Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: sön jun 14, 2026 5:53 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 08, 2006 12:11 pm 
Master of Doom

Jag tror jag vet, kolla på "vilken kändis är jag mest lik".

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor jun 08, 2006 12:57 pm 
Maia

Älva skrev:
Välkomna alla nya. Det enda jag funderar på är om Alex är en tjej eller kille? Det framgick inte av presentationen. :wink:

jag är en liten tös :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 07, 2006 5:04 pm 
Noldo
Användarvisningsbild

Då är det väl min tur att presentera mig:

Jag blir 16 år den 10/7 och har många intressen.
Mina intressen är böcker, med tolkien som klar etta, fotboll, hockey, historia och en del Mytologi. Framförallt den fornordiska och grekiska mytologin. Dessutom är jag förtjust i film av diverse slag. De flesta filmer har sin egen lilla charm enligt mig. Jag tycker även om att resa utomlands. Största reseupplevelsen var när vår familj åkte till Sydafrika.

Jag läste Lotr efter att jag sett den första av PJ filmverision. Sedan dess har jag varit förtrollad.

Jag bor i Partille Kommun som ligger ca 10 minuters bussresa från Göteborg. Det är praktiskt för då har jag nära till en hel del nöjen.

När det gäller personligheten är jag en riktig Kräfta som är trevlig, gillar familjen, vänner och kan ses som lite blyg, på grund av mitt tidigare bristande stjälvförtroende. Men det är absolut inte lika farligt längre och jag är positiv till allt mer i mitt liv.

Det verkar som om många här på TA är från Uppland och framförallt från Uppsala trakten. Liksom jag faktiskt, då jag är född och uppvuxen ca tre mil utanför Uppsala. Jag tror att ni hört talas om Alunda. I den trakten kommer jag ifrån. Men som 11 åring flyttade vi tvärs genom Sverige.

Nu får det räcka med presentationen. Det tar för lång tid att berätta hela min historia. Svårt att hitta bromsen :wink:.

Senast redigerad av Furst Imrahil tor okt 19, 2006 9:01 pm, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 09, 2006 7:19 pm 
Maia

Furst Imrahil skrev:
Jag blir 16 år den 10/7

Grattis i förskott!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 10, 2006 8:59 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Välkommen hit!

Och det gör ingenting att presentationen blir lång. De flesta är väldigt återhållsamma med vad de väljer att presentera om sig själva och vi älskar att läsa om våra medforumister. Bild

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons sep 13, 2006 4:38 pm 
Maia

Min presentation kanske inte var så bra då men för övrigt Är jag halv israeliskt judinna . Går i kultur klass och ska plugga estetiskt på gymnasiet.
Jag går i teater och ska börja i sång (med privat lärare) eftersom att jag inte vill sjunga i kyrkkör :lol:
I vår ska jag lajva för första gången med mina kompisar .
Jag lyssnar för det mesta på Blind Guardian , Evanescence och Edguy

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 19, 2006 8:45 pm 
Snaga

Då var det väl min tur. :D
Jag heter Tess och är 14, -92:a alltså.På fritiden spelar jag fotboll och läser.
Tolkien började jag läsa efter att filmerna kom ut.
På en gång fastnade jag för böckerna för dem var ju så spännande.
Annars har jag bara läst "bilbo" av Tolkiens andra böcker (förutom trilogin)
Var jag lever är alltså i storstan Stockholm,Södermalm. :D
Lyssnar på lite ditten datten, vad som än kommer ut från radion.
Jag har en tvilling syster och min mamma är halv est.
Det räcker väl för nu antar jag. :)

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor okt 19, 2006 9:21 pm 
Sinda

Bra med lite necro-posting, hade inte sett denna tråd innan.

Hej, jag heter Casper och är en cynisk och bitter 16-åring. Jag har svårt att hålla mig seriös i mer än 5 minuter, sen måste jag dra sarkastiska eller ironiska skämt (det slutar ofta med att ämnet blir mig, i brist på bättre). Jag lever efter teorin att alla är idioter tills de bevisat motsatsen, hittils har det funkar alldeles utmärkt (tyvärr är så jävla många idioter bara).

