|
Okej. Jag dubbelpostar. Men so what?
Nu är jag arg. Nej... det är ett alltför snällt ord för vad jag känner inför en idiotisk kvinna. Förbannad är nog det ordet som jag söker. Det hon gjorde har inget försvar!
Jag ber om ursäkt för en sak; att berättartekniken är sämre än vanligt. Jag är för förbannad för att tänka, och för ilsken för att anpassa mina känslor till en skrivande form.
Nåväl. Det fanns enbart två lediga datorer i skolbiblioteket, och dessa var upptagna av ett par kläder som låg på bordet. Inga människor, bara kläder. Därför promenerade jag fram till dessa datorer, och voila; de var lediga att använda. 30 minuter därefter kom ägaren till kläderna, och ställde sig vid datorn, utan att säga nåt ord. "jaha" tänkte jag, och fortsatte med bloggskrivandet. Gick hon iväg? Knappast! Istället började hon tjata på mig att jag borde flytta på mig, för att det "fanns några lediga datorer längre bort". Jaha, så jag kan lämna ett par kläder och förutsätta att ingen ska röra min dator, samt att jag har full rättighet att ta tillbaka datorn, även om användaren i fråga är fullt upptagen med annat?
Var har inteligensen tagit vägen? Varför gör inte högskolan allt för att avlägsna sådana djur för skolområdet, så att mer normala människor inte behöver bemöda sig med liknande primater som dessa? Ja, hon borde ju åka in i zoo, för vad som angår mig.
...jag håller med dig Finarfin. Det är skönt att tillämpa nedsättande beteenden på de människor som vi - minst sagt - retar oss på. Men detta är inget som jag vill praktisera dagligen, då jag inte vinner något på detta. Hat föder ju hat, och så länge hat föds, förlorar alla på detta. Därför ger jag er full rätt att anklaga mig för dubbelmoral!
Vad kan jag lära mig av dena händelsen? Att forska kring huruvida jag gjorde rätt eller inte, som bytte dator. Jag hade inte mycket mark att stå på, så jag gick till den dator som jag nu skriver i. Kommentarer skulle vara användbara. Vad som ni/vi än kommer fram till kan användas till liknande händelser som sker någon gång i framtiden, så att jag slipper ödsla kraft och glädje på att hata en idoiot.
_________________ Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker
Åt samma håll - Lars Winnerbeck
|