Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor apr 18, 2024 11:08 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 13, 2006 4:38 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Gillar inte heller den vita bakgrundsfärgen, men med lite grönt och mörkockra blir det säkert bra. En Tolkiensajt ska ha skogiga färger tycker jag. Mossa och bark och fjolårsgräs. :)

Något jag undrar över är i vilken utsträckning man ser de andra "vävbyarna"? När jag hoppat runt lite där på olika djurcommunities, har jag förvånats över en dagbok som syntes i flera olika communities men som egentligen inte verkade höra till något av dem.

Blir ju lite lustigt om nån blogg/dagbok om tractor pulling eller bodybuilding kommer upp på vår sida. Säkert intressanta tidsfördriv båda två, men inte så vansinnigt Tolkienistiska kanske...

Hur stor plats får man i sin privata lilla "hobbithåla" förresten? :) Galleriet tänker jag på främst.

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 13, 2006 5:41 pm 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 29, 2006 4:16 pm
Inlägg: 444
Ort: Dol Amroth
Jag tycker att det här är jättebra Gustav!!!
Sedan vill jag också ha en lite grönare bakgrundsfärg om det går. Men som sagt, jag är helt med på det här. :)

_________________
The heir of him to whom the oath they swore. From the North shall he come, need shall drive him:
he shall pass the Door to the Paths of the Dead.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 13, 2006 5:59 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Vingilot skrev:
Gillar inte heller den vita bakgrundsfärgen, men med lite grönt och mörkockra blir det säkert bra. En Tolkiensajt ska ha skogiga färger tycker jag. Mossa och bark och fjolårsgräs. :)

Något jag undrar över är i vilken utsträckning man ser de andra "vävbyarna"? När jag hoppat runt lite där på olika djurcommunities, har jag förvånats över en dagbok som syntes i flera olika communities men som egentligen inte verkade höra till något av dem.

Blir ju lite lustigt om nån blogg/dagbok om tractor pulling eller bodybuilding kommer upp på vår sida. Säkert intressanta tidsfördriv båda två, men inte så vansinnigt Tolkienistiska kanske...

Hur stor plats får man i sin privata lilla "hobbithåla" förresten? :) Galleriet tänker jag på främst.

Trevligt att vi alla verkar föredra skogsfärger ...

Angående de personliga sidorna så tror jag inte att de hör till någon vävby alls, utan helt enkelt visas med den design som vävbyn som man klickade in sig från har. Skulle något tractor pulling-fan skriva i forumet och vi klickade in oss på vederbörandes profil så skulle den få TA-designen. Sedan kan man å andra sidan med framför allt Ardahíni avgränsa vissa slutna forum från sådana anakronismer, om man tycker att det är viktigt.

Jag vet inte hur mycket plats man har i fotoalbumet, men det verkar vara väl tilltaget om man tittar på till exempel denna användare (sidan tar en stund att ladda till och med med bredband).

Furst Imrahil skrev:
Jag tycker att det här är jättebra Gustav!!!
Sedan vill jag också ha en lite grönare bakgrundsfärg om det går. Men som sagt, jag är helt med på det här. :)

Kul att höra! Bakgrundsfärg: Tänker du på själva grundbakgrunden nu, som är vit?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 14, 2006 9:06 am 
Offline
Noldo
Användarvisningsbild

Blev medlem: tor jun 29, 2006 4:16 pm
Inlägg: 444
Ort: Dol Amroth
Ja det är grundbakgrunden som jag menar nu. Men hur grön skulle den kunna vara? Om vi väljer den färgen alltså.

_________________
The heir of him to whom the oath they swore. From the North shall he come, need shall drive him:
he shall pass the Door to the Paths of the Dead.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 14, 2006 3:03 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Gustav skrev:
Angående de personliga sidorna så tror jag inte att de hör till någon vävby alls, utan helt enkelt visas med den design som vävbyn som man klickade in sig från har. Skulle något tractor pulling-fan skriva i forumet och vi klickade in oss på vederbörandes profil så skulle den få TA-designen. Sedan kan man å andra sidan med framför allt Ardahíni avgränsa vissa slutna forum från sådana anakronismer, om man tycker att det är viktigt.

