Hej alla läsare och redaktionsmedlemmar!
I måndags morse i Stockholm for jag omkring som ett jehu och delade ut adresslappar för Tolkiens Arda till de köande, det blev något tusental som delades ut. Jag fick hjältemodig hjälp av Janna och Mithrandir här på Diskussionsforumet samt Taurrohir. Även Mintoria anmälde sig, men en aning för sent. Denna ansträngning gjorde jag för att detta var kanske det enda tillfälle någonsin som så många möjliga TA-besökare var samlade på en och samma plats.
Nu finns det bara ett sådant tillfälle kvar, och detta måste TA greppa fullt ut om vi vill kunna ha tillräckligt med besökare efter filmerna för att överleva. Jag talar naturligtvis om Premiären, den 17 december klockan 00.03. Vi hoppas kunna ha ombud runt om på biografer i hela Sverige vid detta tillfälle. Så nu knäpper jag mina händer och vänder mig till just dig (

), och bönar och ber för att du ska hjälpa till med att dela ut några adresslappar.
Det hela går till på följande sätt:
1. Du skriver din postadress i ett mejl till mig till
gustav@tolkiensarda.se (och gärna mobilnummer), och meddelar hur många lappar du vill ha.
2. Jag skickar över lapparna till dig med snigelpost, klippta och skurna.
3. Du delar ut lapparna, och gör samtidigt en jätteinsats för Tolkiens Arda, och får en hedersbetygelse knuten till din forumanvändare som tack.
Utdelandet av lappar kan göras på många sätt. Ett är att ställa sig vid biografens ingång och distribuera lapparna, ett annat att mingla runt innan föreställningen i foajén. Det kanske allra enklaste är att glida in i salongen tidigt och lägga en lapp på varje säte.
En helt annan strategi är att inte alls gå på premiären och istället dela ut lapparna till kompisar, på ett lajv, på ett konvent eller något helt annat.
Alla sätt som går är bra!!!
Så här ser själva lapparna ut:
Lapparna är ungefär 5 gånger 8 centimeter stora och jag skickar dem som sagt färdigklippta.
På denna url finns ett Word-dokument som man kan skriva ut och klippa i för att ordna egna lappar:
http://tolkiensarda.se/new/images/reklamlappsuppradning_03.doc
En annan variant som man kan använda är vår affisch med avrivningsbara adressflärpar längst ner:
http://tolkiensarda.se/new/images/affisch_03.jpg
Denna kan sättas upp lite varstans där Tolkienmänniskor kan tänkas passera. Säg till i mejlet till
gustav@tolkiensarda.se om du vill ha dessa och hur många.
Sådärja. Nu hoppas jag -- hoppande och studsande -- att många svarar på detta inlägg och/eller hör av sig till min mejl!!!