Forumstart Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum
Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 

alvklingan

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Andra böcker
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
treebeard
Sinda

Från: stockholm

InläggSkrivet: Tor Jun 17, 2010 3:36 pm    Rubrik: alvklingan Citera

såg att det skulle komma en bok om fjärde åldern utav Nick Peromanov
så här lyder resenationen utav boken:

Citat:
Tre århundraden har passerat sedan Ringkriget. Mörkrets herres fästning ligger i ruiner, Midgårds fria länder lever i fred och välstånd, men de sista trollkarlarna och mäktiga kungarna har försvagats av allt överflöd och blivit döva för de järtecken som förutspår onda olyckor. Misstänkta vandrare har iakttagits på värdshusen i Fylke, och i hobbiten Falkes händer har Alvklingan börjat avge ett illavarslande blått sken.

själv så tycker jag att det låter minst sagt krystat. varför spinna vidare på en bok som redan är väldigt bra och förvandla den till en vanlig mainstream fantasy Crying or Very sad[/quote]
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Ulmo
Maia

Från: Södra Lappland

InläggSkrivet: Tor Jul 15, 2010 12:30 am    Rubrik: Citera

Va, är detta sant :O
Fantiserade alltid när jag var mindre om att det någon gång skulle komma en fortsättning på sagorna om Tolkiens värld, typ att de skulle hitta bortglömda anteckningar i Tolkiens gamla byrålåda, eller att någon insatt person skulle fortsätta med sagorna. Numera är jag väl lite mer avigt inställd till det senare alternativet, men kul att någon skriver något iallfall!

Vars hittade du informationen, vars kan man läsa mer? Smile
Simon
Dúnadan

InläggSkrivet: Tor Jul 15, 2010 12:53 pm    Rubrik: Citera

Madde av Fylke skrev om den här boken här: http://tolkiensarda.se/forum/viewtopic.php?t=6227

Man kan läsa första kapitlet där också
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
treebeard
Sinda

Från: stockholm

InläggSkrivet: Fre Jul 16, 2010 8:40 am    Rubrik: alvklingan Citera

jaha det var den boken det haae jag ingen aning om jag läste inte den tråden speciellt noga
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Visa tidigare inlägg:   
Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Andra böcker Alla tider är GMT + 1 timme (svensk tid)
Sida 1 av 1

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet