Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör sep 19, 2026 10:19 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 22, 2006 11:27 pm 
Maia

puh... påminn mig inte om reklamen... jag får mardrömmar!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 23, 2006 9:21 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Jag hade mardrömmar i ett och ett halvt år efter att jag slutade på posten att jag var tvungen att komma tillbaka och dela ut reklam.

Nuförtiden har man ingen kondition men är desto piggare och gladare på livet. Fast det kanske inte verkar så ibland eftersom jag är en människa som inte är gjord för att arbeta på ett vanligt jobb. Det kryllar av så mycket vanliga människor där. :wink: :lol:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 23, 2006 10:23 am 
Maia

hehe... det låter ju nästan sunt, eller nåt. I morgon ska jag tillbaka dit men idag är jag mest glad över att jag fick sova ut på morgonen. Hade tänkt sova lite innan jag åkte till stallet igårkväll men jag slutade för sent för att hinna.

Det var jättehärligt att rida på en riktig ridhäst igen. Satt på min favorit Nabantos och det är lite annorlunda än en gammal avdankad travare... :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 23, 2006 3:49 pm 
Maia

Vi ska ha vår första studenttävling i morgon, tyvärr så är det inte så stor chans att vår klass vinner, men man kan ju alltid hoppas :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör aug 26, 2006 10:20 am 
Maia

jag var på Bwo konsert igår det var kul :wink: Längtar till BG 24 sep !

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön aug 27, 2006 9:56 pm 
Maia

Har varit på släktträff hela helgen och haft det väldigt blött men otroligt trevligt! Synd bara att de har tagit bort ledigheten på annandag pingst så att vi får en dag mindre att träffas på! Vad skulle det vara bra för?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 28, 2006 7:56 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Var på bio igår och såg Pirates of the Caribbean - Död mans kista. Gillade den verkligen eftersom den innehöll mer fantasyinslag än den första.

Lite seg dock eftersom vi var på gothklubb kvällen före.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis aug 29, 2006 4:05 pm 
Maia

vilken jäkla dag! Det har varit HUR mycket post som helst idag! till att börja med så var det en massa post som inte var soterat efter postnummer, sen när jag kommer till vagnen med färdigsorterad post till mitt distrikt så TJOHOO! Röstsedlarna kommer ut idag! ALLA över 18 får ett brev! För att göra mig lite gladare så var det dessutom dubbel reklam, precis som det var igår och kommer att vara i morgon. Jag tycker så synd om henne som kör vår post ut till buntlådorna! Hon började igår, hittar inte alls här ute och dessutom så blev alla brevbärarna klara på samma gång! Det har varit totalt kaos idag!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 30, 2006 9:23 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Varför är jag inte förvånad? :roll:

Min dag började trögt. Var onaturligt trött som vanligt men jag hade gått ner lite sen förra veckan så snart är man i alvvikt. Eller snart. Om nån vecka kanske om jag har tur och ork. Ork förresten? Vem äger en sån? :D

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 30, 2006 12:07 pm 
Maia

Teater ämne bestämdes idag .. det blir Bolibompa .. måste alla i min grupp vara så barnsliga?

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons aug 30, 2006 11:12 pm 
Wavemaster of the World

... Idag börjar jag fundera huruvida sommaren kanske trots allt är bättre än hösten. Då rökte grannarna åtminstone mestadels ute på balkongen, men nu sitter de inomhus och bolmar dagarna i ända. Det fullkomligt stinker cigarettrök i hallen, vardagsrummet och mitt rum (dumma ventiler). Ont i lungorna. Nåväl - i början på nästa år är förhoppningsvis vårt hus inflyttningsklart.

Idag känner jag mig också lätt besviken på kultur- och lärdomshistorian, ett av årets nya ämnen som jag trodde hade potential att bli min favorit, men läraren tycks tro att det är tolvåringar hon är satt att undervisa. Nåja, vi har ju blivit lovade att få gå och se teater, så jag bidar min tid än ett tag... Någon annan som har/hade skolämnen som skulle varit hur underbara som helst med en annan lärare? Eller kanske tvärtom - ett pestämne som blev roligt tack vare gott ledarskap?

I övermorgon ska jag och fjällvandra. Stackars mina muskler, vad de kommer att protestera.

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 31, 2006 8:23 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Förstår inte varför man vill röka inne? det är ju så härligt att stå ute i den vackra höstluften! Hoppas ert hus blir klart snart.

Jag hatade historia tills jag började gymnasiet då det utvecklades till att bli ett favoritämne. Kan bero på att man blev behandlad som vuxen då och inte som barn. Fast när man tänker tillbaka på det så var man rätt liten. (I allafall jag.) Jag gillade också förr att stå inför klassen och läsa upp något tills en lärare sa åt mig att jag gjorde totalfel. Efter det hade jag råångest för att stå inför folk men som tur var så blev jag botad på folkhögskolan.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 31, 2006 11:08 am 
Lord of the Mark
Användarvisningsbild

Förstå verkligen inte hur man kan röka inne... trodde det var en sed som försvunnit ur allas huvuden någon gång i början av 80-talet. Sedan har jag ju dock lite svårt med rökning överhuvudtaget, även om jag förstår det till viss del.

Mina erfarenheter gällande roliga och annorlunda ämnen är ju att de är som mest spännande till namnet, verkligheten är ofta lika trist som allt annat.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 31, 2006 12:03 pm 
Maia

Théoden Ednew skrev:
Mina erfarenheter gällande roliga och annorlunda ämnen är ju att de är som mest spännande till namnet, verkligheten är ofta lika trist som allt annat.

Gräset är verkligen grönare.. :) Själv går jag och längtar efter att få börja studera något igen, gå intressanta kurser och känna att jag utvecklas och lär mig nya saker (istället för lär ut saker till andra).

Är f ö sjuk. Märkligt irriterande hur dessa sjukdomar alltid slår till när det passar som sämst. :? :x

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor aug 31, 2006 3:19 pm 
Maia

Jag har fått en väldigt irriterande lärarvikarie i musiken, han har ingen koll på vilken nivå vi ligger på och verkar vara allmänt lam. :( Vi har iofs inte haft så många lektioner än, så han blir kanske bättre, men annars får jag väl trösta mig med att vi får tillbaka vår gamle lärare till våren (förhoppningsvis)...

Jag har dessutom precis skrivit färdigt idéskissen till mitt projektarbete. Det är lite i sista minuten vi bestämde oss, skissen ska in i morgon :)

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]