Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis jul 28, 2026 12:39 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Den obegränsade fantasin - en livsstil för medvetna människo
InläggPostat: ons dec 06, 2006 12:59 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Mitt korridorshem är en riktig röra. Det är det billigaste stället i stan, och kvaliten är därefter. Så det finns bara en sak som vi kan göra för att förbättra vår standard; att ringa "Extreme home make over"-gänget. Det enda som man behöver säga är att vi har några stackars fattiga amerikanska medborgare i huset, så kommer EHMO-gänget till oss och river det jädra rucklet. Sedan, efter att ha tillbringat en vecka i Euro Disney, kan vi återkomma och finns att huset är både nybyggt och utrustad med dyr teknik. Kan det bli bättre?

Detta är bara en av många fantasier som, liksom i Populärmusik från Vittula, skänker vekrlighetens stress en narkotikafri kick. Vad är era galnaste drömmar?

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 2:33 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Eh... det törs jag inte tala om. Men några av de jag vågar nämna är bl.a.

Att utropa Gubbholmen i Karlstad till egen stat.
Åka till snöleopardland och skjuta ihjäl tjuvjägare. Bild
Bygga en lajvby och leva i den året runt.
Sälja allt jag har och köpa en husbil och kuska runt som en zigenarfamilj. (Ursäkta, romskfamilj. (Klingar inte lika snyggt dock.))
Köpa ett slott i Skottland och jaga bort alla inkräktare så att jag får vara ifred och leva där med en massa katter och min älskade och så ska vi gå omkring i en massa vackra kläder meste bestående av sidenbrokad och sammet i dramatiska färger. *suck* Bild

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 5:31 pm 
Maia

Att alla ska börja klä sig och leva som på medeltiden ^^ ! Det skulle ju automatiskt göra världen till en bättre plats.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 6:05 pm 
Wavemaster of the World

AlexTook skrev:
Att alla ska börja klä sig och leva som på medeltiden ^^ ! Det skulle ju automatiskt göra världen till en bättre plats.

Absolut, för då skulle jag ha varit död minst två gånger om. :wink:

Mina drömmar inkluderar allvetande, världsdominans, Aftonbladets och Expressens utplånande, rökförbud, att sport endast sänds på småtimmar (och definitivt inte prioriteras framför nyheter och dylikt om matcherna drar ut på tiden), samt att det det börjar uppföras fler och bättre teaterpjäser i min lilla nordliga stad. :)

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 6:07 pm 
Maia

Det var inte så jag menade.. :?
Jag menar att det skulle vara bättre för vår planet eftersom att den redan är helt förstörd och om några år har vi ingen snö.

En annan dröm som jag haft ett tag är att Tolkienisterna tar över makten i sverige . :lol:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 6:10 pm 
Wavemaster of the World

AlexTook skrev:
Det var inte så jag menade..

Jag förstod nästan det. Notera smajlisen.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 6:12 pm 
Maia

Medicin och sjukhus kan alltid vara kvar ;) men visst skulle det vara mysigt om alla sprang runt i medeltidskläder :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 10:56 pm 
Sinda

AlexTook skrev:
Medicin och sjukhus kan alltid vara kvar ;) men visst skulle det vara mysigt om alla sprang runt i medeltidskläder :D

Du menar ylle- och linnekläder som är betydligt dyrare att framställa och betydligt svårare att tvätta än de (oftast) bommuls/syntetkläder vi använder idag?
Om Tolkienister tog över Sverige skulle allt gå åt helvete, eftersom de antagligen inte kan något om politik.

Mina drömmar är att Irland ska enas, Israel skall upphöra att existera som stat, USA:s makt skall förminskas i den mån det är möjligt med hänvisning till världsekonomin, att Finland återigen skall vara en del av Sverige (gärna Livland, Kurland, Karelen och Vorpommern också), att de flesta åldersgränser i Sverige sänks till mera rimlig nivå samt att vi ska avveckla Systembolaget.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons dec 06, 2006 11:23 pm 
Östring

CasperV skrev:
Om Tolkienister tog över Sverige skulle allt gå åt helvete, eftersom de antagligen inte kan något om politik.

Underskatta aldrig Tolkienisterna, det finns massor av samlad kunskap bland dessa människor (även politisk kompetens). :wink:

En liten dröm jag har är att alla kärnvapen omedelbart förstörs.
Tyvärr är alldeles för stor andel av världens ledare ganska korkade. En annan dröm är alltså: smartare politiker och fler kvinnor bland världens presidenter och premiärministrar så kommer krigen att bli färre.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 9:01 am 
Maia

Jasså det säger du? att Israel ska upphöra att existera? Jag skulle helst vilja själv att Palestina och Israel ska bli sams och dela på denna lilla bit land dom har.
Halva min släkt finns i Israel vad ska dom ta vägen? Dom får inte / vill inte bo i ett arab land och det är inte alla Israeler som har råd att flytta..

Oh yes , det finns många politiska genier här på arda vad jag kan se ;)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 9:13 am 
Hobbit
Användarvisningsbild

AlexTook skrev:
Medicin och sjukhus kan alltid vara kvar ;) men visst skulle det vara mysigt om alla sprang ru början nt i medeltidskläder :D

Håller fullständigt med dig Alex, har alltid gillat att gå i medeltida klänningar :).

Jag har samma teori som dig Alex, om ungefär 10 år så kommer inte ens snö att existera. Såg ett program för någon månad sen, det var en dokumentär om växthuseffekten, väldigt intressant.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 9:16 am 
Maia

Jo det visste man ju .. Titthålsmannen blev nog väldigt iriterad på så många timmar som vi spenderat i tyg affären :lol:

Vi måste självklart göra något åt detta ! jag har slutat sova med elementet på har istället fler filtar och försöker helt enkelt sluta att spendera så mycket el .

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 9:24 am 
Hobbit
Användarvisningsbild

Jag slösar på el, Jag borde skämmas!

Men vi kanske ska hålla oss till ämnet :wink:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 9:27 am 
Maia

Blind Guardian festival i Stockholm ... Underbart! :mrgreen:

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor dec 07, 2006 2:06 pm 
Sinda

Alatar skrev:
En liten dröm jag har är att alla kärnvapen omedelbart förstörs.
Tyvärr är alldeles för stor andel av världens ledare ganska korkade. En annan dröm är alltså: smartare politiker och fler kvinnor bland världens presidenter och premiärministrar så kommer krigen att bli färre.

Tror du ärligt att det skulle bli färre krig med fler kvinnor på ledande positioner eller nämnde du bara det som en del i jämställdhetsfrågan? För isåfall är jag beredd att hålla med.

Självklart vore det bra om båda kunde bli sams. Tyvärr är Israel bara ett USA-påfund uppbackat av USA, och bedriver en nästan galen utrikespolitik som i huvudsak bygger på religion. Det är såklart till stor del de Allierades fel att det ser ut såsom det gör idag i Israel, men jag tycker inte det ursäktar konflikten för någondera sida. Jag tycker faktiskt att Magnus Betnér sa det hela bra: "Självklart ska de få ett eget land, men sätt dom inte där det redan bor folk!".
Att placera ett land mitt i ett annat land och hävda att det finns någon form av reiligiös rätt att grunda det landet...tja, det säger väl sig självt att det både är dumt och dömt att gå illa.

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]