Jag har inga intressen utom att fascinera mig för saker som handlar om folk som dör (Jack the Ripper-morden, 30-åriga krig, militärhistoria i allmänhet), och att supa, vilket jag tyvärr är jävligt dåligt på.

Jag lyssnar på cynisk anarkopunk (jag är ingen jävla hippie som tror på en god värld), allmänt mangel, crust, lite allmänt blandat, en del pop, och framförallt Anal Cunt och The Kristet Utseende.

Jag var rätt inne på Tolkien när jag gick med på det här forumet nån gång förra året. Nu har jag dock tröttnat rätt rejält. Just nu läser jag enbart Pratchett eller skittråkiga faktaböcker.

"Jag har inga jävla fördomar, jag hatar alla"

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 6:23 am 
Maia
Användarvisningsbild

Blir du arg om jag säger att jag tycker lite synd om dig?

Välkommen till forumet, Frëya! :D

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 8:25 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Vad fantastiskt att man kan tröttna på Tolkien redan efter ett år. Själv har jag inte tröttnat efter tjugotvå! :shock:

Ni är välkomna båda två, även om det är i senaste laget för CasperV. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 4:10 pm 
Maia

dags att förnya mig antar jag. Tog studenten i våras så numera extraknäcker jag som brevbärarvikarie när Posten här hemma behöver mig (tack och lov nästan hela tiden). Annars så fortsätter jag med hästarna och har även börjat sjunga nu i höst, och det är det roligaste jag gjort på länge.
Förresten så borde jag ta och läsa Sagan om Ringen igen... Det var ett bra tag sedan sist. Har nog inte heller sett filmerna på över ett år. Får ta någon nörk kväll när jag inte har något särskilt för mig och bädda ner mig i en soffa med en brasa i kakelugnen... vad ska man annars ha höst till för?

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 4:34 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Dags att förnya mig också antar jag :D
Heter Robin och är 20 och bor i Falun. Om man ska tro mina lärare är jag väldigt cyniskt och pessimistiskt. Är enligt mig själv och vissa forumsmedlemmar här lite galen :D :twisted:
Går tredje året på gymnasiet för tillfället.

May the force be with you!

Just det fel forum :shock:

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 5:09 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Har aldrig föreställt mig dig som pessimistisk! :)

Men vet du vad? Det är aldrig fel att säga "may the Force be with you"! :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 5:24 pm 
Sinda

Älva skrev:
Vad fantastiskt att man kan tröttna på Tolkien redan efter ett år. Själv har jag inte tröttnat efter tjugotvå! :shock:

Jag läste LotR själv första gången när jag var sju år, innan dess hade jag hört den på radioteatern sommaren '94 (eller om det var '95). Hade även fått Bilbo läst för mig av mina föräldrar året innan.

[quote=Beledhel]Blir du arg om jag säger att jag tycker lite synd om dig?[/quote]

Nej, jag tycker mest det är synd att du inte insett sanningen om mänskligheten och världen.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre okt 20, 2006 7:47 pm 
Maia
Användarvisningsbild

CasperV skrev:
Jag lever efter teorin att alla är idioter tills de bevisat motsatsen, hittils har det funkar alldeles utmärkt (tyvärr är så jävla många idioter bara).

Med en sådan syn på medmänniskor framställer man sig själv som en idiot. Det är en cirkel där vad 17 man tror om medmänniskan i fråga påverkar dess uppfattning om en själv. "Det man säger om den andra människan säger ofta mer om en själv". Jag har gått 20 poäng pedagogik, 20 poäng sociologi och 20 poäng psykologi och än så länge har inget motbevisat den tesen. För att gå tillbaka till den första meningen menar jag inte att du är en idiot, utan att, som mitt citat beskriver, du gör så att medmänniskan ser dig som en idiot innan du bevisat motsatsen.

För att visa en jämförelse ser jag alla människor som tänkbara källor för lärdommar och lycka - tills jag bevisat motsatsen. Hittils har det fungerat utmärkt, eftersom jag verkar ha lätt att få bästa vänner som gör inget annat än lär mig nya saker varje dag. Självklart finns det idioter som utnyttjar mig, men de befinner sig alltid i en extrem minoritet - och om jag upptäcker deras mygel ber jag dem att dra åt helvete.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 801 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 ... 54  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]