Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 10:00 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons maj 04, 2005 8:19 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Vi ska naturligtvis till Hova eftersom det ligger så nära oss, och Kamelen har frestat med länkar till en vandringsled vid Kinnekulle som ser väldigt frestande ut i mina ögon. Återstår att se vad maken säger om det, eller om det blir till att fiska vandringssällskap på annat håll. Annars planerade jag ju redan förra året att påbörja Bergslagsleden för att så småningom ha promenerat igenom hela, men vi kom ingenstans då. Inga kolossala planer så långt med andra ord, men vi har ett badrum som förmodligen ska renoveras i sommar så det lutar åt att vi nöjer oss med kortare dagsutflykter i år.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 03, 2005 8:18 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Nu börjar det endast bli veckor kvar! Längtar till Roskilde. Det ska ju komma så många bra band i år så för oss så blir det nog det bästa året. Men nästa år blir det inga festivaler. Vi ska försöka satsa på att bila genom USA, men vi får se hur mycket pengar vi lyckas spara ihop.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 04, 2005 10:26 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Tack o lov har jag ännu nästan 2 mån på mig innan medeltidsdagarna. Det behövs, har nyss köpt vinröd sammet till mitt gudbarns nya klänning, men inte börjat ännu, och hennes mor behöver också en dräkt. Panik panik... Jag syr rätt långsamt...
Men kul ska det bli! :D Hoppas vädergudarna är oss nådiga (dvs. sol till halvmulet, inget regn men helst inte varmare än 20 grader. Det blir varmt i hälften ylle hälften polyester... Ska aldrig mer sy mig kläder i den blandningen bara för att det är billigare än helylle, j-a ångbastu i polyestern... :? )

Ska bli särskilt spännande med Kungahälla-besöket, har ju aldrig varit där. Någon av er?

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jun 07, 2005 7:53 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Mmmmm.... vinröd sammet... Vill haaa! Men vi kommer inte ha råd med några evenemang i medeltida stil. :( Inga lajv heller, vare sig i år eller nästa. :cry:

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 11, 2005 9:13 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Jag undrar om jag inte ska dra med mina barn till medeltidsdagarna i Sigtuna i år? När man läser om det på nätet verkar det som om de verkligen sett till att lyfta fram bygdens historiska värde. Förhoppningsvis en bra blandning mellan lekfull låtsasmedeltid och äkta historisk anknytning.

Hoppas bara att barnen inte blir less på alla dessa rökfyllda marknader och event! Vi var på Kristinehamns medeltidsmarknad idag. Jättepytteliten men stor nog för att jag skulle bränna 600 spänn...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jul 13, 2005 12:43 pm 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Idiotiskt! Måste åka på Arvikafestivalen då vi vann biljetter. :roll: Men vi kan bara vara där på lördagen eftersom vi jobbar och inte har semester.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jul 23, 2005 11:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Ska äntligen ut på min efterlängtade vandring även om jag ännu inte kommit igång med min Bergslagsledvandring som jag talat om i ett års tid nu. Men Kunnekulleleden ska jag trava iväg på även om jag inte begriper vem sjutton det var här på forumet som tipsade om den? Hade för mig att det var Kamelen men jag kan inte hitta inlägget.

Strunt samma. Det ska bli jättehärligt och förhoppningsvis lite lärorikt också...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 24, 2005 2:14 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör okt 04, 2003 2:28 am
Inlägg: 3806
Ort: Göteborg
Om du sökte på Kunnekulleleden så är det inte så konstigt om du inte hittade rätt. :P Här är inlägget!
http://www.tolkiensarda.se/forum/viewto ... 3420#53420

Jag hade också planer på att gå den där leden, men än har det inte blivit. Men hoppet lever, leden finns nog kvar om någon månad eller två också! Dessutom läste jag någonstans att den är som bäst på våren och hösten...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 24, 2005 7:52 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Jamensedärja! Då mindes jag rätt i alla fall!

Jo, den är nog häftigast på våren när fallen är som stridast och blomningen som intensivast, och vad beträffar hösten så är ju jag av den åsikten att i stort sett all natur är som läckrast då. Men jag är ganska nöjd med att överhuvud taget komma iväg! :) Dessutom har jag gripits av ett tidigare latent intresse för geologi. Stenar och landformationer har alltid gjort mig nyfiken, men jag har aldrig riktigt tagit tag i det och lärt mig något om ämnet. Kinnekulle (:P) tycks mig vara en alldeles utmärkt miljö att vara blöjgeolog i.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jul 24, 2005 9:22 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Blöjgeolog!? :lol: Du är då för skön!

