Den stegrande kamelen skrev:
Jag vet alldeles för lite om vad Ardahíni handlar om än så länge, det har ju inte skrivits mer än några luddiga rader. Men allt jag vill ha av TA är forumet och att läsa artiklarna. Om man tvingas gå med i något slags mystisk klubb för att få göra det i fortsättningen så får jag kanske fundera på saken. Men jag skulle bli rejält irriterad över att något så enkelt skall behöva krånglas till till den grad. Om irritationen eller intresset skulle få överhanden vet jag inte än. Personnummerkrav skulle säkert spela in i avvägandet.
Om man inte behöver gå med för att komma åt forum och artiklar så lär jag knappast göra det, i alla fall inte baserat på det lilla som hittills har avslöjats.
Som Mattias säger, man ska inte behöva bli medlem för att ha tillgång till de artiklar som finns. Men med forumet är jag inte riktigt säker på hur vi har sagt, det enda säkra är att inget innehåll från forumet ska försvinna.
Gustavs (och Johans?) ide var från början att hela TA skulle bli ett community, den iden är idag lite upplättad iaf. Meningen med Ardahini är som jag förståt det, att det ska fungera som de irl existerande Tolkiensällskapen. Men utan att säga för mycket kan jag säga att de kommer vara en skillnad mellan den "Midgårda" delen och den "Utgårda" delen som man kan uttrycka det.
En annan viktigt del med det hela är ( nog )det faktum att det kommer innkomma bidrag för medlemar i föreningen.
Som jag tidigare sagt, omarbetsprocesen är i arbete och vi har tagigt många steg framåt. Och nu hopas jag de andra som har inblick i arbetet ursäktar att jag tog och raporterad lite om det här, jag har bara en tjänsla att det är bättre med en liten öppen dialog om sånt här. (Om ni misstycker kan jag alltid ta bort det här)