Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 1:19 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: presentera er
InläggPostat: lör sep 20, 2003 10:29 am 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
på andra forum som jag håller till på så har vi lagt in en presentare er-tråd. där får man berätta kort om sig själv. det är väldigt trevligt att få veta vad det är för personer som man pratar med!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 20, 2003 11:22 am 
Offline
Vala
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 11:02 am
Inlägg: 527
Ort: Stockholm-Ingarö
Okej, he he
Mitt namn är Hanna och jag är född -87
Jag trivs i Fantasins värld och allt som hör där till. Det började med att jag läste Sagan om Ringen, sen var jag fast!
Jag måste säga att det är en maffig känsla av att själv vara en del av en fantasyvärld när man lajvar. Tänk er att stå öga mot öga med en stor Uruk-Hai..

Som ni säkert har märkt så gillar jag även att teckna =)

_________________
Gandalf: Now, listen carefully..
..In fact, it's better if you don't speak at all, Peregrin Took.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 20, 2003 1:06 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
titta!! nu va du duktig flickan min...själv så är jag också 16, dvs 87a och råkade av misstag fastna i fantasy och där är jag fast...jag heter tora och bor i saltsjöbaden söder om sthlm...sen finns det inte mcyekt mer intressant i mitt liv...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör sep 20, 2003 1:11 pm 
Offline
Manwë
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:16 pm
Inlägg: 350
Ort: Borås
Får väl presentera mig själv jag med då...

Anders heter jag och är 21 år fyllda. Måste säga att de enda sk. fantasyböcker som intresserar mig är de av Tolkien. Läste dem första gången när jag var 13 och på den vägen är det. Har dock läst Narniaböckerna, men det var länge sedan nu. Jag har vid nåt tillfälle försökt läsa Jordan eller Eddings, men jag tappar intresset omedelbart... Jaja, Tolkien räcker ändå för mig...
Jag är intresserad av språk, så där har vi en stor anledning till varför Tolkiens verk är så fascinerande...

_________________
Anders Karlsson - Chefsmoderator
Forumregler | Tolkiens Arda


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2003 4:03 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: sön aug 31, 2003 12:42 am
Inlägg: 97
Ort: Falun
Jaha ja..

Heter Björn IRL, är -81'a och studerar (när jag inte hänger här, eller sover :D )... Jag läste Tolkien för första gången i femman (tillsammans med Lord Martin... vi gick i samma klass och snackade Midgård under varenda lunch i flera månader... :D ... det var tider det...), sedan dess har jag läst en hel del fantasy mellan varven... fast det har blivit lite lite på sista tiden...

Näste man till rakning... (eller kvinna för den delen, jag gillar rakade kvinns :lol: )

OBS! Insåg precis tolkningsmöjligheten i detta påstående. Inget olämpligt menat med detta... tycker faktiskt att det är snyggt med snagg på tjejer... Hör du det Johan? Jag har inte varit olydig, eller har jag??? :?

_________________
The road goes ever on and on, down from the door where it began...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2003 7:12 pm 
Offline
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons jul 30, 2003 8:59 pm
Inlägg: 680
Ort: Urshult
>Gran: Det är lungt!


Jag heter då alltså Johan Sandberg, är jättegammal (snart 39) och är gift med Narda sedan 20 år tillbaka. Vi har två barn, Tobias (16) och Erika (13). Bor i villa i småländska Hovmantorp. Jag började med att lyssna på radioteaterns Bilbo omkring 1970 var väl det... Läste alla tre böckerna om Härskarringen på fyra regninga dagar i en campingstuga 1977 vill jag minnas...

Har läst otroligt mycket fantasy, äger mer än 400 fantasyböcker själv. Skulle en gång i tiden bli litteraturvetare, men blev systemvetare i stället...


Jagar rådjur och spelar gitarr samt sjunger i bluesbandet TRETIC MIB (The Real Entity That Is Called... Men In Black)

Jag är administratör här på forumet, med makt att göra vad jag vill, och jag är defenitvit den ni ska fjäska för :-)

_________________
Johan Sandberg
Administratör

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor sep 25, 2003 10:03 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:14 pm
Inlägg: 210
Ort: Näsbypark
Jag fick namnet Tobias (redan där ligger jag väl bra till hos dig, Johan?) för 32 år sedan. Levde de första 11 åren i Oxelösund. Flyttade -82 till Helsingborg där mitt rollspels- och fantasyintresse föddes. Bor sedan -90 i Stockholm.
Mitt främsta intresse är rollspel (Fick den pinfärska Mutant: Rebellen & Överlevaren med posten idag). Har närmare 90% av allt material ICE släppte till MERP. Är väldigt förtjust i Chaosiums produktion, och framför allt Call of Cthulhu. Som kuriosa kan jag nämna att jag har det mesta Äventyrsspel släppte, inklusive alla Sinkadus utom nummer 1. Men nej, jag lajvar inte.
Fick min första Mac för mer än tio år sedan. Surfade på nätet och snickrade hemsidor med 14.4-modem redan -95 (kundnummer 9332 hos Algonet!).
Exjobbar inom publiceringsteknik på KTH med inriktning på modern prepressverksamhet. Men är i princip klar med det arbetet, så efter lite småsaker blir jag färdig civilingenjör.
Är gift sedan -97 och har två barn födda -99 (Fanny) och -00 (Felix).

