Och jag undrade varför jag fick rösta och gå på krogen men inte på systemet. I Norge är det arton år på starköl och vin men inte sprit som är tjugo. Det innebär att de krogar som är för artonåringar endast serverar starköl och vin (ej starkvin) och de som har tjugoårsgräns serverar det som är tillåtet för tjugoåringar.
Citera:
Du är en så klok älva så du borde kunna lista ut vad.
Det där tar jag som en direkt förolämpning. Har aldrig påstått att jag varit överdrivet klyftig.
Jag anser att jag får betala en massa pengar för sjukvård, en massa pengar för tandvård, en massa pengar för att min syn är dålig och en sjuh******s massa pengar på att åka kollektivtrafik till jobbet. Inget av detta har mina skattepengar hjälpt till att minska mina egna kostnader på. Tandläkare är ju så dyrt så där var jag senast i år efter att inte ha gått dit på åtta! Sjukvården är inte särskilt billig heller. Nu måste jag
betala för att få ta ett cellprov också! Skulle vara riktigt intressant att se vad jag
verkligen får varje månad för mina surt förvärvade slantar!
Att t.ex. betala fackavgift förstår jag då jag kan få ut pengar om jag blir arbetslös och de kan hjälpa mig juridiskt om det blir något tok med jobbet men vad jag tjänar i faktiska pengar på skatten det vill jag veta. Och en sån sak som höjd bensinskatt som miljöpartiet vill ha. Idiotiskt! Varför inte kämpa för alternativa drivmedel i stället? Det kommer endast ruinera en eftersom man kommer tanka bilen i alla fall och skära ner på annat Dessutom så betalar jag den skatten med redan skattade pengar så det innebär i praktiken dubbel beskattning.