Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis aug 11, 2026 7:56 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 18, 2004 11:21 am 
Noldo

Någon förutom jag som uppskattar basket samt danssport? De är ju, tyvärr, inte så värst populära i Sverige.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 18, 2004 1:36 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

nog uppskattar jag basket även om de var urlänge sen jag ägnade mig åt den syselsättningen. Det finns inget härligare en att gå ut en sommarkväll och spela baskett i björnsan eller motsvarande platser och få sätta folk som kommer dit på plats. Specielt inte när de frågar vad man och änns vänner heter och alla heter Victor.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 19, 2004 11:56 am 
Master of Doom

Jag har hittils sett alla EM-matcher. Jag har uteblivit en hel vecka från forumet (den längsta tiden någonsin sen jag blev medlem) eftersom jag sommarjobbar på fritids hela dagarna och kommer hem dödstrött till fotboll hela eftermiddagen och kvällen. Det blir ingen tid över!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 21, 2004 12:19 am 
Avar

Innebandy är endå övberlägset. Om 10 år kommer det vara 3dje största sporten på alla plan.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 21, 2004 12:54 pm 

jag tror också att innebandy kommer bli stort. I alla fall i det här landet.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 21, 2004 6:34 pm 
Maia

handboll ar ganska roligt att titta pa!
jag har faktiskt inte sett en enda av sveriges matcher...=S. jag har sett en del andra och jag tycker faktiskt att det ar ganska kul! det trodde jag inte. men alla har i england ar ju helt galna i fotboll saa...

ja...kallblod ar fina! men jag tycker mer om dressyr...eller viss dressyr!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 22, 2004 7:02 pm 
Master of Doom

FarbrorTora skrev:
handboll ar ganska roligt att titta pa!

Du menar väl ändå fotboll?

Nu blir det Danmark ikväll, tufft!

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:13 am 

haha 2-2. vilket slut.

frågan är bara vilka det blir i kvarten... (jag hopas på lettland, men de lär väll knapast hända imorgon). Vilka är värst Tyskland eller Holland?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 1:20 am 
Hobbit

tyskland. helt klart är tyskland värre. ni vet väl..."och så är det em/vm dags och här kommer spanien och de åkte ur och här kommer italien och de åkte ur och här kommer england och de åkte ur..och där kom tyskland och var världens hot från ingenstans". tyskland har en förmåga att lova noll innan matchdags, men sen växa enormt med turningen :/ jag ser helt klart hellre holland som motståndare.

And will find herself a resting place."

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 12:10 pm 
Noldo

Jag förstår inte varför Lettland avfärdas så snabbt från diskussionerna. Laget har varit väldigt stabilt på sistone. De besegrade Sverige i EM-kvalet en gång och borde gjort det två gånger om inte domaren felaktigt dömt bort deras segermål i Riga. Därefter slog de ut Turkiet för att kommas till EM. Mot Tjeckien ledde de en bit in i andra halvlek samt mot Tyskland så var de nära att vinna men domarna avstod från att döma straff när Verpakovskis blev fälld. De har, hittills, inte visat sig vara sämre än vare sig Tyskland eller Nederländerna. De har därtill en enorm lagmoral, vilket räcker långt. Mitt drömscenario är i varje fall att Lettland går vidare, när ett nytt land får framgångar genom ett uppoffrande lag så gläder det mig.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 1:49 pm 

jag håller alltid på underdogs, jag hopas också på Lettland. Men i en avgörande match emot svergie tror jag ändå att "vi" har så starka resurser och sådan lagmoral att vi vinner.

För övrigt fattar jag inte varför Lars-Tommy envisas med att inte använda en riktig högerback, exempelvis Alexander Östlund, istället för Micke Nilsson som varit värdelös, och klumpat sig först emot Italien och sen emot Danmark. (Men Östlund spelar i hammarby och då för man ju inte vara med i landslaget, näh man ska spela i AIK i sådan falla. Alltså när fick senast en hammarby spelare ordentlig chans i landslaget?)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 4:48 pm 
Master of Doom

Jag tycker också att Micke Nilsson ska tas bort från högerbacken och håller Östlund som det främsta alternativet nu när Lucic är borta.

