Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör aug 29, 2026 12:59 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 07, 2006 2:28 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Okej. Jag dubbelpostar. Men so what?

Nu är jag arg. Nej... det är ett alltför snällt ord för vad jag känner inför en idiotisk kvinna. Förbannad är nog det ordet som jag söker. Det hon gjorde har inget försvar!

Jag ber om ursäkt för en sak; att berättartekniken är sämre än vanligt. Jag är för förbannad för att tänka, och för ilsken för att anpassa mina känslor till en skrivande form.

Nåväl. Det fanns enbart två lediga datorer i skolbiblioteket, och dessa var upptagna av ett par kläder som låg på bordet. Inga människor, bara kläder. Därför promenerade jag fram till dessa datorer, och voila; de var lediga att använda. 30 minuter därefter kom ägaren till kläderna, och ställde sig vid datorn, utan att säga nåt ord. "jaha" tänkte jag, och fortsatte med bloggskrivandet. Gick hon iväg? Knappast! Istället började hon tjata på mig att jag borde flytta på mig, för att det "fanns några lediga datorer längre bort". Jaha, så jag kan lämna ett par kläder och förutsätta att ingen ska röra min dator, samt att jag har full rättighet att ta tillbaka datorn, även om användaren i fråga är fullt upptagen med annat?

Var har inteligensen tagit vägen? Varför gör inte högskolan allt för att avlägsna sådana djur för skolområdet, så att mer normala människor inte behöver bemöda sig med liknande primater som dessa? Ja, hon borde ju åka in i zoo, för vad som angår mig.

...jag håller med dig Finarfin. Det är skönt att tillämpa nedsättande beteenden på de människor som vi - minst sagt - retar oss på. Men detta är inget som jag vill praktisera dagligen, då jag inte vinner något på detta. Hat föder ju hat, och så länge hat föds, förlorar alla på detta. Därför ger jag er full rätt att anklaga mig för dubbelmoral!

Vad kan jag lära mig av dena händelsen? Att forska kring huruvida jag gjorde rätt eller inte, som bytte dator. Jag hade inte mycket mark att stå på, så jag gick till den dator som jag nu skriver i. Kommentarer skulle vara användbara. Vad som ni/vi än kommer fram till kan användas till liknande händelser som sker någon gång i framtiden, så att jag slipper ödsla kraft och glädje på att hata en idoiot.

Åt samma håll - Lars Winnerbeck

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 07, 2006 2:32 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ja-a du Aderyn. Såna människor gör att vi andra (som försöker vara snälla och ödmjuka) bara blir bittrare med åren. Själv kommer jag att sluta som en sur och knarrig gammal kärring på min ålders höst om inte livet börjar betala tillbaka lite. :wink:

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 07, 2006 2:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Inte för att gå in till något som kan liknas chat, men exakt vad menar du med "betala tillbaka lite?" Det skulle ju vara intressant att få ta del av hur andra människor finner glädje bland primitiva djur. (jag är nog lite väl upprörd för att ta :wink: på allvar 8) )

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 07, 2006 3:27 pm 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Ja att det börjar hända bra grejer för dom som är snälla och att de som jag ser bufflar sig fram över lik får sitt rättmätiga straff.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis feb 07, 2006 5:06 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 31, 2006 1:45 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons feb 08, 2006 2:08 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Finarfin; jag har redan gått igenom alla möjliga alternativ på vad som skulle samt inte skulle hända om jag ämnade mig att stanna kvar. Därför vägrar jag kommentera något som jag redan har gått igenom i min mentala karta.

Förresten. Internet! Äntligen har detta kommit till mitt rum! JA!!!

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 7:37 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Hade nationellt prov i svenska idag. Uppsatsskrivning. Ämnet som vanligtvis får mig att stirra på ett papper i flera timmar utan att skriva ett ord. Att försöka skriva en uppsats om ännu ett ämne som jag aldrig ägnat en tanke förut; Hjälp, tänkte jag och försökte fokusera ögonen på texten som förklarade skrivuppgifterna. Och så ber en av uppgifterna mig att berätta om vad jag tycker är viktigast i livet! Är det inte det jag har gått och funderat på dag ut och dag in i hela mitt liv? Det jag skulle kunna skriva böcker om bara jag hade tid och ork? Gud måste älska mig. :P

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 7:57 pm 
Maia

Hade också det idag. Personligen tycker jag att alla ämnen var värdelösa. Får väl hoppas att min lärare gillar det jag fick ihop ändå :roll:

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 8:32 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 31, 2006 1:44 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 9:22 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vad skulle du vilja skriva om då?

Senast redigerad av Beledhel mån feb 13, 2006 5:55 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 9:27 pm 
Wavemaster of the World

Vad tidigt ni har era nationella prov? Mitt första - matte - har jag först i mars (borträknat engelska då, men där läser jag ju före). Hade jag kanske också mina nationella prov vid den här tiden förra året? Jag minns inte...

Ha. Ha. Ha.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 9:32 pm 
Maia
Användarvisningsbild

Vi har våra svenskaprov nu, och matte- och engelskaprov senare i vår.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor feb 09, 2006 9:51 pm 
Maia

Senast redigerad av [Inaktiv användare] tis okt 31, 2006 1:44 am, redigerad totalt 1 gång.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 10, 2006 10:02 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Var på SM i telefoni igår och vi vann GULD! Senare på kvällen så blev vi bjudna på middag och underhållning på Golden Hits. Jag var dock tvungen att dra innan desserten för att en kompis till mig spelade på Stampen. Det var ju försenat så dom började inte förrän 22:30 och sen drog vi vidare... Kom hem kl 02:00 i natt. Mår som ett lass skit just nu men det var förbannat trevligt igår.

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 10, 2006 11:57 am 
Maia
Användarvisningsbild

Skönt att man slipper de nationella proven. Men sedan måste man ju läsa in sig på alla tentor och liknande, samt utföra arbeten som rätt säkert kommer - från första början - vara av en nivå som långt överskrider min nivå av skrift. Något att se fram emot! =D

*edit. Finarfin; jag fick inte chansen att "hoppa över" en klass. Den erfarenheten delar nog majoriteten. Därför bör du nog knappast ömka dig över detta!

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]