Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:15 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: tis jul 06, 2010 8:38 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 20, 2009 4:51 pm
Inlägg: 436
Ort: Stockholm
det var på tekniska museet men det var en tillfällig visning

_________________
"The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 06, 2010 8:39 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Okej. då vet man det ;)

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 26, 2010 6:07 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Befinner mig just nu i Piteå, vid deras havsbad, som tydligen kallas Sveriges Riviera. Visst är det en fin strand, men eftersom det har regnat konstant de senaste dagarna har vi inte kunnat njuta av den förutom ett par kalla snabbdopp. Resan startade vi genom att resa från Örebro på morgonen. Sedan stannade vi till i Gävle ett par timmar och tittade runt på stan samt lite sevärdheter. Sedan övernattade vi på en camping i en liten ort som hette Ljusne. Dagen efter fortsatte vi uppåt, gjorde ett snabbstopp i Sundsvall innan vi åkte vidare till Härnösand där vi gick runt en stund + åt. Sedan stannade vi till i Egalmoths hemtrakter Umeå där vi spenderade några timmar. Sedan övernattade vi återigen vid någon mindre ort.i närheten av Robertsfors. Dagen därefter drog vi återigen ut på E4:an och stannade till i Skellefteå innan vi till slut nådde fram till vårt mål, Piteå. Jag lyckades dra med mina medresenärer på en trip till Luleå samt den gamla kyrkstaden där bredvid. Tyvärr lyckades jag trots flera försök inte få med dem till Bodens fästning som jag gärna hade velat se. (men, men. Jag får väl fler chanser. Jag har i allafall fått se ett flertal mäktiga kyrkor innifrån, ca 8 stycken tror jag.) Ikväll blir det grillning och imorgon tänkte vi ta seden dit vi kommit och käka palt på en Paltzeria (ja, den heter så) här i närheten.
Allt för mig!

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 26, 2010 8:14 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Jobbat idag :( Problemet med att jobba i en resturang är att kommer en massa gäster och skiter ner resturangen, speciellt en snabbmatsresturang. Snart dags att sova, börjar tidigt imorgon :(

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 26, 2010 11:23 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Välkommen till nordligare breddgrader Orophin! Är det festival som gäller till helgen eller? Funderade ett tag på att åka dit själv men valde att slappa här hemma istället. Lustigt, jag har faktiskt besökt både Bodens fästning och Paltzerian i Piteå, och kan rekommendera båda, även om Paltzerian var min persoliga favorit :wink:

Själv ligger jag i "hårdträning" i veckan. Ska springa 1 mil i fjällterräng på Lördag så det är löpning och kolhydratuppladdning som gäller dagarna framöver. I och för sig är det bara en skojtävling, inte direkt några prispengar i potten, men jag älskar att utmana mig själv. En kompis ska också springa så vi har en liten inbördes kamp.

_________________
Eä, världen som är.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 30, 2010 8:30 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör sep 02, 2006 4:19 pm
Inlägg: 1705
Ort: Örebro
Ulmo skrev:
Välkommen till nordligare breddgrader Orophin! Är det festival som gäller till helgen eller? Funderade ett tag på att åka dit själv men valde att slappa här hemma istället. Lustigt, jag har faktiskt besökt både Bodens fästning och Paltzerian i Piteå, och kan rekommendera båda, även om Paltzerian var min persoliga favorit :wink:

Själv ligger jag i "hårdträning" i veckan. Ska springa 1 mil i fjällterräng på Lördag så det är löpning och kolhydratuppladdning som gäller dagarna framöver. I och för sig är det bara en skojtävling, inte direkt några prispengar i potten, men jag älskar att utmana mig själv. En kompis ska också springa så vi har en liten inbördes kamp.


Tack, tack. Vart i Lappland bor du?

Nej, vi funderade en stund på festivalen, men bestämde oss för att skippa den.

Efter besöket på Paltzerian kunde jag återigen konstatera att Palt inte är min favoriträtt. Det är dock kul att ha ätit där.

För min del kan jag absolut inte förstå hur man kan springa 1 mil "på skoj". Jag springer enbart för att jag är tvungen. Löpträning är det värsta jag vet.

