Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis sep 22, 2026 8:19 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 1:06 pm 
Maia

Jag var också på Blind Guardian :) stod dock en bit bak .. ni kanske hörde när jag skrek .. Jag skrek Andrè flera gånger ;)
Jag blev jätte orolig när dom var sena och jag blev rätt trött på förbandet.

Men annars var det verkligen en av dom bästa dagarna i mitt liv också !
Träffade en underbar Tolkienist och lyssnade till mitt favorit band.

Synd att det inte var singering jag ville krama om dom allihop..
Måste medge att jag blev små kär i dom allihop jag tycker det är attraktivt helt enkelt .. Killar med långt hår mörka kläder och en gitarr
:oops: *dräggel*

stackars Hansi såg inte ut att må bra där i slutet

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 2:13 pm 
Maia

AlexTook skrev:
stackars Hansi såg inte ut att må bra där i slutet

Han verkade lite krasslig i Malmö också, är det någon som vet något om det?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 3:17 pm 
Maia

Jag har ingen aning :? men det är väll troligen en orsak till att dom var ca 2 timmar sena iallafall .

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 3:20 pm 
The Magnificent

Två timmar sena? det var väl inplanerat att förbandet skulle spela, och BG började ca 20,50. Och Hansi verkade inte ta så många höga toner, inte så många som på skivorna, men det är väl iofs ganska förståeligt...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 3:23 pm 
Maia

Jag sa ca .. för jag hade ingen klocka :lol:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 4:52 pm 
Master of Doom

De var ju tidiga ju. Meningen var ju att de skulle upp vid nio. De började 20.50. 19.30 var ju själva konsertens början...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 26, 2006 2:40 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Aderyn skrev:
Har ni testat en "dålig smak-fest" någon gång? Det är verkligen intressant!

Räknas alla mellanstadiediscon man var på på åttiotalet? Alla hade samma dåliga smak, jag lovar att de var värre än dina kläder Aderyn. :wink:

Hemma och sjuk. Inte supermycket men tillräckligt för att jag inte vill gå och jobba. Har varit alldeles för halvkrasslig i långeliga tider nu så jag måste få vila.

Busfröna härjar ju på nätterna också men det har blivit bättre efter att jag skaffade öronproppar, men ändå...

har en ny, supersnygg bild på Finrod med syster. Ska försöka få ut den på hemsidan så fort som möjligt. Komemr snart upp på Counsil of Elrond också antagligen.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 27, 2006 8:55 am 
Maia
Användarvisningsbild

Jag ser mig gärna som en så ofelbar människa att jag aldrig skämmer ut mig med små och stora misstag. Men tyvärr är detta en dröm som är svår att uppnå; speciellt som jag redan har begått det stora misstaget att skvallra fram felaktiga uppgifter.

Det gäller att jag kände en av mina grannars vänner (som visade sig vara hennes pojkvän) var här för några månader sedan och jag lärde känna honom till den grad att vi var vänner. Därefter har jag bara skypat några gånger med honom och inte direkt fördjupat vår kompisrelation. Under den tiden har tjejen närmat sig en man riktigt mycket, till den grad att alla trodde att de var ett par. Jag råkade nämna detta för min vän, som undrade var jag menade eftersom han var hennes pojkvän. Då drabbades jag av stress och visste inte vad jag skulle göra; så jag valde det snabbaste alternativet att klargöra vad jag menade med att hon hade en "ny" pojkvän, eftersom jag trodde att kompisar ska berätta sådant för varandra. Misstaget blev värre eftersom han hävdade att jag hade fel eftersom hon redan har berättat att hennes nya ragg enbart är kompis med henne.

Som ni säkert förstår kommer det bli en utmaning att ta sig ur sörjan. Men likväl måste jag stå för att jag gjorde ett sådant misstag; skadan är redan skedd för mig själv eftersom jag lät mitt omdöme skadas av detta agerandet. Vidare såg jag två tjejer komma från den "populära tjejens" rum, kolla på mig och skratta, så som människor gör om de har hört nåt om om någon. Därför måste jag be om ursäkt för att jag litade på ryktesvägen, för att jag skvallrade, och för att jag inte litade på mitt omdöme. Tillika måste jag lova bättring - att jag aldrig kommer att göra om samma misstag.

I en bättre värld gör jag aldrig samma misstag, och i en bättre värld kan jag stå för alla misstag som jag gör och göra bättring för det. Lika bra att göra den bättre världen till verklighet.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 28, 2006 6:41 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

Idag har jag haft schemafri skoldag, vilket betyder att jag kan vara hemma och plugga. Det är härligt! Även om det ibland blir lite trist.

Har någon av er schemafria dagar i skolan?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 28, 2006 8:31 pm 
Maia

har aldrig haft det. trivs bättre med att sitta i skolan och jobba iallafall så...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 28, 2006 8:48 pm 
The Magnificent

Vi hade studiedag idag, jobbigt bara att det är fysik-prov imorrn... Borde inte vara tillåtet att ha prov dagen efter studiedagar, dagen blir ju helt bortslösad då.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 28, 2006 9:41 pm 
Maia

*OBS! Bör läsas med ironiskt tonfall* men TÄNK så bra man blir på fysiken eftersom man kan plugga hela dagen! :roll:

eller är det bara jag som tyckte att fysiken var det tristaste ämnet i hela skolan? Det kanske är därför som jag är så dålig på det?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 29, 2006 12:59 pm 
The Magnificent

Det är väl inte tråkigt i sig, men det är så svårt så det blir tråkigt... Dfinns så jäkla många olika beteckningar och enheter så mna hinner glömma hälften, plus att ALLT hänger ihop med varnadra med 100 olika lagar... :?

Nåja provet gick förvånansvärt bra och jag borde åtminstonde få VG.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 29, 2006 4:26 pm 
Maia

Skola som vanligt .. var tvungen att hjälpa till i köket .. :? Men fick en glass som tröst iaf :lol:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 30, 2006 3:33 pm 
Maia

Meriadoc skrev:
Det är väl inte tråkigt i sig, men det är så svårt så det blir tråkigt... Dfinns så jäkla många olika beteckningar och enheter så mna hinner glömma hälften, plus att ALLT hänger ihop med varnadra med 100 olika lagar... :?

Håller med! Vi ska ha prov på torsdag, ser inte fram emot det...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]