Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons aug 12, 2026 7:17 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: varför missar man alltid bussen?
InläggPostat: lör maj 01, 2004 5:03 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

missar man alltid bussen när man inte vill det. som när jag skulle från göteborg idag... gissa vad... busjäveln gick en minut efter jag kom, så . tja låt mig presentera busstidtabellen:

Citera:
Föreslaget alternativ:
Linje Avg. Från Till Ank. Destination Väntetid
Tåg 21:05 Göteborg C

Uddevalla C 22:12 Uddevalla C 00:21
Buss 730 22:33 Uddevalla C

Färgelanda, C 23:00 Bengtsfors term.
Total restid: 01:55

Närmaste tur före:
Tåg 15:30 Göteborg C

Mellerud Jvstn 17:00 Karlstad 00:10
Buss 700 17:10 Mellerud Jvstn

Bäckefors Facklan 17:35 Ed 01:30
Buss 730 19:05 Bäckefors Facklan

Färgelanda, C 19:35 Uddevalla
Total restid: 04:05

Närmaste tur efter:
Gångväg 00:35 Göteborg C

Nils Ericson Terminalen 00:40 00:00
Buss 820 00:40 Nils Ericson Terminalen , Läge 37

Kampenhof 01:55 Uddevalla 00:20
Buss 735 02:15 Kampenhof

Färgelanda, C 02:50 Högsäter
Total restid: 02:15
"

suck...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 5:55 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Såja! stackarn...

Men det kan hända alla, t.ex. när jag skulle träffa min dejt och hade glömt att klockan skulle vridas fram en timme, min enda chans att komma någolunda i tid såg jag åka iväg ca 3 meter ifrån mig...

Eller gubben som kör den bussen jag åker med varje morgon:
viftar man inte ordenkligt så kör han förbi eller skäller ut en när man kliver på, kommer man springande så väntar han tills man är precis utanför innan han stänger och kör, kommer man gående och det är kö låterhan en heller inte åka med, ibland så kör han förbi helt utan anledning, usch!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 6:05 pm 

hrrr... vi har det värre... jag menar, kanske inte jag. det finns iaf affärer och pizzerior i färgelanda, men folk runt om... en busshållplats ett hus, en bus per dag. eller några fler.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 9:58 pm 
Redaktionen

Celebrindal har råkat ut för ungefår samma saker några gånger! Busschaförerna bara åker när man är precis bakom bussen och de vet att man skall med! Fy för alla busschafförer

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 10:23 pm 
Maia

En kompis till mig råkade ut för det, att busschaförren bara åkte förbi henne. Hon blev jättearg och ringde till SL, som skickade gratis rabattkuponger till henne som ursäkt!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 11:26 pm 
Noldo

Mattias skrev:
Celebrindal har råkat ut för ungefår samma saker några gånger! Busschaförerna bara åker när man är precis bakom bussen och de vet att man skall med! Fy för alla busschafförer

Ack värsttrafik... De är onda. Dyrkar säkert Ohlmarks också.
Fast busschauffören som kör 714 till frändefors/vänersborg på morgonen är faktiskt riktigt hygglig. Han brukar stanna när jag kommer rusande i sista sekunden.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör maj 01, 2004 11:44 pm 
Redaktionen

Det gör faktist min buss som jag brukar ta in till centrum också men andra bussaar gör det inte!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 02, 2004 2:03 am 
Snaga
Användarvisningsbild

vet precis vad du menar...suck :evil:
*måste skaffa körkort*

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 02, 2004 12:03 pm 
Dvärg
Användarvisningsbild

Busschauffören som körde bussen till min gymnasieskola brukade sakta ner när han passerade vägen mot mitt hus, eftersom han visste att jag brukade vara ute i sista sekunden och antagligen kom springandes längst bort. Riktigt hygglig person. :)

En annan busschaufför skjutsade mig längre än han egentligen skulle när det visade sig att det inte kom någon buss den dagen där jag skulle byta för att ta mig hem. Han hade till och med ringt sitt jobb för att ta reda på vars närmaste buss hem till mig skulle passera och körde mig ut till den vägen och stannade där så att jag fick sitta i bussen och vänta. Tur att det finns trevligt folk här i världen, annars hade jag fått gå några mil. :D

Bussen som jag under en period var tvungen att åka med på fredagar för att ta mig hem tidigare hade däremot en rätt sadistisk chaufför. Det var en skolbuss som mest småungar boendes i villor längs vägen åkte med, och om de inte stod och väntade på bussen vid vägen så körde han förbi dem. Även om det var mitt i vintern, väldigt kallt, och de stått inne och väntat och sprungit ut så fort bussen kom...
Det roligaste han visste var när någon blev åksjuk och var tvungen att gå ut och spy, då skrattade han gott.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 02, 2004 12:51 pm 
Redaktionen

Soot skrev:
Busschauffören som körde bussen till min gymnasieskola brukade sakta ner när han passerade vägen mot mitt hus, eftersom han visste att jag brukade vara ute i sista sekunden och antagligen kom springandes längst bort. Riktigt hygglig person. :)

En annan busschaufför skjutsade mig längre än han egentligen skulle när det visade sig att det inte kom någon buss den dagen där jag skulle byta för att ta mig hem. Han hade till och med ringt sitt jobb för att ta reda på vars närmaste buss hem till mig skulle passera och körde mig ut till den vägen och stannade där så att jag fick sitta i bussen och vänta. Tur att det finns trevligt folk här i världen, annars hade jag fått gå några mil. :D

Sånna trevliga busschafförer vil jag också ha!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 02, 2004 1:03 pm 
Dvärg
Användarvisningsbild

Mattias skrev:
Sånna trevliga busschafförer vil jag också ha!

Är det sällsynt med trevliga busschaufförer, eller? Verkar nästan så. Fast om jag jobbade som busschaufför så skulle jag nog inte heller vara så trevlig. :lol:

Jag bodde granne med en chaffis förut och hon berättade en hel del historier om oförskämda människor som behandlar busschaufförerna som skräp. Oftast äldre personer, så det verkar som om det där att man var bättre uppfostrad förr i världen inte stämmer.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön maj 02, 2004 7:46 pm 
Maia
Användarvisningsbild

När jag bodde i Gbg åkte jag ibland med en busschaufför som på en sen fredagstur önskade alla som klev av en trevlig helg, i högtalarna. Många blev så överraskade att de knappt kom sig för att hojta "Detsamma!". Trist egentligen att lite extra vänlighet är så sällsynt att man hoppar till när man möts av den... :(

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 04, 2004 6:06 pm 
Master of Doom

Kata skrev:
Ack värsttrafik... De är onda. Dyrkar säkert Ohlmarks också.

:D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 04, 2004 8:25 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Måste i så fall säga att gamla Skaraborgstrafiken, som numera är en del av Vä(r)sttrafik, måste vara den goda sidan av firman. Snälla chaufförer, även med hela bussen full av snorungar. Jag tillhör för övrigt den sortens människor som inte missat bussen de senaste sju åren, eller så. Åtminstone inte när det varit en buss som jag måste hinna med för att hinna till något annat. Militär precision... :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 05, 2004 1:54 pm 

Orust trafiken som körde här förre upphandlingen var bra mycket bättre än hur det är idag när trafik i väst kör. fy för upphandlingar

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 15 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]