| Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne |
| Författare |
Meddelande |
treebeard Sinda

|
Skrivet: Tor Jun 17, 2010 3:36 pm Rubrik: alvklingan |
|
|
såg att det skulle komma en bok om fjärde åldern utav Nick Peromanov
så här lyder resenationen utav boken:
| Citat: | Tre århundraden har passerat sedan Ringkriget. Mörkrets herres fästning ligger i ruiner, Midgårds fria länder lever i fred och välstånd, men de sista trollkarlarna och mäktiga kungarna har försvagats av allt överflöd och blivit döva för de järtecken som förutspår onda olyckor. Misstänkta vandrare har iakttagits på värdshusen i Fylke, och i hobbiten Falkes händer har Alvklingan börjat avge ett illavarslande blått sken.
|
själv så tycker jag att det låter minst sagt krystat. varför spinna vidare på en bok som redan är väldigt bra och förvandla den till en vanlig mainstream fantasy [/quote] _________________ "The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Ulmo Maia

|
Skrivet: Tor Jul 15, 2010 12:30 am Rubrik: |
|
|
Va, är detta sant :O
Fantiserade alltid när jag var mindre om att det någon gång skulle komma en fortsättning på sagorna om Tolkiens värld, typ att de skulle hitta bortglömda anteckningar i Tolkiens gamla byrålåda, eller att någon insatt person skulle fortsätta med sagorna. Numera är jag väl lite mer avigt inställd till det senare alternativet, men kul att någon skriver något iallfall!
Vars hittade du informationen, vars kan man läsa mer?  _________________ Eä, världen som är. |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
Simon Dúnadan

|
|
| Till överst på sidan |
|
 |
treebeard Sinda

|
Skrivet: Fre Jul 16, 2010 8:40 am Rubrik: alvklingan |
|
|
jaha det var den boken det haae jag ingen aning om jag läste inte den tråden speciellt noga _________________ "The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge |
|
| Till överst på sidan |
|
 |
|