Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor aug 20, 2026 5:54 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 9:58 am 
Maia
Användarvisningsbild

Em dum fråga i samanhanget...

Vem är Robban? Och vad gör han i robinson?

Värt att notera är att jag inte såg ett endaste Robinsonavsnitt. Och det är jag väldigt stolt över

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 11:00 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag har inte heller kollat på något Robinsonavsnitt men jag tycker att Robban är äcklig på nåt sätt :roll:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 12:39 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
Jag tycker inte att någon av er har rätt att klaga på någon av deltagarna. Visst Jag har noll respekt för de som deltar, men ännu mindre för de som kollar på och uppmuntrar skiten.

Jag klagar hur mycket jag vill, på vilka personer jag vill och från vilka TV-program jag vill. Den rätten har jag som medborgare i ett fritt och demokratiskt land. Förstått?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 1:19 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Den rätten utnyttjar Fëanor också ganska flitigt. :lol:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 4:14 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag håller faktiskt med Fëanor i frågan. Dokuspadeltagarna är vanliga människor, precis som ni och jag, som inför hela sveriegs befolkning döms ut av folk utan liv. Jag menar; med lite klipp här och klipp där kan man få Sveriges snällaste person att verka ond. Och folk går på det. Snacka om sjukt! och om det inte vore nog finns det personer som ser på ER för att hela tiden störa sig på programet. Hur klokt är det?

Men iaf; vi lever som sagt i en s.k. demokrati (om inte media fanns skulle vi leva i en demokrati). det påminner mig om detta:

"Du har rätt att säga vad du vill; men jag har rätten om jag ska lyssna eller ej".

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 17, 2004 5:24 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

King Of The Valley skrev:
Jag klagar hur mycket jag vill, på vilka personer jag vill och från vilka TV-program jag vill. Den rätten har jag som medborgare i ett fritt och demokratiskt land. Förstått?

Varför inte bara strunta i att kolla på skiten istället?

Arwens_vän

Bra talat!

Senast redigerad av Fëanor ons feb 18, 2004 2:36 pm, redigerad totalt 1 gång.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 12:46 pm 
Östring
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
[quote="King Of The Valley]Jag klagar hur mycket jag vill, på vilka personer jag vill och från vilka TV-program jag vill. Den rätten har jag som medborgare i ett fritt och demokratiskt land. Förstått?

Varför inte bara strunta i att kolla på skiten istället?

Arwens_vän

Bra talat![/quote]

Varför skulle jag göra det? För att jag inte gillar ett par av deltagarna? Det är ju som att sluta titta på aktuellt för att man inte gillar en av nyhetsuppläsarna...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 2:40 pm 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Det är ju som att sluta titta på aktuellt för att man inte gillar en av nyhetsuppläsarna...

Själv tycker Jag det är skillnad på ett program som levererar nyheter och på ett som lockar fram de sämsta sidorna ur deltagarna och skämmer ut dem inför hela sverige.

De enda som är dummare än de som ställer upp är de som sitter dreglandes framför TV:n.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 18, 2004 5:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Varför skulle jag göra det? För att jag inte gillar ett par av deltagarna? Det är ju som att sluta titta på aktuellt för att man inte gillar en av nyhetsuppläsarna...

Varför inte? Varför måste man störa sig på saker? Är det inte mycket bättre att läsa och göra roliga saker än att hela tiden hata något? Visst; du kanske älskar att reta dig på saker men det gör inte jag. Så du kan lungt se robinson ifred... jag ska inte hindra dig (inte ens dra ut sladden för dig)

Förresten. Du har nästan rätt. Om det kommer upp nyheter som jag inte gillar (som att några vinklas elakt) så brukar jag gå och göra just de roliga saker som jag gillar istället för att reta mig på skiten. Till exempel logga in mig till TA-forumet...

Gå mot strömmen och helga det positiva framför det negativa!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 19, 2004 1:42 am 
Östring
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:
Det är ju som att sluta titta på aktuellt för att man inte gillar en av nyhetsuppläsarna...

Själv tycker Jag det är skillnad på ett program som levererar nyheter och på ett som lockar fram de sämsta sidorna ur deltagarna och skämmer ut dem inför hela sverige.

De enda som är dummare än de som ställer upp är de som sitter dreglandes framför TV:n.

Jag har väl ändå aldrig påstått att programmen skulle vara lika. Det jag vänder mig emot är det faktum att man skulle sluta titta pga enskilda personer, när man annars är intresserad av innehållet. Det är korkat.

