Aderyn skrev:
CasperV skrev:
Jag lever efter teorin att alla är idioter tills de bevisat motsatsen, hittils har det funkar alldeles utmärkt (tyvärr är så jävla många idioter bara).
Med en sådan syn på medmänniskor framställer man sig själv som en idiot. Det är en cirkel där vad 17 man tror om medmänniskan i fråga påverkar dess uppfattning om en själv. "Det man säger om den andra människan säger ofta mer om en själv". Jag har gått 20 poäng pedagogik, 20 poäng sociologi och 20 poäng psykologi och än så länge har inget motbevisat den tesen. För att gå tillbaka till den första meningen menar jag inte att du är en idiot, utan att, som mitt citat beskriver, du gör så att medmänniskan ser dig som en idiot innan du bevisat motsatsen.
För att visa en jämförelse ser jag alla människor som tänkbara källor för lärdommar och lycka - tills jag bevisat motsatsen. Hittils har det fungerat utmärkt, eftersom jag verkar ha lätt att få bästa vänner som gör inget annat än lär mig nya saker varje dag. Självklart finns det idioter som utnyttjar mig, men de befinner sig alltid i en extrem minoritet - och om jag upptäcker deras mygel ber jag dem att dra åt helvete.
Jag undrar varför så få (om alls någon, vad jag vet) hatar mig isf...Jag pendlar mellan narcissisim och ångest, vilket är lite sjukt, men även om det är ett sånt tillfälle då jag känner att hela världen egentligen borde knäa för mig, ger jag såklart folk en chans att bevisa sig vara intelligenta och trevliga personer.
När jag tänker efter så är jag väl ganska trevlig om man bara kan stå ut med min svarta humor.
Jag vet inte vad din utbildning säger, och för att vara lite radikal så bryr jag mig inte, eftersom min tes funkar oerhört praktiskt, och de flesta människor faktiskt är idioter (face it, fuckers). Folk får vara hur naiva och positiva som helst, bered er bara på att bli utnyttjade och överkörda.
Om andra ser mig som en idiot innan jag bevisat motsatsen är väl det bara rättvist, då får jag samma chans som dem.
Ska man vara enkelt psykoanalytisk så är jag en klassisk nörd, förutom det att jag har en stor bekantskapskrets, inte spelar CS eller WoW, inte har ett acc på Sweclockers (bannad efter mitt oseriösa spammande på uppmanande från en nörd-polare) och faktiskt funkar socialt.
Men i ärlighetens namn, vem fan bryr sig? Jag vet ändå att jag är sjuk och det är resten av världen med.