Antar att detta är något som jag tar för givet att ingen vill råka ut för, speciellt inte på "speciella" dagar som denna (nu blev det visst lördag, god fortsättning

).
Min Julafton var trevlig ända fram till omkring klockan 8, satt en stund vid datorn och hörde plötsligt massa oväsen från altan. Någon börjar banka på dörren riktigt hårt, skrikande och efter en stund uppfattade jag även gråt.
Blev hur rädd som helst först, sen vevade jag upp persiennen till dörren och så stod det en kvinna där och vrålskrek om hjälp.
Hennes sambo hade tydligen ramlat ihop en bit utanför vårt hus på en stig intill skogen, hon nämnde att han hade dåligt hjärta med.
Efter lite kaotiska händelser i huset så sprang i alla fall jag och farsan ut medans morsan ringde 112.
Medans vi väntade på ambulansen (vilket kändes som en evighet) så blev han helt medvetslös och slutade andas och hjärtat slutade slå med. Så vi fick ta till hjärtmassage eller vad det kallas, det verkade dock inte hjälpa.
Vi fortsatte endå tills ambulansen kom och kunde ta över med en sådan där maskin som skickar stötar genom hjärtat (deffilator eller något sådant).
Hur som helst så konstaterade ambulansförarna att det faktiskt var lite liv kvar i honom så det fanns hopp... Det komiska i det hela var att i den första ambulansen kom 2 små tjejer utklivande, sen skulle dom få upp denna rätt kraftiga man på båren, hade nog inte gått utan oss skulle jag tro!
Efter en 10-15 min kom en till ambulans som inte var till mycket hjälp vad jag såg.
Anledningen till att han ramlat ihop verkade vara, enligt dom, en överdos av amfetamin om jag fattade det hela rätt.
Runt 9:15 körde dom hur som helst iväg till sjukhuset efter en bra stunds återupplivsningsförsök i ambulansen.
Vet inte riktigt hur det hela slutade, om han dog eller överlevde.
Tråkigt att sånt här ska hända, speciellt under såna här dagar. Och som hans sambo skrek och grät till en början innan vi fick någorlunda kontroll över situationen :/
Riktigt tur för dom båda att vi var hemma, tror nästan varenda en på gatan har åkt bort och firat jul nämligen.
Får se hur det slutar, kanske hör någon av dom av sig eller så dyker en dödsannons upp i tidningen i värsta fall (uppfattade hans namn).
Jaja, lite trist avslutningen av julen... har ni vart med om något liknande?