Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön sep 20, 2026 12:22 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 20, 2006 9:48 am 
Maia

sådär... då var man sjukskriven pga en spricka i armen... vad ska man nu hittqa på under dagarna? *suck*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 20, 2006 9:51 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jupp! Börjar bli tråkigt... Politiken alltså.

Vår misse Nico har fått medicin igen. Den här gången för sin halsinfektion. Den stackaren har inte pratat med oss på en hel vecka men hon har fått tillbaka lite av rösten nu i alla fall. Hon tar också sin medicin riktigt duktigt. Hittills så har vi inte behövt blanda i den i något utan pillret gnaskas upp utan prut! :lol:

Väntar fortfarande på bidraget för Unfinished tales! Bild

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 21, 2006 3:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Härlig dag... Tågen är försenade hela dagen och det är ett under att jag både får plats på tåget (min kompis fick i princip bända upp dörrarna och dra in mig) och att jag hinner i tid till skolan. När jag ska hem missar jag precis bussen till stationen och när jag väl är där får jag vänta så länge att min kompis hinner äta lunch innan tåget kommer. Sedan går jag för att köpa kontaktlinser och får en hundralapp för lite tillbaka i växel. På väg till affären hinner jag dessutom bli stoppad av en cyklist som säger att jag är sååå vacker och undrar om han inte kan få en kram. Visst, vill du ha mitt mobilnummer också? Här, varsågod! Eller inte. :x Fett skön dag, som sagt.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 21, 2006 3:33 pm 
The Magnificent

Men se där, då var ju ett av dina tidigare problem redan löst :). Dessutom borde väl ett sådant initiativ tas emot mer öppenhjärtligt, eller hur :wink:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 21, 2006 3:46 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ungefär som när någon kom fram till mig i tunnelbanan och frågade om jag var singel. :roll: Nog märkte jag att hans kompis stog bakom mig så jag höll stenhårt i min väska! Genomskinligt att fråga en sån som jag...

Nåja det var gamla nyheter. Idag ska vi köpa en ny mobiltelefon till min kille eftersom hans är paj. Känns ensamt om dagarna när man inte kan ringa... :(

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 21, 2006 3:55 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Meriadoc skrev:
Men se där, då var ju ett av dina tidigare problem redan löst :). Dessutom borde väl ett sådant initiativ tas emot mer öppenhjärtligt, eller hur :wink:

Ja, särskilt när det kommer från en potentiell våldtäktsman. :wink:

Edit: Jag kan inte staaava...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 21, 2006 8:13 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Och som inte denna dag var illa nog kan jag inte aktivera mitt CSN-kort eftersom jag inte fyllt sexton än. CSN-kortet skickas automatiskt till alla studenter, oavsett hur de sköter sina studier. Det som räknas är tydligen vilket år man är född. :? Jag tänker flytta till Kina där nyåret infaller efter min födelsedag. Eller möjligtvis till något land där mina betyg är viktigare än min ålder.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 22, 2006 9:52 am 
Maia

Någon verkar vara inne i ett riktigt positivt stim för tillfället ;) Tur att du ska på Blind Guardian snart, så du får lite uppmuntran i alla fall :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 22, 2006 8:52 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Ja, men jag slår vad om att de inte spelar någon av mina favoritlåtar. :evil:

(Hehe, jag är jätteallvarlig. :wink:)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 23, 2006 6:10 pm 
Maia

Ja, jag sa åt dem att spela lite av Sven Ingvars och Vikingarna i stället, men det gör kanske inget? ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 24, 2006 11:12 am 
Maia
Användarvisningsbild

Nja... :P

Har tillbringat morgonen med att försöka få igång rösten så att den inte blir helt förstörd ikväll, men den verkar som att den är bortom all räddning. Faktum är att jag nästan låter sämre nu än jag gjorde när jag började. :(

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 24, 2006 12:21 pm 
Maia

Ska på Blind Guardian konsert precis som många andra här ..
Jag kommer förstöra rösten men det är värt det ;)
Är så himla nervös .. ska för första gången träffa en som älskar både BG och Tolkien ..
sånna finns det inte många av .. där jag bor ialla fall

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 24, 2006 8:04 pm 
Maia

Pain is temporary, glory is for ever, man blir kanske lite hes ett par dagar efteråt (vilket jag faktiskt inte är den här gången, jag hoppas att det inte beror på att jag var för tysy av mig :/ ), men det är ju helt klart värt det, som du säger ;)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 24, 2006 8:52 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Igår kämpade jag mig igenom förberedelsens sista minuter för att hitta de kläderna som inte passade med varandra - eftersom ett "bad taste party" måste bestå av människor som går runt med de fulaste kläder som finns. Dagen till ära gick jag omkring med en ljusblå kavaj, röd piké med en olivgrön t-shirt under, svart bälte runt magen - över pikén, badbyxor, vita strumpor och svarta skor. Som ni kan tänka er hade jag valt festens enormt fulaste kläder.

Det var en fest som inte riktigt hade det lilla extra. Folket var uppdelat i olika grupper och jag känd einte för att gå in i dem. Till slut började vi dansa och jag gick hem klockan fyra på morgonen.

Har ni testat en "dålig smak-fest" någon gång? Det är verkligen intressant!

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 25, 2006 6:24 am 
Maia
Användarvisningsbild

GUARDIAN! GUARDIAN!

Gårdagen var utan tvekan en av de bästa dagarna i mitt liv. :D Har ju väntat på den i nästan ett år och så... kommer den! Och slår alla förväntningar med hästlängder.
Att jag blir helt fanatisk så fort jag får syn på någon som Hansi, André eller Marcus är ju ingen nyhet, men det ger verkligen en kick. :P
Exakt vilka låtar som spelades pch i vilket ordning överlåter jag nog till Túrin eller Gustav att berätta. Jag kan dock säga att vi inte fick höra Ashes to Ashes, men däremot This Will Never End!

Och nu till det bästa av allt... Jag har ett plektrum! :mrgreen: Marcus kastade ut två eller tre stycken och ett landade på marken precis framför mina fötter. Tror att jag ska köpa en ram och rama in det.

Sist måste jag säga att jag faktiskt är lite stolt över mig själv. Jag har nämligen just upptäckt att min röst är så vältränad att det fortfarande finns lite kvar. :wink:

Edit: Sen så kanske jag skulle berömma Túrin för lunchen vi fick också! Tror inte att jag gjorde det igår. :)

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]