Fëanor skrev:
Jag försöker undvika nyheter så mycket som möjligt då det endast gör Mig arg och/eller ledsen. Det är bara en massa om mord och våldtäkter och hur gärningsmännen knappt får något straff alls.
Jag menar 2 år för en våldtäkt?!!!! Vad fan är det? De där som kidnappade den där miljonärssonen fick ju typ 14 år.
Jag kan hålla med om att vissa straff i Sverige är jävligt konstiga och straffuppdelningen (eller vad man nu ska kalla den) är förbannat skum. Men varför är alla så intresserade av att låsa in alla kriminella så lång tid som möjligt? Det man vill göra är ju att förhindra brott. Ja, då kommer nåt ljushuvud på den smarta idén att låsa in alla våldtäktsmän, våldsamma och andra kriminella tilsammans i ett par år så löser sig nog allt.
Nej, inte bra säger jag, och kom inte och snacka om kriminalvård för det enda vi har i Sverige är celler, inte många blir nog särskilt rehabiliterade i dem kan jag tänka mig. Kanada ska tydligen ha en av världens bästa kriminalvård och där är, om jag inte minns fel, högsta straffet 25 år.
PS. Fëanor, definitionen på våldtäkt verkar vara att stoppa in en snopp nånstans. Hörde om hur ett gäng tjejer hoppade på en kille och stoppade in en dildo. Detta räknades
inte som våldtäkt, ibland undrar jag verkligen hur vissa tänker. Men våra politiker verkar ju tycka om tidelag så detta borde väl inte vara så förvånande.
Tja, nu har jag verkligen babblat på och kanske kommit lite av tråden men det blev nåt att läsa iallafall.