Lord of the Grey Havens skrev:
...Jag ser fram emot Constantine. Det verkar vara en film som passar mig. ...
Skrev så här på annat håll:
Hellblazer (Constantine)
Det finns tillfällen när man drabbas av "chock"; Dit hör när man ser en bioannons för en film som heter "Constantine" ... Det ringer en klocka och man minns ngt man gillade, men Keanu Reeves i kostym hör väldigt dåligt ihop med det här ... Ger mig ut på nätet och kollar hemsidan för filmen.
De onda aningarna besannas. I sin jakt på ngt att göra film av har Hollywwod kommit till en gammal favoritserie, "Hellblazer".
"Hellblazer" är en skräckserie från Storbrittaniens baksida, med huvudpersonen John Constantine, en rätt mystisk person i sig. Tänk er ett sjabbigt mellanting mellan Mickey Rourke (ni som är gamla nog) och Brad Pitt, med brittisk accent, kedjerökande silkcuts i en trench som sett bättre dagar och jeans och t-tröja troligen. Hans vapen är magi och framför allt bitska repliker ...
han rör sig i ett Storbrittanien där allt kan hända, skitigt och nedgånget; detta har malts genom Hollywoods manus- och castingkvarnar och vad kommer ut? Jo, Keanu Reeves i vit skjorta, i LOS ANGELES ... enl dagens recension kung fu mästare m m ...
Man undrar varför de behåller namnen?
Såg affischer för filmen "Elektra" i onsdags ... "Elektra assassin" till slakt? brrr ...
Nej, det finns filmer jag drar mig för - t ex har jag fortfarande inte sett Bakshis Tolkienfilm, och jag var
väldigt tveksam till att se Jacksons filmer - FOTR såg jag aldrig på bio, och att vi kom iväg på de andra två berodde på att kompisar gjorde ett jippo av det.