Har ni hört de italienska spelarnas reaktioner utan att ha sett Sverige-Danmark när de hörde resultatet:
Sportbladet skrev:
Italien: Ni fuskade!
Buffon till Sportbladet: Det här är en skam för fotbollen
GUIMARAES.
De italienska stjärnorna rasar över 2-2 mellan Sverige och Danmark.
Spelarna är övertygade om att resultatet var uppgjort.
- Det här är en skam för fotbollen, säger Buffon till Sportbladet.
Italien är utslaget ur EM och i natt tvekade de italienska stjärnspelarna inte om vems fel det är.
- Det här är en skam för fotbollen, säger Gianluigi Buffon.
Italiens målvakt var, liksom de andra spelarna, sent i går kväll både ledsen och arg. Matchen mot Bulgarien gick inte som man tänkt sig, men när Cassano gjorde 2-1 på övertid jublade italienarna. Tills de sekunden därpå hörde om resultatet i Sveriges match.
- Det är helt otroligt att det blev 2-2, säger Christian Panucci.

"De fick resultatet"
Du menar att matchen var uppgjord?
- Tja...det var det resultat båda lagen behövde och de fick det.
Panucci ler snett åt Sportbladets fråga och fortsätter:
- Det är klart att den var fixad, kom igen, det fattar alla. Nordborna gjorde upp. Nu åker jag på semester och struntar i det här!
Vanligen sansade målvakten Gianluigi Buffon är av samma åsikt och tvekar inte att totalt fördöma Sverige och Danmark.
- Det är synd för alla små barn som spelar fotboll och ser att de kan gå till såhär, det förstör allt, säger han till Sportbladet.
Så du är säker på att man gjort upp?
- Finns det någon som inte tror det? undrar Buffron retoriskt.
Matcher kan sluta 2-2?
- Det kan de, men alla förstår vad som händer här.
Lagkapten Fabio Cannavaro säger att han inte vill tror att matchen var uppgjord.
- Men samtidigt, vad ska man tro om man ser hur dessa lag spelat i sina kvalspel och hur många mål de släppt in? Det talar för sig självt.
Så du tror också att svenskarna och danskarna kommit överens?
- Jag har danska lagkamrater och vänner så jag vill inte tro det, men det här är för uppenbart.

"Inte väntat mig det"
Gianluca Zambrotta säger att han känner sig bitter.
- Jag hade inte väntat mig det resultatet, jag hade väntat mig att de var sportsliga, jag är förvånad säger Zambrotta.
Stefano Fiore som står brevid säger bara menande:
- Jag vill inte prata om 2-2 för jag vill vara sportslig.
Även Alessandro Del Piero talar om en känsla av bitterhet.
- 2-2 var just det resultat det inte fick bli och så blev det så.
Bara Alessandro Nesta manar till lugn.
- Jag vill överhuvudtaget inte prata om deras match, säger han till Sportbladet och fortsätter:
- Det är bittert att åka hem efter att ha tagit fem poäng. Jag vill inte komma med alibin och ursäkter, absolut inte, säger Nesta.

Jag blir så jävla arg! :x Typiskt italienare! Men de flesta supporters verkar inte tro att matchen var uppgjord iaf.

Men det är bara italienarana!
Sportbladet skrev:
Tyskland - finner inga misstankar
Sven Goldmann, Der Tagesspiegel, Tyskland:
- Inte en chans att det var uppgjort. Det var en mycket bra match ända till sista minuten. Det går inte ens att misstänka något i stil med vad som hände mellan Tyskland och Österrike i VM 1982. Sverige har spelat mycket bra i gruppspelet. Får de möta Tyskland i kvartsfinalen blir Sverige favorit för de kan göra mål.

Norge - hyllar sina grannländer
Esten Oddmund Saether, Dagbladet, Norge:
- De som påstår att det var uppgjort har inte sett matchen. Det är, rent ut sagt, skitsnack, de har ingen fotbollsförståelse.
- Sverige kan gå hur långt som helst. Det samma gäller i och för sig Danmark också. Båda lagen har imponerat.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 5:45 pm 
Hobbit

även jag håller med om de tidigare skriverierna om nilsson.

well. vad kan man göra annat än skratta åt italienarna. they had it coming. det som är synd är att de inte kan lämna portugal med iaf lite värdighet. de förstör bara för sig själva..

sen kan man kanske förstå en viss frustration. jag tror att svenskarna hade blivit lika bittra och sura om de var i italiernas situation(konspirationsteorier lr icke) - och det sitter folk på läktarna med stora skyltar där det står "2-2, hejdå italien".

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 23, 2004 10:39 pm 
Hobbit

men. uh. jag må ha skrivit vad jag gjorde om tyskarna, men jag tyckte inte att de skulle åka ut för det :( klantarslen.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 24, 2004 9:16 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Äsch! Sverige är ingen fotbollsnation heller! Synd bara att folk tror det. Vi har inget att hämta när det gäller de stora pojkarna som Brasilien t.ex. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]