Usch, jag är lite bitter för tillfället. För det första är det ganska ironiskt att jag är så missnöjd med mitt utseende när det egentligen inte har något att göra med mina verkliga problem. Att jag inte kommer att ha en riktig relation förrän jag är fyrtiosju beror knappast på att jag är så otroligt ful och äcklig, utan snarare på att jag har en sjuk personlighet, klär mig konstigt, är allmänt obegriplig och osocial, samt lider av en mycket lätt social fobi.
Å andra sidan läser jag ofta artiklar om personer med liknande problem där det står saker i stil med: "om jag inte hade haft min pojkvän Lasse så hade jag aldrig orkat hantera min sociala fobi"... Hur f-n lyckas man få en relation att hålla om man har social fobi?!

Åtminstone jag känner mig misslyckad när jag läser sådana saker...
Sen så har vi som en följd av detta mina spontana reaktioner på saker till ting:
Bekant: Jag är så kär i den där personen...
Jag: Åh, stackars dig!
(Här tystnar alla och tycker att jag är extremt konstig om jag råkat prata för högt.)
Bekant: Hur ska jag våga ta kontakt med honom?
Jag (tänker):
Är du dum i huvudet, eller? Du tar inte
kontakt med honom! Det du ska göra nu är att ägna all din kraft åt att glömma bort honom; annars går du bara rakt i fördärvet. Tro mig.
För det tredje så har jag ett par intressanta återkommande mönster i mitt liv.
1) Jag blir kär i en kille -> killen blir kär i min kompis -> jag uppmuntrar killen och min kompis att umgås med varandra för att göra killen (och min kompis) lycklig(a).
2) Killar med olika personlighetsstörningar dras till mig. Helt allvarligt talat.
Visst verkar det mysigt? Eller inte...
Okej, jag vet! Jag har inte ens fyllt sexton än, jag kommer att växa upp till en underskön advokat, gifta mig rikt, skriva en egen kokbok, skaffa elva barn och en häst, osv...
Men det är inte som att det spelar någon roll just nu!
Det är ju
nu som jag vill ha ut något mer av livet än att sova, vakna, duscha, åka tåg till skolan, gå i skolan, åka tåg från skolan, se på TV, äta, plugga, sova, vakna, åka tåg... Ja, jag spenderar mina första trettio år i en plåtburk och sedan kan jag gå ut och leva på riktigt när en tredjedel av mitt liv redan passerat! Det blir väl bra! Precis vad jag alltid har drömt om!