De enda som är dummare än de som sitter dreglandes framför TV:n är de som talar om för dessa personer hur otroligt dumma de är som sitter dreglandes framför TV:n. Särskilt när de inte känner dessa personer och egentligen inte kan uttrycka sig ett endaste piss om hur dumma de egentligen är.

Arwens_vän skrev:
Varför inte? Varför måste man störa sig på saker? Är det inte mycket bättre att läsa och göra roliga saker än att hela tiden hata något? Visst; du kanske älskar att reta dig på saker men det gör inte jag. Så du kan lungt se robinson ifred... jag ska inte hindra dig (inte ens dra ut sladden för dig)

Förresten. Du har nästan rätt. Om det kommer upp nyheter som jag inte gillar (som att några vinklas elakt) så brukar jag gå och göra just de roliga saker som jag gillar istället för att reta mig på skiten. Till exempel logga in mig till TA-forumet...

Men herre gud, har jag påstått att jag skulle hata och störa mig på saker hela tiden? Jag har på detta forum uttryck min åsikt om TVÅ deltagare i Robinson. Det fanns 14 till.

Om jag inte hade tyckt om programinnehållet hade inte jag heller tittat. Du förstår fortfarande inte liknelsen. Två personer gör inte hela programmet. Dessutom vore just detta program synnerligen tråkigt om man tyckte om alla deltagare, eftersom spänningen då skulle försvinna. Det är samma sak som med sport, tycker man om alla lag i elitserien i hockey blir den ju totalt ointressant.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 7:09 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

Jag håller med King Of The valley.

Förövrigt anser jag att Robban är ball. Visserligen barnslig, men ball.

Att han var blåmålad vid sändningen av finalen tycker jag bara var roligt, det hade varit tråkigare om alla männen hade kostym och slips. Men hans kupp gillade jag INTE. Den var alldeles för överdriven och det var bara idiotiskt gjort. [/b]

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 11:07 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

jag tycker han är grym och rolig.

http://www.youtube.com/watch?v=kvIgJPoB ... ch=boromir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör feb 21, 2004 11:07 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

det är bra att han finns, såna som han gör stämningen mycket mycket roligare!

http://www.youtube.com/watch?v=kvIgJPoB ... ch=boromir

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 22, 2004 1:28 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Fëanor skrev:

Citera:
Jag har väl ändå aldrig påstått att programmen skulle vara lika. Det jag vänder mig emot är det faktum att man skulle sluta titta pga enskilda personer, när man annars är intresserad av innehållet. Det är korkat.

De enda som är dummare än de som sitter dreglandes framför TV:n är de som talar om för dessa personer hur otroligt dumma de är som sitter dreglandes framför TV:n. Särskilt när de inte känner dessa personer och egentligen inte kan uttrycka sig ett endaste piss om hur dumma de egentligen är.

Vad jag menar är att det finns ett liv utanför tv:n som är så oändligt mycket intresantare än en dum dumburk som till och med du skulle tycka om ibland; om du kan slita dig ifrån tv:n. Och du; jag är inte dum... typ inte Fëanor heller. Jag har inte kallat dig dum. Påminner mig om herr Gumps sarta ord: "Stupid is as stupid does"

Arwens_vän skrev:

Citera:
Men herre gud, har jag påstått att jag skulle hata och störa mig på saker hela tiden? Jag har på detta forum uttryck min åsikt om TVÅ deltagare i Robinson. Det fanns 14 till.

Om jag inte hade tyckt om programinnehållet hade inte jag heller tittat. Du förstår fortfarande inte liknelsen. Två personer gör inte hela programmet. Dessutom vore just detta program synnerligen tråkigt om man tyckte om alla deltagare, eftersom spänningen då skulle försvinna. Det är samma sak som med sport, tycker man om alla lag i elitserien i hockey blir den ju totalt ointressant.

Gör som du vill; jag bestämmer inte över ditt tv-tittande (vilket jag försökte säga i förra inlägget). Och om du tycker att det är skoj så okej för mig. Jag accepterar det och respekterar det och det respekterar väl du? Ha't så skoj i ER-soffan iaf (nu är jag allvarlig)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön feb 22, 2004 1:30 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Suck; nu krånglade jag med citatknappen igen...

Men det är synd att sådana översittare som Robban ska få folk att skratta. Jag menar; tänk om folk gör som Robban? Hemska tanke

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 51 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]