till öns hemlighet, skriver USA today.

En av karaktärerna plockar upp boken The third policeman av den irländske författaren Flann O'Brien. Omslaget kommer synas i bild ungefär en sekund, meddelar den amerikanska tv-kanalen ABC, som sänder Lost i USA.

Boken visas i ett avgörande ögonblick i serien, berättade manusförfatttaren Craig Wright, som skrev avsnittet tillsammans med Javier Grillo-Marxuach, för tidningen Chicago Tribune. Wright avslöjade också att den som är bekant med boken kommer få en ledtråd till Lost-gåtan.

Att följa smulorna till ledtrådar i Lost har blivit en tidskrävande fritidssyssla för många, och på Internet diskuteras innebörden av de olika litterära hänvisningarna för fullt i olika forum.

The third policeman handlar om en man som hjälper till i ett pengamotiverat mord och som hamnar i en konstig värld med cyklar, poliser och enbenta män. Kritiker har kallat den såväl löjlig som spännande och skrämmande. Den surrealistiska utforskningen av tiden, döden och existensen kan spegla det som händer i Lost, skriver USA today.

De litterära hänvisningarna ökar ofta bokförsäljningen markant. Efter att amerikansk media skrivit om The third policeman såldes 8000 exemplar på bara två dagar.

Vad tror ni om det?
I vilket avsnitt läste Sawyer Watership down? kommer ni ihåg det?

Arthur C. Clarke

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 09, 2005 2:33 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:21 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 09, 2005 6:11 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

De har uppehåll i USA också. Tror att det beror på att det är baseballsäsong. Då måste TV4 också ha uppehåll eftersom de inte får komma för nära de amerikanska avsnitten. Det är iaf vad jag har hört.
Men nästa vecka är det tillbaka :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 09, 2005 7:30 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nej tv4 har uppehåll enbart för att de ska visa något annat som är "viktigare" USA har uppehåll på grund av en speciell tvhändelse som jag dock inte kommer ihåg namnet på.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 10, 2005 12:05 am 
Maia

Men jag tror att tv4 skulle blivit tvugna att ha uppehåll även om det inte skulle varit någonting viktigare. Skulle ju bli lite konstigt om Sverige hamnade för USA.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 10, 2005 12:19 pm 
Redaktionen

Gilgond skrev:
Men jag tror att tv4 skulle blivit tvugna att ha uppehåll även om det inte skulle varit någonting viktigare. Skulle ju bli lite konstigt om Sverige hamnade för USA.

Rätt -- det var i alla fall vad hallågubben sa före programmet igår. Men Sverige kommer bara att ha uppehåll i en vecka (mot USA:s tre), så vi knappar in lite på dem i alla fall (tror mig ha hört att USA ligger tre veckor före oss).

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 10, 2005 11:16 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Gardagens LOST gjorde mig nervos...!!!! Vet inte nar de kommer till Sverige, men bra var det.

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 42  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]