Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: mån sep 07, 2026 5:09 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Nu gäller det -- hjälp oss!!!
InläggPostat: tor dec 11, 2003 7:03 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Hej alla läsare och redaktionsmedlemmar!

I måndags morse i Stockholm for jag omkring som ett jehu och delade ut adresslappar för Tolkiens Arda till de köande, det blev något tusental som delades ut. Jag fick hjältemodig hjälp av Janna och Mithrandir här på Diskussionsforumet samt Taurrohir. Även Mintoria anmälde sig, men en aning för sent. Denna ansträngning gjorde jag för att detta var kanske det enda tillfälle någonsin som så många möjliga TA-besökare var samlade på en och samma plats.

Nu finns det bara ett sådant tillfälle kvar, och detta måste TA greppa fullt ut om vi vill kunna ha tillräckligt med besökare efter filmerna för att överleva. Jag talar naturligtvis om Premiären, den 17 december klockan 00.03. Vi hoppas kunna ha ombud runt om på biografer i hela Sverige vid detta tillfälle. Så nu knäpper jag mina händer och vänder mig till just dig ( :!: ), och bönar och ber för att du ska hjälpa till med att dela ut några adresslappar.

Det hela går till på följande sätt:

1. Du skriver din postadress i ett mejl till mig till gustav@tolkiensarda.se (och gärna mobilnummer), och meddelar hur många lappar du vill ha.

2. Jag skickar över lapparna till dig med snigelpost, klippta och skurna.

3. Du delar ut lapparna, och gör samtidigt en jätteinsats för Tolkiens Arda, och får en hedersbetygelse knuten till din forumanvändare som tack.

Utdelandet av lappar kan göras på många sätt. Ett är att ställa sig vid biografens ingång och distribuera lapparna, ett annat att mingla runt innan föreställningen i foajén. Det kanske allra enklaste är att glida in i salongen tidigt och lägga en lapp på varje säte.

En helt annan strategi är att inte alls gå på premiären och istället dela ut lapparna till kompisar, på ett lajv, på ett konvent eller något helt annat.

Alla sätt som går är bra!!!

Så här ser själva lapparna ut:
Bild

Lapparna är ungefär 5 gånger 8 centimeter stora och jag skickar dem som sagt färdigklippta.

På denna url finns ett Word-dokument som man kan skriva ut och klippa i för att ordna egna lappar: http://tolkiensarda.se/new/images/reklamlappsuppradning_03.doc

En annan variant som man kan använda är vår affisch med avrivningsbara adressflärpar längst ner: http://tolkiensarda.se/new/images/affisch_03.jpg
Denna kan sättas upp lite varstans där Tolkienmänniskor kan tänkas passera. Säg till i mejlet till gustav@tolkiensarda.se om du vill ha dessa och hur många.

Sådärja. Nu hoppas jag -- hoppande och studsande -- att många svarar på detta inlägg och/eller hör av sig till min mejl!!!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 11, 2003 10:22 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Jag ska inte gå förrän kl 16.10 på premiärdagen, men jag tar med mig lappar och delar ut. Jag har färgskrivare, så jag använder Word-dokumentet och fixar egna lappar.:)

Min erfarenhet från tidigare år är att det kommer en massa hängivna Tolkien-fans också på de senare föreställningarna under premiärdagen.

Jag kan också skriva ut och sätta upp en affisch på Psykologiska institutionen i nästa vecka.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 12, 2003 11:36 am 
Vala
Användarvisningsbild

Jag kommer inte att gå på filmen förrän mellandagarna. (Jul-Nyår) och då i Skövde. Men det brukar vara fullsatt även då. Så jag provar att skriva ut lappar på min skrivare. Om det inte funkar så finns det ju tid att få lappar från red.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 12, 2003 5:50 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Det ovan låter jättebra! Tack! Jag har fått mycket bra gensvar på detta, det lär bli succé. Men än finns det tid: hör av er till mig, jag har lappar så att det räcker till alla och envar!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 13, 2003 12:44 am 
Uruk
Användarvisningsbild

är det någon i örebro som har åtagit sig denna "börda" än? ;)
Jag ska gå på premiärvisningen, annars.. (även de två andra filmerna under dagen)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 13, 2003 12:53 am 
Maia

Gustav: Finns det en affisch med avrivningsbara adressflärpar längst ner, på de flesta biografer? Tänkte gå och se de förlängda filmerna, innan jag ser konungens återkomst. Då kan jag ju tejpa upp lappar på några biografer lite varstans inne i stan.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 13, 2003 1:58 am 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Lóthu: Nej, ingen i Örebro finns än. Mejla mig din adress och hur mkt du vill ha så skickar jag!!!

Janna: Nej, flärpaffischerna finns inte på många ställen. Du får jättegärna sätta upp sådana! Om du vill så kan jag skicka med posten, men då kanske du inte får dem förrän på tisdag. Ett annat alternativ är att du kommer förbi SF-Bokhandeln lördag eller söndag. Jag jobbar nämligen 10-17 respektive 11-17 de dagarna, och har affischer att dela ut.

Alla i Stocckholm: KOM TILL SF-BOKHANDELN I HELGEN OCH TA AFFISCHER!!!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 13, 2003 2:16 am 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Kommer förbi på söndag om jag hinner. Min skrivare var tyvärr inte så bra på att skriva ut affischen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 13, 2003 11:03 am 
Maia

Om jag hinner kommer jag förbi på söndag och hämtar affischer

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 14, 2003 9:44 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Både Katarina och Roccondil (med reservation för stavningen) tittade förbi under söndagen och mottog material. Härlig uppslutning!

Janna: om du vill hämta grejor så är det bara att ringa under måndagen, så kan vi kanske ordna något.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 15, 2003 10:07 am 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

tar och skriver ut några affischer och ser hur de ser ut i svartvitt (har för mig att arbetsförmedlingsdatorerna är svartvita... och till Färgelanda kommer jag inte fören efter premiären)

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 11 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]