Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor aug 13, 2026 3:17 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2003 12:49 am 
Dvärg

Kanske inte direkt hälsosamt, men efektivt!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2003 2:25 am 
High King of the Noldor
Användarvisningsbild

Jag står inte ut längre. Jag bara måste påpeka att du har stavat fel i din signatur. Det ska vara apples.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2003 11:25 am 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

de brukar åka en person på sista busen från uddevalla som luktar kattpiss, så de är därför han gör de.....

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre dec 05, 2003 8:04 pm 
Redaktionen

Johan: Och nu är du en stadgad barnafar, eller hur var det? Märkligt sådana där utvecklingar. :shock:

Men det ultimata annars för att skrämma inte ont anande bussåkare är att ha mantel! 8)
Jag har i min ägo en stor grön yllemantel med gigantiskt huva, som döljer ansiktet. Brukar sätta mig i ett hörn och dra ner huvan och sedan sitta blixtstilla. Ibland funkar det, och i bland skiter det sig. Tex, mobiltelefonen ringer. Eller när jag gick av bussen, så dök det upp en hel lekskoleklass och ställde sig runt mig, hoppade upp och ner och pep "Harry Potter!""Harry Potter!". :evil:
Suck.

I Aear cân ven na mar

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 06, 2003 1:03 am 
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Veanne: Jepp. Nu har jag Armanikostym, italienska handsydda läderskor och sidenslips. Forfarande vill ingen sitta brevid mig..... kanske jag ska duscha???

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör dec 06, 2003 9:48 pm 
Vala

hmm. jag brukar inte råka ut för sajkon, men när jag har palestinasjal så unviker folk mig, å tittar på mig som om jag kommer att explodera i vilken sekund som helst (ok jag överdriver lite), (men å andra sidan för jag ju va i fredP) detta resulterar i att jag leendehåller upp dörren för dem.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 07, 2003 11:59 am 
Vala
Användarvisningsbild

För min del brukar det räcka att jag ser på folk....har lite svårt att dölja ibland att jag var drake i ett tidigare liv....i Grekland ibland har det hänt att folk gör "onda-ögat"-tecken när jag tittat på dem....suck! :( jag som är så snäll.... :twisted:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 07, 2003 12:07 pm 
Sinda

Det åker nästan aldrig några när jag åker buss, så jag slipper jobbiga människor. :) Om det nu är någon brukar jag slänga upp väskan på sätet brevid.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån dec 08, 2003 1:10 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

var ingen som pratade med mig på väg till uddevalla efter premiären, fast iofs ermmm... jag och kata kanske kan ses som upptagna där. Men inte påväg från torp där vi sa hej då heller.... hrmm mantel och struthätta som jag lånade av Kata fungerade väldigt bra...

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 16, 2003 10:09 pm 
Uruk
Användarvisningsbild

Att klämma sig in i ett hörn och sätta på sig lurarna funkar alltid. Om någon änndå vill prata med en kan man spela jättetrött och bli ännumer osocial. Har funkat utmärkt hittills och jag pendlar i stort sett dagligen

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån apr 05, 2004 11:59 pm 
Hobbit
Användarvisningsbild

Moahaha... Var i full utstyrsel med mantel och allt, riktigt trevlig blå sådan med blomsterbård och allt dock, satt på nattbussen på väg hem en lördagskväll. En plats kvar i bussen (bredvid mig) då ett par i trettioårsåldern kliver på. Killen är en gentleman och gestikulerar åt flickvännen att sätta sig. Hon tittar på mig och säger sedan "Nej sätt dig du." och står resten av resan. :roll:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 08, 2004 5:08 pm 
För mig är det alltid så att alla sätter sig där jag sitter, jobbigt! ska nog testa att av de mindre "stinkande" alternativen nästa gång jag åker komunalt :P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 08, 2004 7:04 pm 
Dvärg
Användarvisningsbild

Folk brukade oftast undvika att sitta brevid mig förut. Undrar om det berodde på att jag alltid gick klädd i helsvart. Hm... Men det gör jag ju fortfarande, så antingen var folk i allmänhet mer rädd för svarta kläder för några år sedan, eller så ser jag snällare ut nu. :lol:
Skulle tro att det beror på det första, för jag är mig lik. Tänk ändå att så många tror att man är djävulsdyrkare eller nåt om man klär sig i alltför mycket svart.

En man på bussen brukade sitta med vintermössa mitt i sommaren, läsa en bibel och mitt i allt ropa ut "Jesus Kristus botar och helar" så högt han kunde. Han fick oftast sitta ensam... :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 09, 2004 4:45 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hur undviker man folk på båt och flygplan?

Jag ska åka till Karibien i morgon :D, fast alvmanteln fick inte plats i väskan :( ...

Jag fick inte ta med några svarta kläder heller, men å andra sidan hörs min freestyle ganska bra om man har volymen tillräckligt högt. :twisted:

Jag har laptop med mig, men den har inget internet så nu får jag inte träffa forumet på ett tag. :cry:

--- Bye bye forum! ---

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 09, 2004 8:34 pm 
Dvärg

Varför är alla så rädda för att folk ska sätta sig brevid en på bussen?? Och varför skulle nån anses som onormal om man börjar prata med den brevid? I många kulturer är det vanligt. Jag har dock aldrig varit med om att nån främling börjar prata med mig på bussen, det är väl inget vanligt?

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 65 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]