_________________
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 26, 2003 9:55 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: sön aug 10, 2003 1:12 pm
Inlägg: 459
Ort: Minnesberg
Jaha, då får väl jag skriva lite då..

Jag heter Kata, är 87:a och alltså 16 år. Jag går marinbiologi på gymnasiet, i Lysekil, så där bor jag under veckorna och åker hem till dalslands skogar på helgerna.
Jag läser alldeles för mycket (hinner inte ens göra läxorna) och då mestadels fantasy men en del annat också. Om jag vid något sällsynt tillfälle skulle lyckas slita mig från boken spelar jag gitarr, eller studerar quenya.
Första gången jag läste trilogin var väl i femman eller sexan tror jag, och sedan dess har jag varit fast.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 28, 2003 8:43 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: sön sep 28, 2003 4:24 pm
Inlägg: 94
Ort: Stockholm
Håhåjaja :)
Tillhör nog de yngsta här, är tretton år sen i juni, trots att jag ser ut som en nio-åring...
Tillbringar största delen av min tid framför datorn, när jag inte spelar blockflöjt, går på vår teater, scoutar eller simmar. En hel del av dygnet går också åt till datoranvändning, är förälskad i min dator.
Läser Rowlings böcker, Tolkien, Kerr och Roberson.
Är hyfsat stor Tolkiennörd, men saknar tyvärr nån att diskutera med IRL, så man får ta skadan igen här :)

_________________
På silvergrå och vita vingar flyger jag...


Senast redigerad av Elwing tis okt 07, 2003 4:40 pm, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 28, 2003 10:42 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor aug 07, 2003 12:13 am
Inlägg: 447
Ort: Östergötland
Heter Patrik IRL, numera även kallad "35-åringen". :wink: Läser faktiskt inte så mycket längre, och när jag gör det blir det mest science fiction. Inom fantasy har jag inte så många favoriter, Tolkien är ganska ensam herre på täppan. Däremot ser jag massvis med film, har en DVD samling som börjar närma sig fyrsiffrigt... Mer än så säger jag inte! :P


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 29, 2003 6:43 pm 
Offline
Dvärg

Blev medlem: lör aug 23, 2003 10:58 am
Inlägg: 92
Ort: Hobbiton
Jag heter Martin och är 89:a.. Tolkien-böckerna är mina favoritböcker..hmm ja vad ska man mer säga? Jag tycker om att se på film och läsa böcker.

_________________
Go back to the Shadows!


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 29, 2003 7:22 pm 
Offline
Sinda

Blev medlem: lör aug 02, 2003 8:19 pm
Inlägg: 311
Ort: ö-vik
Jaha...Heter Kajsa och är född 1989. Började läsa Sagan om Ringen när jag hörde att det skulle komma ut en film. Har sedan dess varit fast.
Min högsta dröm är väl att få vara alv och skutta runt med en pilbåge i Midgård... :lol:
Vet inte vad jag ska berätta mer, är intresserad av astronomi och gillar att se på film.
Tack och bock, det var allt för mig...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 30, 2003 12:45 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör sep 20, 2003 10:13 am
Inlägg: 1981
Ort: Hemma
Kata...går du i samma klass som mini? (maria)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis sep 30, 2003 3:08 pm 
Offline
Avar
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis sep 02, 2003 11:04 am
Inlägg: 190
Hej mina kära IT- vänner!
Malin är mitt namn och Tolkien förtrollar mig.
Det går lixom alver inte att beskriva den glädje, sorg, lättnad, ilska osv. jag känner när jag läser tolkien.
Jag är -85:a alltså 18 år.
Jag bor i Göteborgstrakten. Studerar naturvetenskap! (många brukar sucka vid detta erkännande) men jag trivs.
Jag älskar humor mest ironisk/cynisk sådan. Så mycket skall tas med en nypa salt.
Jag älskar att glo på TV och hänga på favoritfiket. Jag är en helt vanlig tonåring med andra ord.
Läsning och måleri/tecknande är mina två stora passioner!!!
Puss o Kram
:D

_________________
Malle


Senast redigerad av Knutenborg tis jan 20, 2004 7:13 am, redigerad totalt 1 gång.

Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 03, 2003 4:52 pm 
Offline
Vala
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör aug 02, 2003 11:02 am
Inlägg: 527
Ort: Stockholm-Ingarö
elrohir; Vad kul att du gillar astronomi! Både jag och "Farbror Tora" går en Naturvetenskaplig linje med astronomisk inriktning =)
Dessutom är ALVERNA mina favoriter! Och som jag tidigare skrev så lajvar jag (som ALV) :D
Det är härligt att kunna springa runt i skogen med spetsiga öron och pilbåge, hehe!

_________________
Gandalf: Now, listen carefully..
..In fact, it's better if you don't speak at all, Peregrin Took.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010