Inatt drömde jag att jag var tillbaka på det gamla slagfältet utanför ett stort slott som ligger omgivet av trevliga butiker och caféer, inte långt från min skola. * Min familj hade avslöjat att Sauron hade återvänt och försökte sälja magiska ringar på postorder. Vi hade inrättat ett hemligt kontor i källaren (Men hjälp av en lönngång i väggen, precis som vanligt, se *) och jag hade fått i uppdrag att beställa en ring för att bevisa detta.
Med en otroligt ful ring i fickan gick jag omkring i skolan (som inrättats i slottet p g a ombyggnad av de vanliga lokalerna) under dagen. En av mina vänner pratade hela tiden om någon kille hon var intresserad av, men jag lyckades aldrig hålla mig tillräckligt uppmärksam för att komma på vem hon pratade om.
Mot slutet av dagen försökte en annan vän som tydligen hade blivit Saurons tjänare övertala mig att ta på mig ringen. När jag öppet förklarade att jag vägrade och anledningen till detta dök en tugnt beväpnad ork upp. Vi sprang ut på slagfältet och stred, men jag var snart tvungen att dra tillbaka. En jakt bland de gemytliga butikerna inleddes. Jag och en god vän flydde från ett antal orker, samtidigt som vi försökte undvika att skada någon av sjöfåglarna som hade invarderat ett par av butikerna.
Till slut lyckades jag ta mig hem och sätta ringen i säkert förvar på kontoret. Sauron avslöjades, men det strök fortfarande omkring hämndlystna orker på skolan, så dit gick jag inte på ett tag...
END
*
Denna plats är en av de som alltid existerar i mina verklighetsanknutna drömmar, platsen är en del av landskapet som är uppbyggt i min hjärna. Jag borde göra en karta över alltihop någon gång.