okej, utredning av den här frågan som nu verkar spårat ur en aning...
jag hade min idé innan jag visste om TA, och skulle antagligen försökt genomföra den i vilket fall som helst. det var inte meningen att det skulle bli en renodlad TA-träff, som virre syftar på i den här tråden (alltså det ursprungliga meddelandet). däremot visste jag att det säkert skulle vara lättast att verkligen dra igång något där intresset var som störst, och jag tror inte att man kan hitta en större samling tolkien-fans någon annan stans än här. själv kommer jag dra med irl-kompisar och uppmanar alla andra att göra det också! ju större desto bättre. blir det mot förmodan fler än väntat kan man alltid skaffa större lokal. rigoletto tar mer än 700 pers, har jag för mig.
det var aldrig meningen att det skulle bli någin slags elit-grej (och eftersom det är filmerna vi talar om är det väl knappast möjligt ändå!

) och att det skulle vara något som delade TA i de som var där och de som inte var det. det är helt enkelt ett kul event som jag ville dela med mig av. var och när var inte så viktigt - jag dör inte av att åka lite tåg om det visar sig att intresset är större i andra delar av landet. men jag tror att vi kom fram till att stockholm var lämpligast.
kommer jättegärna på en särskilt anordnad TA-träff om det blir av! övriga diskussioner om
filmträffen hänvisas dit.