Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön sep 20, 2026 8:22 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Barbara Hambly då?
InläggPostat: tor maj 18, 2006 2:30 pm 
Noldo

Är det bara jag (och Martinus tydligen) som gillar hennes i mitt tycke eminenta böcker?

Hennes senaste "Sisters of the Moon" uppskattade jag mkt, men min favorit är som jag skrivit någon annanstans "The Ladies of Mandrigyn" - kan bero på att jag läste den först förstås ... och jag har inte läst om den på ett tag.

Women and cats do what they do, men and dogs have no choice ...

Inläggsrubrik: Re: Barbara Hambly då?
InläggPostat: tor maj 18, 2006 7:48 pm 
Redaktionen

Lingling skrev:
Hennes senaste "Sisters of the Moon" uppskattade jag mkt, men min favorit är som jag skrivit någon annanstans "The Ladies of Mandrigyn" - kan bero på att jag läste den först förstås ... och jag har inte läst om den på ett tag.

Jag läste om just Ladies of Mandrigyn för ett tag sedan -- och lyckades värva en konvertit! :) Jag lånade ut den till en kompis som inte gillade Winterlands-serien, och hon blev väldigt förtjust i den. Så nu ska jag ha henne till att läsa de båda andra också -- efter att jag läst om dem.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 16, 2006 4:37 pm 
Noldo

Nej Winterlands känns lite för mkt som en första övning för mig, tycker hon fått upp mer flyt i de senare böckerna - det är ungefär som Marion Bradleys böcker, hade jag börjat med någon av de första undrar jag om jag skaffat fler, men hon blev säkrare med åren och fick nog mer frihet av förlagen också, fast värsta exemplet på DET är ju Katherine Kurtz när jag tänker på saken ...
En författare jag aldrig mer köpt något av är Jennifer Roberson (?), läste den första om Cheysuli (?) och den kändes som starlet eller ngt, men hon har ju fått ut fler och troligen blivit bättre sedan dess?

Hamblys böcker om Benjamin January tycker jag är väldigt bra, hon berättar om slaveriet som ngt helt orimligt, hon har en svart huvudperson som ofta ser in i olika miljöer, jag beställer en ny ur serien varje gång jag beställer ngt, och hoppas att de räcker ett tag :)

Women and cats do what they do, men and dogs have no choice ...

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]