Nardre skrev:
Nu är jag hemma så jag kan inte skriva den här men vad jag tyckte i storta drag var att Allram själv inte alls är så farlig, han är lite smårolig och julstämningen i hans stuga är bra. Det som bör kritiseras är det otroligt kassa Höjdarna som tydligen går varje dag, det tar upp i princip hela julkalendern och har en total avsaknad av humor och snö [...] Julkalendern är inte Allrams utan dessa "höjdare".
Visst är Allram och Tjet (eller hur han nu stavar det) roliga, och där finns bra stämning. Jag blev faktiskt glad när jag för ca ett år sedan hörde att det var Allram som skulle hålla i årets julkalender. Men Höjdarna är verkligen dåliga, och det är ju det som är "julkalendern". Håller med i alla dina åsikter.
Nardre skrev:
Förresten, tycker ni inte det är väldigt lustigt att alla tycker att kulkalendrarna blir sämre med tiden men ingen verkar tänka på att detta säkerrt har med åldern att göra?
Njo. Visst har man tänkt så också.
Men det var bättre förr! Nu när man tittar på äldre julkaländrar (även sånna som jag inte sett/inte kommer ihåg) är fortfarande bra - men tittar på de som är idag (från Greveholm och fram ungefär) så är de jättedåliga. Julens hjältar, Ronny och Julia, Skeppsråttor och kloakskum och allt vad de heter, är verkligen inte bra. Nej, de blir verkligen sämre för varje år. Jag vet många som är 40+ som också anser att de bara blir sämre och sämre - och då tror jag man har passerat den tänkte åldersgruppen flera gånger om.