Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor sep 10, 2026 6:06 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 14, 2005 7:18 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Aiwendil skrev:
John Locke: var en brittisk filosof (1632-1704)

Och vi kanske också ska poängtera att Lost-karaktärens tankesätt inte skiljer sig mycket från sin namnes.
Jag har för mig Rousseau också är ett namn som bars av en filosof.

I övrigt tycker jag att Jacks efternamn, "Shephard", är ganska träffande. :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 14, 2005 7:47 pm 
Sinda

Här kommer en lista med Lost-sidor:
http://www.thehansofoundation.org
http://www.oceanicflight815.com
http://www.oceanic-air.com
http://www.fly-oceanic.com
http://www.oceanic-airlines.com
http://www.4815162342.com

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 14, 2005 9:05 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Skriv gärna hur det är med spoilers på dessa sidor, Mablung.

Bortsett från TV4's hemsida tittar jag aldrig ens åt något som har med LOST att göra på internet, då jag vet hur dåligt det är med spoiler-varningar. Det finns ju till och med människor som tycker att det är ett kul litet skämt att spoila andra. :evil:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 14, 2005 10:21 pm 
Maia

På sidan med namnen är det lite halv spoilervarning. Det är ett namn som är med..

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 10:29 am 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Ja, jag märkte det. När jag kollade vem "Shaft" var så blev det en liten spoiler... :x

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 11:05 am 
Maia

Märkte nu att det är fler namn. Så om ni inte vill bli spoilade, kolla endast på namen som ni vet vad det är för några.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 1:26 pm 
Vala

Beledhel skrev:
Och vi kanske också ska poängtera att Lost-karaktärens tankesätt inte skiljer sig mycket från sin namnes.
Jag har för mig Rousseau också är ett namn som bars av en filosof.

Ja, och hela namnet var Jean-Jacques Rousseau
Beledhel skrev:
I övrigt tycker jag att Jacks efternamn, "Shephard", är ganska träffande. :wink:

:shock: Oj, jag det tänkte jag inte på, nu känner jag mig rätt trög...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 1:28 pm 
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Ja, jag misstänkte vem "Shaft" var eftersom jag har läst på TV4.se, men det stod en liten spoiler i texten om honom...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 7:47 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] mån okt 30, 2006 12:10 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 15, 2005 7:49 pm 
Maia

Ett halvår till? Det kan inte bli så i ett halvår till om det inte varit så i ett halvår innan, och det har det inte. Det har varit mycket mer än så och det kommer även bli mycket mer än så. Om du tycker att den här serien är tråkig kan du väl bara skippa att kolla på den?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 16, 2005 7:44 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Lord of the Grey Havens skrev:
Och var det verkligen Walt där som Shannon såg?

Eftersom Walt är lite speciell så kanske det var någon slags rop på hjälp? Detta måste väl rimligtvis utspela sig samma natt som han blev fångad av 'piraterna'... Så anledningen till att Walt dröp av vatten var att han på riktigt faktiskt var dyblöt ute på havet. Alltså var det Walt, fast han inte var just DÄR.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons okt 19, 2005 10:17 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Dubbelpost, men WTF... Vilken klass det har varit på de här senaste avsnitten! En pusselbit faller på plats, men samtidigt ökar pusslet flera gånger i storlek! Tror ni inte vi kan säga ganska så garanterat att isbjörnarna frammanades av Walt på något vis?

Och de andra... Det verkar ju röra sig om andra överlevande, för om det var de 'andra' som har byggt hela det där Desmond-komplexet, så verkade de rätt torftigt klädda och beväpnade. Kanske får vi nu en ond och en god sida? Undrar om det finns så många fler än just Desmond och Danielle som varit där någon längre tid...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 20, 2005 8:42 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Men vad irriterande att mötet med Desmond slutade på exakt samma sätt som förra gången. Jack säger: Du?

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 20, 2005 3:49 pm 
Maia

Varför måste Desmond slå in siffrorna innan 108 minuter har gått?

Jag tror inte att "the others" är samma som de som viskar i skogen.

Men jag tror att "de andra" är "onda" och "de viskande" som är "goda"
men jag tror inte att någon utav de byggt Desmondkomplexet utan det har en tredje part gjort frågan är vad för folk det var.
Desmond verkar förvånad över att världen finns kvar därute så hur länge kan ha varit inspärrad?
Desmond verkar mystisk eftersom i tillbakablicken sa han något i stil med "but what if you fix her" och sedan så blev Sarah helt frisk och han sa också till Jack "See you in next life" och nu när Locke kom ner i luckan så frågade han "Are you him?" och jag tror att det var Jack han väntade på.

Det var lite irriterande att mötet slutade på samma ställe men det var kull att se vad som hände med Locke när han mötte Desmond.

Det kan nog ha varit Walt som frammanade isbjörnarna och han läste ju en serietidning med isbjörnar i och därför tänkte han på isbjörnar.
Och det var nog "Walt" i skogen, att han använde sina förmågor och kanske fick han hjälp av de viskande men det var också de viskandes "magi" som gjorde att han inte kunde prata engelska men det är bara en teori

Arthur C. Clarke

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 20, 2005 4:53 pm 
Maia
Användarvisningsbild

108 är summan av 4+8+15+16+23+42. Men *varför*, det är ju kanske en annan fråga. Och vad händer om han inte gör det?

Jag tror att personen som Desmond pratar om inte är någon han har sett - om han trodde att Jack var 'him' skulle han inte tro att Locke var Jack eftersom de inte ser speciellt lika ut. Antagligen har han haft någon sorts kontakt (icke-visuell) med någon man, som kanske har gett honom olika instruktioner. Desmond borde väl ha hamnat på ön under sitt jorden-runt-race, och strecken på väggen som man såg står väl för hur många dagar han varit där. Frågan är om tiden löper på samma sätt på ön som i övriga världen.

Jag gissar på 3 olika grupper - de överlevande vi följt, andra överlevande som tillfångatog Jin, och en grupp till som tog Walt. De som tog Walt skulle väl kunna vara de andra överlevande eftersom de inte kan använda sig av båten för att ta sig särskilt långt (detta är intressant - om Sawyer visste att en sådant båt inte kan ta sig mer än 15 mil pga våghöjd, hur fan tänkte han sig att flotten skulle klara sig på öppet hav??). Men då kan man undra varför de inte har åkt runt ön t ex... Nej, det var nog en helt annan grupp som redan fanns på ön.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 627 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 42  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]