Gandalf: Nu önsketänker jag lite. Men eftersom filmerna är gjorde borde de finnas kvar enormt mycket rekvesita. Med denna som grund så borde inte en TV-serie bli så dyr att producera. Tänk dock på att det också finns mycket pengar att tjäna inom TV. "Vänner"-stjärnorna har väl över 1 miljon var i lön per avsnitt.
Jo, jag vet att de flesta kulisser redan är rivna och att mycket av rekvesitan sålts bort men tänk om de tänkt på en TV-serie redan från början. Allt de behövt göra var att magasinera allt tills tiden var inne för
THE LORD OF THE RINGS - THE TV-SERIES.
Arwens_vän skrev:
Men de måste ju tjäna på filmen. Jag menar; ju mer pengar de tjänar, destu fler eller bättre filmer kan de släppa efteråt. Eller skulle du acceptera att knapp tjäna något på ett arbete som du har arbetat med i under sex år? Du skulle kanske göra't nu; men sen?
Att filmbolaget skulle tjäna pengar på Sagan om Ringen var ganska givet. Bara om de gav uppdraget till en komplett idiot och inkompetent regissör skulle det gå åt fanders. Allt som allt kommer väl trilogin dra in cirka 20 miljarder åt filmbolaget. Att bryta hollywoodmallen hade kanske regenerat mindre pengar men filmerna skulle bli ännu bättre och fortfarande dra in flera miljarder åt bolagen. Tänk också på att bara för att man inte följer hollywoodmallen att man inte kan tjäna pengar på sina filmer. Några exempel på filmer som jag tycker inte följer hollwoodmallen är "2001", "De misstänkta" och "Donnie Darko".
Angående argumentet att bolagen måste tjäna pengar för att göra fler och bättre filmer säger jag bara och jag tror att många nickar bifallande att;
Hollywood producerar alldeles för mycket skit. De borde satsa pengarna på kvalitetsfilmer istället för filmer i kvantitet.
Aftonstjärna skrev:
Jag tycker musiken är outstanding.
Kan inte mer än hålla med dig att filmernas musik/soundtrack var superbt. Dock hade gärna sett mer sånger från böckerna.
Aftonstjärna skrev:
Vem kan egentligen filmatisera ett sådant här stort och ståtligt verk utan någon alls kritik???
Ingen.
Aftonstjärna skrev:
Nu väntar jag med mod och vemod för att se om det blir nån film om Bilbo. Fast ännu är jag inte säker, kan det kanske bli en ordentlig flopp???
Jag tycker först och främst att Bilbo inte riktigt passar in att göra film av. Säkerligen skulle P.J. göra ett gott arbete med filmen men jag hade gärna sett en annan regissör vid rodret av denna film. Någon flopp lär det knappast bli. Den kommer att rida på framgångsvågen av de redan producerade filmerna.