Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 8:22 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons mar 29, 2006 5:55 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Tack för tipsen! Normalt sett är varken den lille eller den stora speciellt omöjliga att ha med, dvs så länge man inte stannar i timmar i provrummet, men denna gång var riktigt misslyckad. Till historien hör att både min äldsta och min systers äldsta skulle varit på dagis enligt planerna och fick följa med pga magsjuka på dagis och trötthet. Trötthet är ju inte direkt optimalt när man ska spendera timmar i ett köpcentrum..

Nu har jag varit på filmen. Den var riktigt bra! Det var rörande att se hur de har lyckats fånga vad som hände och visa på problem (och lösningar) som alltid finns på skolor av det här slaget. Jag var fö med en sekvens, högravid som aldrig förr, men det kändes ändå helt okej.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 7:36 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Vad gör folk i Valborg? Själv ska jag på en maskeradliknande tillställning med asiatiskt-orientaliskt tema med tillhörande grillning och allmänt festande. Ska bli jättekul! Särskilt som min kille också är helt med på att klä ut sig.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor apr 27, 2006 4:52 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Oj, så avundsjuk jag blev på dig, Älva. Själv ska jag spendera dagen med mina barn, min mamma samt min mormor. Med tanke på att de flesta av dem antingen är under fyra eller över åttiofem så lär det inte bli någon avancerad tillställning, men det känns ändå som en förmån att få ännu ett år med en pigg mormor - festa kan man göra en annan dag.. :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre apr 28, 2006 10:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Oh, maskerad, klä ut sig! Kul! :D Och kul att pojkvännen hänger på.

Jag sörjer aningen att jag precis i dagarna flyttat från Kalmartrakten till Norrköping, eftersom jag förra året hoppades att min Salve-Valborg skulle bli en tradition... :( Hade jättegärna åkt dit i år med, men vi är fullkomligt utpumpade o går runt o kånkar på kartonger o sätter upp lampor o försöker hitta det vi glömde vart det låg igår o så där....
Ska nog titta på majbrasa i folkparken här i stan, vi bor nära så det blir lite att inviga "vårt" grönområde.

Men jag kommer att sakna min mantel......... :?

Älva: vad ska ni klä ut er till? :P

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis maj 02, 2006 11:51 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Sent svar men, men. Jag hade en hårpinne och var lite geishasminkad samt en tajt, svart klänning och silverskor till. Min kille hade en kinakrageskjorta och svarta byxor med en scarf knuten runt midjan. Han hade också fixat till skägget så att det såg mer asiatiskt ut.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 16, 2006 3:00 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Hallåååååååå.......? Nu är det så där tyst och igendammat här i vår gammelhörna igen..... :(

Har väl inget vettigt eller spännande att säga jag heller, annat än att jag just upptäckt (på Tolkienisterna telegrambyrå) att det finns nåt som heter The Tolkien Ensamble. Aldrig hört talas om förut. Jag hänger vekrligen inte med längre... :roll:
Vill fräscha upp mitt Tolkienistande! Kanske skulle börja leta rätt på Tolkieninspirerad musik? Kunde bli mitt nya Tolkien-projekt... :wink:

Nån som har nåt tips?
Köpte Bo Hanssons gamla Sagan om Ringen i våras, men är inte så förtjust. Får mig mest att undra vilka substanser han tillfört sitt nervsystem medan han skev de olika låtarna. (Ska visst vara ett genialiskt mästerverk, jag vet, men jag kan inget om musik egentligen, vet bara vad jag gillar och vad jag inte gillar.)
Prövar gärna nåt nytt!

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 19, 2006 8:20 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Inget tips direkt man jag har, liksom Beledhel, fastnat för slashfanart/fiction. Helsjukt men ganska kul om man har den humorn.

Håller med om att det blivit lite dammigt här inne på sistone.

Nu har man kommit upp i åldern för jubileumsträffar. Var till Sandefjord i Norge på 10-årsjubileumsträff med min gamla folkhögskola i helgen. Otroligt hur folk ibland är så oförändrade och ibland så helt annorlunda. Vissa ser fortfarande ut som 20 och andra i sin tur som de skulle vara över 40! :shock: Men de beter sig fortfarande som 20 år på fest. 8) :oops: :shock:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 20, 2006 7:54 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tor jun 10, 2004 8:11 pm
Inlägg: 673
Dammet yr! :oops: :cry:

Igår hade jag min sista personalfest på skolan (jag byter arbetsplats till hösten). Det var verkligen blandade känslor hos mig eftersom jag stormtrivs med mina arbetskamrater, ..vilket jag sannolikt kommer att glömma om tre dagar när jag går på semester. :roll:

Har ni några roliga sommarplaner?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 20, 2006 8:08 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Vi ska till Norge åtminstone. Inget Roskilde i år och det känns som det är något som fattas faktiskt!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 25, 2006 7:32 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Medletid medeltid medeltid. Känns som om jag inte gör nåt annat... :wink:

Nä, inte så mkt egentligen, men nästa grej blir iaf Kungahälla. Första gången sambon är där. Gammal barndomsvän + barn ska med också. (Förra året lovade vi oss själva att gå utan barn i år, för att kunna sitta i puben o dricka mjöd, men d funkar liksom inte att lämna barnen hemma när d vankas riddare o prinsessor o tornerspel, känns inte riktigt rätt.. :roll: )

Några dagar på sommarstället i Väjern efter det, kanske nån tur till Strömstad, Gbg ska väl besökas också (hur vi nu ska hinna). Mer medeltid senare i sommar: Arboga. Och Mamma Mia i Sthlm efter det! :D
Men först ska vi till Nybro o fira en kompis 16-åriga dotter (o kika på Kalmars sprillans nya IKEA) o så ska jag fylla år. :) Och sambon med.
Kompisar ska komma på besök i mitt nya hem, jag ska besöka dem.
(Börjar känna att d är lite lite tur att jag är arbetslös just nu... :oops: 8) :wink: )

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 26, 2006 7:52 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Och jag blir galen på att jag måste jobba! Jag är fylld av inspiration men jag vet att efter den här dagen så kommer jobbet att ha tagit knäcken på det också. Hatar det här samhället ibland. Bild

Medeltid låter underbart! Svårt att tröttna. Jag blir alldeles skogstokig den här tiden på året om jag får känna lukten av trä som brinner eftersom det får mig att drömma om skogar och ängar och att sitta insvept i en mantel framför en lägereld och sjunga!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 01, 2006 9:13 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Hej svejs! Jag är för tillfället ganska avTolkieniserad så min tid här på forumet är noll och ingen. Detta betyder dock inte att jag på något sätt lämnat Middle Earth och hobbitarna bakom mig, men jag är väl inte helt absorberad just nu. Har till och med glömt en hel del till mitt stora förtret. :?

Vad som slukar min tid just nu är geologi, stenar och mineraler. Hisnade perspektiv öppnar sig när man inser hur ynkligt liten tid vi människor rumsterat om här på jorden och vilka tidsrymder som skapat landskapen vi ser idag. Men nu ska jag inte snöa in i det, det kan lätt bli till en artikel och den kanske jag borde spara till ett annat forum. :)

Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag ville läsa Narnia-serien och det håller jag faktiskt på med nu. Riktigt kul att se parallellerna med Tolkiens värld. Om jag inte vetat att de båda professorerna var vänner hade jag nog börjat undra...

Medeltid blir det naturligtvis även för mig i sommar. Jag ska nog till och med göra slag i saken och sy mig något passande eftersom jag ska till Gotland på medeltidsveckan. Men först väntar Hova vecka 28 och där ska jag se om jag inte finner inspiration och mönster till min blivande dräkt. Min yngste son (och kanske min mellersta också) ska dessutom ha något. Men det får väl inte bli för avancerade grejor eftersom tiden är lite knapp.

(Ursäkta mitt dåliga minne: men har jag berättat att jag fått min guldring?)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 03, 2006 7:15 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Det har du inte berättat! Få höra!

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 09, 2006 8:37 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Sådär jag, då var årets Hovabesök avklarat... Om det inte blir tid till en tur till här i veckan. Man kan aldrig så noga veta.

Jo, ringen. Jag är numera stolt ägare till en fet, slät guldring. My precious. Utan några som helst inskriptioner. (Om man inte hettar upp den förstås, för då framträder en text skriven med tunna, liksom lysande linjer... Eller, ja... Jag har visserligen inte provat...) Jag har till och med lyckats klara mig ifrån de obligatoriska stämplarna på insidan eftersom jag specialbeställde den hos en guldsmed. :) Ska fota den och lägga in en bild om jag får lust och ork nån dag.

Nu ska jag surfa rätt på nåt passande mönster till medeltidsdräkt att bära när vi åker till Gotland! Nån som har nåt tips på bra sajt?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 10, 2006 8:03 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag har inga mönstersajter men däremot en hel del medeltidsklädsajter (heter det så?) på lur.

Gillar din beskrivning av Ringen. Självklart kommer det att finnas inskriptioner på den om du värmer upp den! :D Blir sugen själv. Vågar man fråga hur mycket du fick ge för dyrgripen?

Har själv funderingar på Gotland men man undrar ju om det finns platser kvar på ön?

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 254 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010