_________________
“Sagor är mer än sanna: inte för att de lär oss att drakar finns, utan för att de lär oss att drakar kan besegras.” - G. K. Chesterton
Sägnen om Amornia - Stenbrons hemlighet http://www.amornia.se/


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 30, 2010 8:56 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons feb 20, 2008 8:48 pm
Inlägg: 2426
Att springa är jättekul tycker jag och flera timmar efteråt har man höga endorfinnivåer.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 31, 2010 12:32 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Orophin skrev:
Tack, tack. Vart i Lappland bor du?

Nej, vi funderade en stund på festivalen, men bestämde oss för att skippa den.

Efter besöket på Paltzerian kunde jag återigen konstatera att Palt inte är min favoriträtt. Det är dock kul att ha ätit där.

För min del kan jag absolut inte förstå hur man kan springa 1 mil "på skoj". Jag springer enbart för att jag är tvungen. Löpträning är det värsta jag vet.


Jag bor i Hemavan. Det ligger i fjällvärlden i södra Lappland och är en ganska känd turistort, så nån här kanske har hört om det?

Okej, okej då har vi väl inte riktigt samma åsikt vad gäller Palt, tycker det är riktigt gott. Men kan samtisigt förstå de som tycker att det är skumt. Det är väl en grej man måste växa upp med för att älska...

Håller med Egalmoth om springningen. Man får ett slags rus av det, så när man väl har fått in rutinen på så rullar det bara på :)
Starten går om 9 timmar så borde ligga och sova nu. Godnatt!

_________________
Eä, världen som är.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 06, 2010 10:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons mar 19, 2008 5:20 pm
Inlägg: 740
Ort: Kristianstad
Idag har jag köpt en ny stereo, beställt en Blu-ray spelare och fyllt i anmälningsblanketten till Flygvapenfrivilliga Ungdom, Flygvapenregionen Syd.
Får se hur det blir sedan...
Stereon är i alla fall bra :)

_________________
Last to fall was Turgon, Gondolin's Lord,
Who fell in his Tower wielding Glamdring, his sword."

The fall of Gondolin


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: lör aug 07, 2010 8:46 am 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 20, 2009 4:51 pm
Inlägg: 436
Ort: Stockholm
har slösat bort fyra dagar genom att kolla på The Simpsons med kommentarer

_________________
"The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: tis mar 13, 2012 9:34 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 05, 2009 11:18 am
Inlägg: 521
Ort: Göteborg
Har idag skrivit en massa på mitt projektarbete, jag skriver fantasy! Den är väll inte i Tolkienklass dock, men det är det ju få som är och jag har ju inte så lång tid på mig med den här :roll: Känner dock att den är väldigt originell trots att jag har lånat in en massa klassiska fantasyelement.

_________________
Ja, jag är konstig, men det är väl inget konstigt med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: ons mar 14, 2012 5:55 pm 
Offline
Dúnadan

Blev medlem: tor mar 01, 2012 12:25 pm
Inlägg: 125
Ort: Uppsala
Har precis läst klart The Silmarillion som engelskaarbete i skolan och har fått reda på att nästa vecka ska jag "vara" Tolkien och rekommendera boken till de andra i min klass. Det känns som jag valde rätt bok, för jag menar, vem vill inte leka att den är Tolkien för några timmar ;)

_________________
The Queen of Middle-earth


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: tor mar 15, 2012 8:31 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis okt 20, 2009 4:51 pm
Inlägg: 436
Ort: Stockholm
ghaaa Cotume är du också inne på ditt projektarbete i trean ( på gymnasiet) ? jag håller på med heraldik ( jag målar egna sköldar) och jag håller på att bryta ihop av stress

_________________
"The world is changing. I feel it in the water. I feel it in the earth. I smell it in the air.”
Lavskägge


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: tor mar 15, 2012 9:00 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön jul 05, 2009 11:18 am
Inlägg: 521
Ort: Göteborg
Stämmer treebeard, har skrivit klart novellen idag, den blev inget vidare men ska få feedback på den och så så jag får väll skriva om mycket.

_________________
Ja, jag är konstig, men det är väl inget konstigt med det?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik: Re: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: sön mar 18, 2012 7:05 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Skriver C-uppsats i Historisk Arkeologi just nu och har precis fått tag i den arkeologen som utförde utgrävningen där fyndet jag ska skriva om hittats :) Känns lungt nu så har haft tid att plocka fram "A song of Ice and Fire" serien igen och har bokat in mig på Sweden Rock kryssningen där jag ska se Blind Guardian. Livet leker!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010