Okej. Jag behöver nog inte det; men jag ursäktar ändå. Det är en ren reflex att anta sådana "utmaningar". Kanske för att jag inte ska behöva tänka på hur jag let "den personen" "köra över mig". Menmen; inga hårda känslor på båda hållen så ursäkten godtas med ett
Men jag anser inte att det är idiotiskt att böcker skrivs om makarondrömmarna. I mitt fall är det mer som slöseri med tid. Men andra behöver nog läsa sådana böcker. Problemet med de böckerna är att de böckerna inte skriver om det personliga problemet (vilket, om jag förstår dig rätt, skrev). Det är ungefär som att läsa en självdiagnosbok i medecin. Helst plötsligt har jag canser, eftersom jag kryssade för överdriva svettniningar i fel fråga. Liknelsen ska visa att det är så lätt att feldiagnosera sig själv. Man blir inte friskare över att bota cansern när det är en vanlig förkylning som man har. På samma sätt befrias man inte över problemet att läsa om en förlorad kärlek som älskade makaroner, när man drömmer om makaroner. Men drömtydning med hjälp av bok har ett specefikt problem. Man vägras de egna tankarna där "botemedlet" kommer fram (som att säga till hon som tjatade i hela drömmen att hålla käften) när man bara läser att "det är det". Eller nåt. Jag tar bara från mina egna erfarenheter, men jag har inte drömt de drömmarna...
Vill man bli fri från mardrömmar och lära sig deras källor ska man läsa av den bästa boken som finns; nämligen sin egen minnes- och tankesbank. Ens sinne kan ha fel, men det är mycket säkrare än att läsa en drömtydningsbok. Och har ni någon gång läst i en drömtydningsskrivning om hur man ska gå till rätta med problemet? Inte jag iaf...
Förresten Crumui. Fint exempel att tänka om makaroner. Fast jag kan inte komma på ett tillfälle där ens tankar om makaroner blir så stora under dagen att ens dröm handlar just om makaroner. Kan du? (ifs skrev du väl det för att du inte heller kan det va?)