Jag håller med om vad som har sagts om fotbolls tråkighet. Det är generellt sett ett ganska långsamt spel, jämfört med till exempel ishockey eller innebandy.
Däremot tycker jag inte att det är något bra argument att det är 11 miljonärer som jagar en boll. Samma meningslöshet finns i många andra sporter, och dessutom är det 22 miljonärer
Det bästa med fotboll (och många andra sporter) är stämningen som byggs upp under en match. Jag vet inte om jag skulle få för mig att sitta ensam och kolla på en fotbollsmatch, men att se det live eller tillsammans med några polare är riktigt kul. Därför håller jag med Olórin, VM och EM är värt att titta på.
Sedan kan man fråga sig hur många länder som har en chans att vinna VM i de olika sporterna. Ishockey har 7, innebandy 3, fotboll har jag inte nån större koll på, men uppskattningsvis kan det väl vara runt 10-12 stycken (rätta mig om jag har fel). Det är inte så mycket fler än ishockey.
Däremot måste jag ju hålla med om att det är mindre skillnad mellan de högst rankade och de på runt 20:e plats i fotboll än i ishockey.
Avslutningsvis måste jag tipsa om Ascii-VM, skriv in
Citera:
telnet ascii-wm.net 2006
i kör under start nästa gång det är en VM-match. Ni kommer då få upp ett fönster med direktsändning av den pågående matchen i ascii-format

Jämför gärna med en TV, så kan ni se att det är precis samma, men lite otydligare