Forumstart Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum
Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   RegistreraRegistrera 
 ProfilProfil   Logga in för att se dina personliga meddelandenLogga in för att se dina personliga meddelanden   Logga inLogga in 

Ringens Brödraskap som talbok
Gå till sida 1, 2  Nästa

Skapa nytt inlägg   Svara på inlägget    Forumstart -> Ringarnas herre
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
Eednhoj
Snaga

InläggSkrivet: Tis Dec 21, 2004 4:50 pm    Rubrik: Ringens Brödraskap som talbok Citera

Hej på er!

Med detta mitt första inlägg här på forumet vill jag informera om att nyöversättningen av den första delen av Ringarnas Herre snart kommer som talbok för alla dyslektiker och synskadade.

Jag är lite nyfiken på vilken typ av röst ni helst skulle vilja höra för denna inläsning.
Jag jobbar som inläsare på en inläsningsfirma och har blivit tillfrågad om jag vill åta mig uppdraget att läsa in den eftersom jag dels är van att läsa in fantasylitteratur och dels är en stor Tolkienfantast.
Min röst beskrivs som "mjuk, behaglig och ung" Embarassed (inte mina ord, jag är 31 år)
Skulle det vara bättre med en bullrig 70-åring eller kanske en kvinna?

För övrigt vill jag tacka för finfin information som finns här på forumet. Oavsett om det blir jag eller nån annan som läser in boken är det här ett värdefullt ställe att hitta hjälp med uttal av namn o.dyl.

Tacksam för svar och reflektioner.

Smile
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
Nerloth
Maia

Från: Valinor

InläggSkrivet: Tis Dec 21, 2004 5:28 pm    Rubrik: Citera

Kan du inte läsa upp ett stycke som du lägger upp på nätet så vi får höra? Behöver ju inte vara alls långt, bara så man får en uppfattning.