Kata skrev:
Jag har inte heller riktigt fattat vad det hela handlar om, förutom att nån har blivit mördad. Men det händer ju ofta så varför sådan extrem uppståndelse om just det här? Det hela är så överdrivet uppblåst.
kort resumé: en galen pastor i knutby låg med halva församligen, inklusive sin barnflicka, jesus tjej, sitt döda ex, dennes brylling, dennes man och
dennes låtsassyster. sedan började han skicka sms till barnflickan under pseudonymen 'gud'. eftersom barnflickan var blond och lite trögtänkt kan man ju gissa vad det ledde till (nämen! nu är gud igång och messar mig igen... vad vill han den här gången, få se nu... mörda... min.... sjunde... fru. okej!). pastorn visar sig även snarka sig igenom såväl fruar som slår ihjäl sig i badet och pistolskott hos grannen. däremot vaknar han så fort mobilen piper (det är väl konstigt - så är det för mig också! säger barnflickan). och nu har det blivit rättegång av det hela.
det mest fascinerande är hemlighetsmakeriet med identiteter. inga namn, inga bilder... det är Pastorn, Kristi Brud, Systern och Farmorn och Den Trettioelfte Frun och Det Avgörande Vittnet. allt detta när vem som helst kan se ett komplett familjeträd på aftenposten.no.
tacka vet jag em som har gett oss annat att tänka på! heja, erh, grekland!