OK, jag ska inte låtsas att jag fattade det där, men det blir säkert jättebra. :)

Gustav skrev:
Jag vet inte hur mycket plats man har i fotoalbumet, men det verkar vara väl tilltaget om man tittar på till exempel denna användare (sidan tar en stund att ladda till och med med bredband).
Vad har du för snigelbredband, det gick ju på ett kick. :wink: Men många bilder och gott om plats var det, super! :D

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör okt 14, 2006 4:02 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jag är också positiv till idén, även om jag gillar TA som det är nu också. :)
Färgförslagen med skogsfärger tycker jag låter bra, gärna med lite blad och dylikt som sticker fram här och var (som på vissa knappar på din bild, Gustav), för att framhäva det ännu mer.


Vingilot skrev:
Gustav skrev:
Angående de personliga sidorna så tror jag inte att de hör till någon vävby alls, utan helt enkelt visas med den design som vävbyn som man klickade in sig från har. Skulle något tractor pulling-fan skriva i forumet och vi klickade in oss på vederbörandes profil så skulle den få TA-designen. Sedan kan man å andra sidan med framför allt Ardahíni avgränsa vissa slutna forum från sådana anakronismer, om man tycker att det är viktigt.

OK, jag ska inte låtsas att jag fattade det där, men det blir säkert jättebra. :)

Jag fattade det som att vi kommer att se sidan med samma utseende, dvs TA-designen, hela tiden vi är inloggade, vilken del av sidan eller vilket forum vi än väljer att vara på, typ. En del delar av forumet kan låsas så att inte alla kan skriva i det, som vissa delar är här på forumet redan.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 15, 2006 11:36 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Ah, nu klarnade det. :)

Fast det förklarade fortfarande inte varför jag kunde läsa en och samma dagbok i flera olika forum, och BARA en och samma framför allt.
Men det spelar mindre roll. Tror detta kan bli väldigt trevligt.

Ja, mer lövdesign åt folket! :D

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 15, 2006 5:23 pm 
Offline
Redaktionen
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre aug 01, 2003 11:43 pm
Inlägg: 1446
Ort: Stockholm
Nu har jag uppdaterat designbilden med TA:s rullningslister och med logotypen i bakgrunden (den ska bara finnas där på startsidan). Sedan har jag gjort var annat inlägg ljusgröngrått för att undvika den vita bakgrunden. Jag lade också in en brun list för att få med mer av den färgen.

Vill ni ha mer löv än nu? Var ska löven lämpligen vara i så fall? Kanske i toppbilden (den pegamentliknande)?


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön okt 15, 2006 5:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Verkar spännande, hoppas att det kommer att dra fler diskussionsintresserade människor till TA.

Klart vi gillar skogsfärger!

Tolkien (Bilbo, En oväntad bjudning) skrev:
De [hobbitar] har anlag för kalaskula, klär sig i klara färger (mest grönt och gult)...


Tolkien (Ringarnas herre, Prolog) skrev:
De [fylkehobbitarna] färggranna kläder och var särskilt förtjusta i gult och grönt...

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 16, 2006 4:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Gustav skrev:
Vill ni ha mer löv än nu? Var ska löven lämpligen vara i så fall? Kanske i toppbilden (den pegamentliknande)?

Jag är visserligen svag för löv, men kan inte komma på nåt självklart ställe att ösa på mer.

Gillar kartan i bakgrunden högst upp. :D

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån okt 16, 2006 5:01 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Det borde kanske vara lite löv till höger också, på exempelvis den "personliga rutan", eller vad man nu ska kalla den.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 17, 2006 7:03 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Var är ni och kollar? Jag förstår inte alls var jag ska gå in. Bild

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 17, 2006 1:49 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
På provlayouten som Gustav lade upp på föregående sida. Det är iaf den jag kollar på, men jag kan ha missat nåt, vore inte första gången i så fall..... :roll:

Hm..., vet inte vilken personlig ruta Turambar talar om. Jag kanske kollar på fel grej trots allt? :?

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 17, 2006 8:11 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: tor mar 17, 2005 3:19 pm
Inlägg: 1425
Jag kollar på samma som du. Den "personliga ruta" jag pratar om är den ruta längs till höger där det står "Gustav D", "Mina favoriter" och "Mina sajter".


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis okt 17, 2006 9:31 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Ah, då är jag med och håller med. Den skulle må bra av lite majning.

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 39 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010