Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis sep 29, 2026 8:48 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 20, 2005 6:59 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Nu behöver jag hjälp igen.
Läste på svt-text att Sverige ligger på en trettonde plats på världsrankingen i fotboll, inget konstigt med det, ungefär vad vi förtjänar för tillfället. Min fundering gäller i stället andraplatsen som Tjeckien innehar. Kan någon berätta för mig vad Tjeckien gjort de senaste tre mästerskapen som förklarar en sådan topp-placering? Före länder som Argentina, Tyskland och Holland...

Räknar de också registrerade fotbollsspelare eller något sådant?

Inget illa om varken USA (10), Mexico (8] eller England (6) men är de verkligen bättre än Sverige?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 21, 2005 11:07 am 
Maia

Det har gått bra för Halland i sport på senaste tiden. WIC-85 vann SM-guld i innebandy, mot AIK. HBK vann över Djurgården, med mål efter 14 sekunder...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 21, 2005 5:28 pm 
Master of Doom

Théoden Ednew skrev:
Nu behöver jag hjälp igen.
Läste på svt-text att Sverige ligger på en trettonde plats på världsrankingen i fotboll, inget konstigt med det, ungefär vad vi förtjänar för tillfället. Min fundering gäller i stället andraplatsen som Tjeckien innehar. Kan någon berätta för mig vad Tjeckien gjort de senaste tre mästerskapen som förklarar en sådan topp-placering? Före länder som Argentina, Tyskland och Holland...

Räknar de också registrerade fotbollsspelare eller något sådant?

Inget illa om varken USA (10), Mexico (8] eller England (6) men är de verkligen bättre än Sverige?

FIFA har ett avancerat rankingsystem baserat på matchresultat och turneringsframgångar. Vinster ger olika mycket poäng beroende på laget du möter och mycket annat. Dessutom har gamla resultat betydelse men deras poängvärde minskar med tiden. En anledning till deras höga ställning kan vara att Tjeckien har varit ett av de i särklass bästa lagen i kvalen de senaste åren och att de gick långt och slog t ex Holland i EM senast. Bättre förklaring kan jag inte ge, då krävs expertkunskaper.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör apr 23, 2005 3:38 pm 
The Magnificent

På tisdag smäller det! Ska gå och se IFK - AIK på parken med några kompisar. Ska bli kul att se lite fotboll live igen... Ca 7500 biljetter är förköpta och har man tur kommer det kanske det dubbla, och dessutom kommer det väl en massa 08:or också. Ska bli roligt att se så mycket folk på parken igen (det var ett tag sen nu), och dessutom när de ska möta ett någorlunda värdigt motstånd!

*min underbara sångröst kommer fram*

"Härliga IFK, främst ska vi stå..."

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 24, 2005 3:53 pm 
Master of Doom

Meriadoc skrev:
På tisdag smäller det! Ska gå och se IFK - AIK på parken med några kompisar. Ska bli kul att se lite fotboll live igen... Ca 7500 biljetter är förköpta och har man tur kommer det kanske det dubbla, och dessutom kommer det väl en massa 08:or också. Ska bli roligt att se så mycket folk på parken igen (det var ett tag sen nu), och dessutom när de ska möta ett någorlunda värdigt motstånd!

*min underbara sångröst kommer fram*

"Härliga IFK, främst ska vi stå..."

Jag är avundsjuk! Jag vill också se den. Men jag ska se AIK-IFK på Råsunda 8:e augusti iaf.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön apr 24, 2005 4:41 pm 
The Magnificent

Men du har ju iaf chans att se allsvensk fotboll...

Vilka håller du på? Det kan väl omöjligt vara AIK? :)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 25, 2005 12:57 pm 
Master of Doom

Nej, jag håller på Djurgården men i lika stor mån IFK Norrköping. Jag vet att man inte borde ha två lag men det har blivit så och jag tänker inte ändra på det. Dessutom har jag inte sett många DIF-matcher men kanske 15-20 IFK-matcher. Min morfar hade nämligen samma plats på Idrottsparken i 30 år och kände Gunnar Nordahl så han var rätt insyltad i IFK. Då föll det sig naturligt. Resten av släkten är djurgårdare vilket har gjort mig till det också.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 26, 2005 9:26 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Det är väl bara att gratulera alla förvirrade Pekingfans härinne.

Förbannat Jävla Skit... :evil: :x :evil:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 26, 2005 9:40 pm 
Sinda

PRICELESS!!!! Både gnaget och bajen torska varsin stormatch samma kväll. Tack Peking!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis apr 26, 2005 9:40 pm 
Sinda
Användarvisningsbild

2-0 till IFK!!!!!!!!!! :D

Och jag var där och såg det live med :P

/Alexander The Great

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 27, 2005 9:06 am 
Noldo

Så ytterligare ett bevis på att livet är orättvist. PSV gav allt i andra halvlek igår och istället för ett kviteringsmål så får Milan 2-0. Det finns dock en chans och det är att Milan tror att de är halvvägs till Istanbul och tar lätt på returmötet. Då tror jag att det kan gå men jag ger inte PSV stora chanser. Ikväll tittar jag på Chelsea-Liverpool hoppas Liverpool ger Londonlaget en riktig match.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons apr 27, 2005 9:54 am 
The Magnificent

Théoden Ednew skrev:

Peking!!!

Riktigt jäkla kul igår!

En massa folk var det också, 14372 pers. Det var även lite kul mellan de båda klackarna igår...

AIKarna började med sitt vackra " Vi är gnaget, alla hatar oss" (äntligen har de fattat nåt iaf...) Och IFKarna svarade med "Vi är Peking alla älskar oss..."Sen kom de inburade djuren igång med "Alla hatar Peking...", vilket fick svaret "Aik åker ur i år". Två minuter senare satte Kabous sitt vackra 1-0 mål, vilket tystade dem ganska fort :D .

Så skönt!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 28, 2005 3:36 pm 
Master of Doom

Meriadoc skrev:
Théoden Ednew skrev:

Peking!!!

Riktigt jäkla kul igår!

En massa folk var det också, 14372 pers. Det var även lite kul mellan de båda klackarna igår...

AIKarna började med sitt vackra " Vi är gnaget, alla hatar oss" (äntligen har de fattat nåt iaf...) Och IFKarna svarade med "Vi är Peking alla älskar oss..."Sen kom de inburade djuren igång med "Alla hatar Peking...", vilket fick svaret "Aik åker ur i år". Två minuter senare satte Kabous sitt vackra 1-0 mål, vilket tystade dem ganska fort :D .

Så skönt!

Ja, nu får man vara nöjd! :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 28, 2005 5:37 pm 
Noldo

Grattis alla Norrköpingsfans (verkar vara ett par). Hoppas ni snart kommer tillbaka till er rätta miljö. Och till de som erkänner att de håller på AIK så skall jag säga att vi sommer håller på allsvenska lag inte vill ha er tillbaks. IFK Gbg fick ordning på spelet igen efter fadäsen mot Assyriska så nu är det raka vägen till toppen. Om Norrköping inte skulle gå upp är ni Norrköpingsfans välkomna till Trollhättan nästa år. Jag tror nämligen FC Trollhättan spelar i Superettan nästa år (har börjat bra med två segrar av två möjliga).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 28, 2005 6:05 pm 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Öhm jag kan ju meddela att förhållandena är ömsesidiga.

Det enda jag har till tröst är dock att en undersökning gjord vid Göteborgs universitet klart visar att alla som inte håller på AIK är riktigt störda i huvudet. :)

Länken till studiematrialet finns här (Arbetet är för övrigt gjord av en IFK Göteborgare och en Hammarbyare)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]