Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör aug 15, 2026 6:49 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 101  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 31, 2006 7:21 pm 
Maia
Användarvisningsbild

nee skoja bara blev bara lite stöddig efter att Ösk gick upp i Allsvenskan. 7:a är rätt bra

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 31, 2006 10:34 pm 
Maia

Túrin Turambar skrev:
Nybörjartur? :lol:

Jag är abslout inte AIK:are, men det där var ett av de underligaste uttalanden jag har hört. AIK är en av Sveriges absolut äldsta klubbar och har vunnit Allsvenskan 10 gånger, och ligger trea i den totala maratontabellen efter IFK Göteborg och Malmö FF.

Inte direkt nybörjare alltså...

Nej nej inte på det sättet men .. dom kom ju precis från superettan till allsvenskan och dom hade tur i början .. och tyvärr tur nu också :?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 31, 2006 11:28 pm 
Master of Doom

Men nu håller vi tummarna för att Djurgården lägger sig mot Elfsborg. :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 31, 2006 11:29 pm 
Maia

Ja precis ! Gnaget får INTE vinna !

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 8:37 am 
Maia

:x Med dessa ord representerar ni exakt det som jag fullständigt avskyr hos så kallade fans. "Det viktiga är inte att mitt lag vinner utan att motståndarna förlorar" :evil: :evil: SKÄMS!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 9:27 am 
Maia

Det råkar vara så att jag uppfostrats att inte gilla laget AIK. Sedan har jag vart med på många matcher där AIK supportrarna har misskött sig mycket illa..

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 10:38 am 
Maia

Visst, och jag har träffat en massa tonåringar, rödhåriga, smålänningar och innebandyspelare som har uppfört sig jätteilla men jag kan ju knappast dra alla över en kam och säga att alla som tillhör dessa grupper är idioter.. eller? :? Jag kan inte fatta att detta korkade synsätt är så accepterat inom lagidrotten (inte bland spelare utan bland de som tittar på).

Att heja på ett lag betyder inte att man måste hata alla andra!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 10:45 am 
Maia

Nu råkar det vara så att hela min släkt är Hammarbyare precis som jag .. och har ofta hört att dom varken gillar DIF eller AIK och det är klart man blir påverkad. Allt annat verkar vara okej.. dom tycker nog att det står mellan stockholms lagen..

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 3:55 pm 
The Magnificent

Olórin skrev:
Att heja på ett lag betyder inte att man måste hata alla andra!

Det är dock skillnad på att hata och att villja att någon annan inte ska vinna. Dessutom verkar det ju vara väldigt accepterat inom politiken så varför inte inom sporten?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 4:19 pm 
Master of Doom

Precis, Meriadoc! Bra sagt!

Det viktigaste är att det egna laget vinner, men om den möjligheten är borta vill man ju inte att ärkefienderna ska vinna.

Om vänsterblocket inte kan vinna valet ser jag ju hellre att de borgerliga vinner än ett fascistparti t ex (som om det skulle hända :wink:).

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 5:08 pm 
Maia

och man vill hellre att det egna laget förlorar en match än att det går bra för det egna laget OCH ett motståndarlag. :?

Ja, det är brukligt inom många andra sammanhang och jag har aldrig sett att det har lett till något positivt oavsett om det handlar om politik eller idrott. Däremot har jag ofta sett hur dessa små kommentarer om motståndarna leder till att människor ser det som ett godkännande för att sparka ner oliktänkare, oavsett om motståndaren heter AIK, moderaterna eller invandrare.

Följande text är tagen ur en artikel i Aftonbladet.

"Ett Djurgården där väldigt många supportrar hellre ser en förlust och missat Royal League – än ett guld till ärkerivalen AIK.
Många djurgårdare pratar om att åka ner och heja på Elfsborg. Några har, enligt uppgifter till Sportbladet, till och med planerna på att storma planen för att bryta matchen."

I rest my case

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 10:21 pm 
Maia

Motståndare för mig är som sagt DIF och AIK och jag vill helst inte att dom vinner eftersom att jag vill att Bajen ska vara stockholms bästa lag i mitt hjärta och på tabellen samtidigt.. så det kan inte hjälpas !
Jag får tycka som jag vill...

/ Bajen for ever !

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 10:25 pm 
The Magnificent

Olórin skrev:
och man vill hellre att det egna laget förlorar en match än att det går bra för det egna laget OCH ett motståndarlag. :?

Men så bor ju de flesta av de som hejar på Djurgården mm i stockholm.

Inte så mycket mer att tillägga.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 01, 2006 11:03 pm 
Maia

Självklart får du tycka som du vill. Precis som urklippet från aftonbladet visar så är din åsikt dessutom inte speciellt unik (tyvärr, i mina ögon). Det jag hoppas på är att jag genom att ifrågasätta denna, förhållandevis vanliga, åsikt, kan få andra att fundera över vilka signaler man sänder ut till sin omgivning när man slänger ur sig sådana kommentarer. Jag kan förstå att många anser att jag överreagerar men precis som att jag inte gillar all smygrasism som finns i var mans hem så uppskattar jag inte den jargong som går ut på att racka ner på andra istället för att hylla "sig själv". Det är just sådant som exempelvis gör det tillåtet för osäkra människor att supa sig fulla och slå ned någon för att den bär fel färger på sina kläder.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 02, 2006 9:12 am 
Maia

vem är det egentligen som "rackar ner på andra" .
Har folk inte rätt att säga sin åsikt eller?..
Nej och jag bryr mig heller inte om hur mycket du älskar gnaget .. Jag sköter mig själv och låter andra säga vad dom tycker

Profil Skicka e-post  

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1504 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 101  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]