Fëanor skrev:
King Of The Valley skrev:
Det är ju som att sluta titta på aktuellt för att man inte gillar en av nyhetsuppläsarna...
Själv tycker Jag det är skillnad på ett program som levererar nyheter och på ett som lockar fram de sämsta sidorna ur deltagarna och skämmer ut dem inför hela sverige.
De enda som är dummare än de som ställer upp är de som sitter dreglandes framför TV:n.
Citera:
Jag har väl ändå aldrig påstått att programmen skulle vara lika. Det jag vänder mig emot är det faktum att man skulle sluta titta pga enskilda personer, när man annars är intresserad av innehållet. Det är korkat.
De enda som är dummare än de som sitter dreglandes framför TV:n är de som talar om för dessa personer hur otroligt dumma de är som sitter dreglandes framför TV:n. Särskilt när de inte känner dessa personer och egentligen inte kan uttrycka sig ett endaste piss om hur dumma de egentligen är.
Vad jag menar är att det finns ett liv utanför tv:n som är så oändligt mycket intresantare än en dum dumburk som till och med du skulle tycka om ibland; om du kan slita dig ifrån tv:n. Och du; jag är inte dum... typ inte Fëanor heller. Jag har inte kallat dig dum. Påminner mig om herr Gumps sarta ord: "Stupid is as stupid does"
Arwens_vän skrev:
Varför inte? Varför måste man störa sig på saker? Är det inte mycket bättre att läsa och göra roliga saker än att hela tiden hata något? Visst; du kanske älskar att reta dig på saker men det gör inte jag. Så du kan lungt se robinson ifred... jag ska inte hindra dig (inte ens dra ut sladden för dig)
Förresten. Du har nästan rätt. Om det kommer upp nyheter som jag inte gillar (som att några vinklas elakt) så brukar jag gå och göra just de roliga saker som jag gillar istället för att reta mig på skiten. Till exempel logga in mig till TA-forumet...
Citera:
Men herre gud, har jag påstått att jag skulle hata och störa mig på saker hela tiden? Jag har på detta forum uttryck min åsikt om TVÅ deltagare i Robinson. Det fanns 14 till.
Om jag inte hade tyckt om programinnehållet hade inte jag heller tittat. Du förstår fortfarande inte liknelsen. Två personer gör inte hela programmet. Dessutom vore just detta program synnerligen tråkigt om man tyckte om alla deltagare, eftersom spänningen då skulle försvinna. Det är samma sak som med sport, tycker man om alla lag i elitserien i hockey blir den ju totalt ointressant.
Gör som du vill; jag bestämmer inte över ditt tv-tittande (vilket jag försökte säga i förra inlägget). Och om du tycker att det är skoj så okej för mig. Jag accepterar det och respekterar det och det respekterar väl du? Ha't så skoj i ER-soffan iaf (nu är jag allvarlig)