Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis sep 15, 2026 1:03 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 11:59 am 
Noldo

Älva,

sport som bara gäller för de stora nationerna är tråkigt. De största idrottsupplevelserna kommer ofta från ett sämre land. Tex Sverige som vann OS och kom till final 58 i fotboll. Lettland som besegrade Ryssland i St Petersburg, Vitryssland som slog Sverige i OS i ishockey osv. Det är det som gör idrott värt att följa, när lag som Auxerre (20 000 inv) vinner franska ligan då är idrotten som bäst, liksom när Mora går upp i Elitserien.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 1:00 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jo men jag stör mig lite på stor-Sverige. Det verkar som om alla svenskar tror att Sverige är så bra och verkligen något att räkna med. Irriterar mig på det. Önskar att kommentatorerna kunde inta en mer ödmjuk attityd bara...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 1:28 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

kommentatorer är uppenbarligen idioter.

Personligen håller jag på Cambridge United i england (Divison 3), vilket säger en hel del om mig.

när det gäller matchen emot Holland, om svergie ska ha en chans måste kanterna tättas upp, och ett bättre mitfältsspel byggas upp. Jag tror inte riktigt på en Dimat uppställning emot Holland, inte med det mittfältet och den backlinjen. (och den anfallarn.)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 1:38 pm 
Noldo

Älva,

svenska sportkommentatorer är en bra motivering till att hålla på Sveriges motståndare. Hur tidningarna kan tillåta dem att förtala och håna de länder som är Sveriges motståndare är för mig en gåta. Framförallt inom ishockeyn har jag svårt att glädja mig åt svenska framgångar pga den erbarmerliga journalistiken som saknar respekt för motståndarna. Kan man inte respektera motståndet så kan man inte erhålla respekt själv.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 1:45 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Tack!

Jag trodde att jag var mycket ensam... :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 2:07 pm 
Noldo

Älva,

du är inte ensam. Förutom sportjournalister är det de som bevakar Eurovisionsschlagern som gör att man skäms över sina landsmän. Jag vet inte om problemet med denna typ av journalistik ökat eller att jag har ändrat mig med åren. Det var inte en slump att jag tog med just Vitrysslands seger, en av ishockeyns större segrar på sistone. Landet borde fått mycket mer erkännande än vad det fick.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 2:57 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag tycker också att det var kul med Vitryssland. En liten nosknäpp sådär. Ändå gillar jag hockey bäst av alla sporter.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 3:49 pm 
Noldo

Såsom varande uppvuxen i Södertälje så är ju ishockey den första sporten som man ser på av naturliga skäl. Den sport jag haft mest nöje av att se har dock varit de danstävlingar jag sett. Variationen från nybörjare till elit, mellan barn, vuxna och seniorer, samt de olika danserna karaktär gör att det blir extra intressant.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 6:38 pm 
Master of Doom

Jag vet att Sverige inte är en av de allra största fotbollsnationerna men:

Vi seedades i första gruppen vid EM-lottningen

Vi räknas som ett av Europas bästa kvallag med bara en förlorad match i ett kval under Lars-Tommy (Lettland)

Vi har 4 medaljer i EM och VM, mer än t ex England, Portugal och Spanien plus att vi har vunnit OS 1948.

Vi har inte förlorat mot England på 38 år!

Vi har vunnit våra grupper i EM nu och VM 2002 (Dödens grupp). Före lag som Italien, England och Argentina.

14 spelare i EM-truppen spelar i någon av Europas stora ligor. (England, Spanien, Tyskland, Italien, Holland och Frankrike).

Gunnar Nordahl har fortfarande målrekordet i serie A!

Vi är rankade på 18:de plats i FIFA:s världsranking men före länder t ex Portugal

Av det här säger jag inte att vi kommer slå Holland för det tror jag inte och jag håller med dig om den irriterande optimismen. Men jag vill inte ha något nedvärderande heller! :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 25, 2004 11:56 am 
Noldo

Turin Turambar,

jag instämmer i att det är irriterande med dem som alltid skall förklara hur mycket sämre Sverige är än motståndarna, oftast utan att taga hänsyn till meriter. Jag är rädd att det är en reaktion från det förakt som, främst, kommentatorerna visar mot motståndarna. Det gör att de som uppskattar motståndarna automatiskt reagerar negativt mot det som kommentatorerna företräder, i detta fall Sverige.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 25, 2004 2:20 pm 
Maia

Túrin Turambar skrev:
FarbrorTora skrev:
handboll ar ganska roligt att titta pa!

Du menar väl ändå fotboll?

nej, jag skrev handboll och menar handboll!
jag ar ganska uttrakad pa fotboll och det ar ingen harlig fotbollsstamning har i england efter gardagens match...och har aldrig varit intresserad av fotboll heller...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 26, 2004 11:33 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Och så var Sverige ute ur EM... *suck*
Är verligen ingen fotbollsälskare men trots det såg jag nästan hela matchen... sån grym spänning i slutet :(

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 26, 2004 11:37 pm 
Maia

Gothmog skrev:
Och så var Sverige ute ur EM... *suck*
Är verligen ingen fotbollsälskare men trots det såg jag nästan hela matchen... sån grym spänning i slutet :(

Jag brukar aldrig kolla på på fotboll, men den här matchen såg jag. Det var faktiskt ganska spännande. Tråkigt när det avgörs med straffar.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 4:32 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

jag hörde hollands matchen på en radio ute på en ö. Men jag vart jävligt glad att höra att Östlund kommit in, det var på tiden. Man ska aldrig låta spelare som Zlatan lägga straffar i mästerskap... (få se nu, Roberto Baggio VM finalen 94 är etsad i mitt mine, specielt eftersom jag befann mig i Italien).

Fast jag föredrar att spela Championship Manager... Lyckats hitta en bra taktik för bajen och allt. (desutom slog AIK med 3-0)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 28, 2004 5:22 pm 
Master of Doom

Jag var Bayern München och slog Ajax med 6-0 på bortaplan!

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]