Hejsan!
Jag hittade hit med hjälp av Frida i min klass och Callister som skriver i detta forum. Glad för det är jag verkligen, eftersom alla här verkligen riktigt trevliga och kunniga. Hoppas därför att jag ska lära mig så mycket som möjligt som jag inte redan visste (dvs ytterst lite).
Joar är mitt namn, 18 år blir jag den 5:e juni och jag bor i det lilla ghettot Smedby i Upplandsväsby, 2 mil norr om Sthlm city.
Skola går jag i Kunskapsskolan, Kista. En grymt bra skola. Men inte så passande för mig eftersom jag är usel på att ta ansvar för mina egna studier, så det slutar alltid att jag får kämpa den sista veckan med runt 20 olika uppgifter.
Det kanske reflekteras lite i min personlighet som enligt många är optimistisk, impulsiv, rolig och drömmande. Jag har alltid många bollar i luften och går ofta på impus, dvs att jag helt plötsligt kl 23 på natten har lust att åka till en polare som hade tänkt att lägga sig.
På min fritid sysslar jag med många saker. Det största intresset just nu är vikingatiden, som jag då utövar på "Gunnes Gård" som ligger här i Väsby. Där iklär vi oss tidsenliga kläder, hantverkar, åker på marknader och säljer hantverken och uppträder, myser med våra lamm och får, helt enkelt lever ett vikingatida liv under helgerna.
Dock sover vi inte där!
Annars gillar jag att träna! Boxas en del och joggar. Har slappat lite på sistånde, men det blir bättre snart. -optimist-
Böcker är såklart en passion, speciellt Tolkiens. Har dock bara läst Bilbo och början på Sagan om Ringen. Men Silmarillion är inhandlad och alla 4(Bilbo också) böcker om LoTR ligger i min bokhylla, på väg att läsas under sommaren.
Musik är också ett intresse. Lyssnar på det mesta, men jag har en stor kärlek för Hardstyle!!!! Därför ska jag i juli åka till Amsterdam och besöka Sensation Black. Det är ett stort event där 40.000 människor samlas i en stor arena och dansar till olika DJ's en hel natt, alla klädda i svart. UNDERBART! Musiken förmedlar en sådan otrolig känsla!
Jaja, nu har jag ont i fingrarna. Om ni vill veta något mer... Just ask!