Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: ons sep 02, 2026 9:49 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 26, 2005 9:03 pm 
Stoooooooooor spoiler!!!! hehe..

Filmerna är något av det värsta skit jag nånsin sett(nästan...)
Böckerna däremot.. Fast att Jk i 5:an gick å dödade min favorit det va ju hemskt!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 27, 2005 7:28 pm 
Maia

Meriadoc skrev:
Hmm... Vågar man trycka på den där länken... verkar farlig...
(Kunde vara bra att veta vad det är spoiler för, men jag antar att det är bok 6?)

Ändrade spoilervarningen så man ser vad jag varnar för... HBP = Half Blood Prince, för de som inte hängt med...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 1:56 pm 
Maia

Skakar liv i gammal tråd..

Tycker inte att filmerna lever upp till sin potential. Framför allt är det småsaker som stör mig. Exempelvis kan jag för mitt liv inte förstå varför de har gjort tvillingarna till tysta små möss som bara står förstummade i bakgrunden vid ALLA händelser och möjligtvis skakar på huvudet. Inte direkt som de beskrivs i böckerna...men de får väl inte stjäla uppmärksamheten från hjältarna.. :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 6:13 pm 
Sinda

Svarar direkt på titeln: Nej, och böckerna är inget vidare de heller. Punkt.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 8:14 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Jag tycker dom är rätt habila, fina scenerier och bra takt i dom. Att detaljer faller bort i något tiotal timmar film jämfört med ett par tusen sidor text är oundvikligt. Men jag är å andra sidan inte något HP fan, om det inte rör sig om Highland Park, så jag kanske inte har expertkunnandet för att hitta felen.

Och sen är min (nyblivna) favvoskådespelerska Clemence Poesy är med i sista filmen. Jeeesus, vad vacker hon är, helt sanslöst. "I support Fleur Delacour!" :mrgreen:

Bild

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jan 12, 2006 8:25 pm 
I support Victor Krum :D Laddade faktistk ned samma sak fast med Krum (dock innan jag såg filmen....)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 13, 2006 9:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Haha! Durmstrangs gör förstås en oändligt mycket ballare entré på Hogwarts än Delacour & Co.

Men ändå.... She's hotter than a very hot thing that's been excessively heated in a white-hot oven over at Hottie McHot's Extremely Hot Stuff. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 13, 2006 10:04 pm 
Sarvi skrev:
Haha! Durmstrangs gör förstås en oändligt mycket ballare entré på Hogwarts än Delacour & Co.

Men ändå.... She's hotter than a very hot thing that's been excessively heated in a white-hot oven over at Hottie McHot's Extremely Hot Stuff. :)

Detdär va.. gayight ;)
nädå men när eleverna kommer in i stora salen så garvade jag som faan. Det va så dåligt!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 13, 2006 10:43 pm 
The Magnificent

Ja, Beauxbatons' (eller hur det nu va...) entre var ju lite väl larvig... men Drumstrangs var bra, även om det också var lite i starkaste laget. Blev minst sagt förvånad, men för de som inte läst böckerna så är det nog bra.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jan 13, 2006 11:20 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Undomiel skrev:
Sarvi skrev:

Detdär va.. gayight ;)

Du har aldrig sett Black Adder?

:P

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 14, 2006 1:09 pm 
Sarvi skrev:
Undomiel skrev:
Sarvi skrev:

Detdär va.. gayight ;)

Du har aldrig sett Black Adder?

:P

Jo, det har jag ju men det är inget som jag kommer ihåg...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 14, 2006 1:48 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Nä, just den hittade jag på, men BA är full av liknande:

"Baldrick, I have a very, very, very cunning plan."
"Baldrick: Is it as cunning as a fox what used to be professor of cunning at Oxford University, but has moved on, and is now working for the UN at the high commission of international cunning planning?"
"Yes, it is."
"Mm... That's cunning!"

Sorry för avvikelsen, men jag sitter fast i ett underbart träsk av brittisk humor för tillfället. "Britain, Britain, Britain! We've had running water for over ten years, we have a tunnel connecting us to Peru, and we invented the cat!"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jan 21, 2006 12:11 am 
Uruk

Sarvi skrev:

Och sen är min (nyblivna) favvoskådespelerska Clemence Poesy är med i sista filmen. Jeeesus, vad vacker hon är, helt sanslöst. "I support Fleur Delacour!" :mrgreen:

Bild

Den där har jag också haft som skrivbordsbild! Är också helt tagen, hoppas på att få spela Bill Weasley senare! 8)

Jag har läst Harry Potter-böckerna och sett filmerna. Just det faktum att de byter regisör till varenda film gör så att filmerna "hoppar", regisören till PoA tog inte ens med Marodör-delen, och folk som bara sett filmerna kan lätt bli förvirrade när de i GoF märker att Peter Pettigrew plötsligt heter "Wormtail".

För mig skulle det vara en dröm om Peter Jackson fick regisera filmerna. En nyinspelning isåfall, för hela film-serien "förfaller" då det byts stil på filmerna hela tiden.

Inläggsrubrik: Film vad är det?
InläggPostat: tor maj 18, 2006 2:27 pm 
Noldo

Minns inte när jag såg en film på bio senast nu.
Men absurt; vi påskhandlade på stora, stora Ica-butiken, och köpte en Bamse-dvd åt sonen (han har inte vuxit i LOTR o dyl än :)) och jag insisterade på att nu köpte vi HPGF-filmen, eftersom det inte fanns en chans att vi skulle komma iväg och se den på bio, och om vi gjorde det så var det väl bara pyttesalong iaf.
Sagt och gjort.
Ca 14 dagar senare kommer vi till punkten där vi tycker "nu skulle vi ta och se den där filmen?"
Fram med asken. TOM. Ridå ... Mejlade affären och sa att vi betalat för en tom ask. Affären bad om ursäkt och sa att det blivit en miss i hanteringen, de skulle ha lagt i skivorna när vi betalade, så de skickade dem till oss. Nu har vi dem och väntar bara på ett tillfälle när vi har tid att se filmen ... Hoppas den är bra :)

Women and cats do what they do, men and dogs have no choice ...

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor maj 18, 2006 4:43 pm 
Maia

Böckerna är hundra gånger bättre än filmerna, men jag tycker ändå att den senaste filmen är riktigt skaplig. Alan Rickman är väldigt bra son Snape och jag älskar Viktor Krum :P Men varje gång jag ser HPGF stör jag mig på att Hermiones klänning är rosa. Den ska vara BLÅGRÖN. Det står exakt så i boken, hur svårt kan det vara att göra en blågrön klänning?

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]