Hoppas det blir till belåtenhet!

Har nyss avslutat mitt medeltidade för i sommar. Salve var bättre än förra året, det har vuxit till sig lite nu. Och Kungahälla var STORT, i mina ögon, i alla fall. God mat, kunde ha ätit mig igenom hela marknaden från hörn till hörn, om inte pengarna tagit slut och magen blivit mätt, mkt folk, många utklädda, en kung och drottning, och bra musik och proffsiga tornerspel. Vi planerar att återvända nästa år men utan barn och med hotellbokning så att vi kan stanna över natten och avnjuta vin och mjöd i den fantastiskt mysiga källarpuben upplyst av enbart facklor på väggarna, som vi dessvärre inte kände att vi kunde besöka med tre små prinsessor och riddare i släptåg. :wink:

Har skallen full av inspiration till nästa års klänning (ehrm, flera års klänningar...) och en cd med Rävspel och Kråkfötter med mig hem. :)

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jul 25, 2005 7:58 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Jag var på en ynkans liten vikingamarknad som Historiska museet hade. Fick dock prova på att skjuta med pilbåge igen. Det var länge sen! Min kille köpte en silverring utformad från en förlaga från 500-talet. Jag var sugen på ett par bronsörhängen men pengarna tröt rätt fort... Istället kollade vi på de magnifika guldhalsringarna i guldrummet! Häftiga grejer.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jul 26, 2005 9:03 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Vingilot skrev:
Och Kungahälla var STORT, i mina ögon, i alla fall. God mat, kunde ha ätit mig igenom hela marknaden från hörn till hörn, om inte pengarna tagit slut och magen blivit mätt, mkt folk, många utklädda, en kung och drottning, och bra musik och proffsiga tornerspel. Vi planerar att återvända nästa år men utan barn och med hotellbokning så att vi kan stanna över natten och avnjuta vin och mjöd i den fantastiskt mysiga källarpuben upplyst av enbart facklor på väggarna,


Nåja, vad är väl en kväll i medeltida värdshusmiljö... Det kan ju vara långsamt och tråkigt och urtrist... och alldeles, alldeles underbar...

Inte ett dugg avundsjuk!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 29, 2005 9:57 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons nov 19, 2003 9:29 pm
Inlägg: 787
Ort: Värmländska södern
Och nu är Kinnekulle besegrat.

Jag tänkte bara tipsa Kamelen om att: Ifall du så småningom tar tu med Kinnekulleleden så se till att pucklarna är nytankade! Jag är ingen van vandrare, och då menar jag att gå med packning, däremot är jag van gångare men detta blev tufft!

Båda dagarna gick tyvärr åt till att gå, så det hanns inte med så mycket geologi, botanik och historiestudier som vi tänkt oss. Det var bara till att trava på. Tre eller fyra dagar skulle gett oss tid till att göra full rättvisa åt omgivningarna som verkligen var hänförande.

Men även om det inte blev riktigt som vi tänkt oss så var det väldigt roligt och gav definitivt mersmak... Även om min nästa tur till just Kinnekulles topp blir med bil!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre aug 26, 2005 7:26 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Vad har ni för semesterplaner i höst? Det blir ju en h******s jul iaf. Men nu har man ju inte så mycket semester kvar att ta ut. Har fyra dagar kvar efter en ledig dag på måndag. (För att inte kissen ska bli såå mycket ensam första tiden.) Sen ska jag ta en semesterdag 14/10 för att vi ska på Rockkryssning med vikingline då.

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån aug 29, 2005 8:51 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons aug 06, 2003 5:56 pm
Inlägg: 924
Ort: Norrköping
Tja, eftersom jag blir arbetslös om en månad blir det gott om "ledig" tid, men inte så mkt pengar förstås, så några stora grejor är inte inplanerade. Närmast dock en resa till Ioreth för att ta lite nya fantasybilder, i höstmiljö denna gång. Har löven vid Vätternstränderna hunnit bli vackra i mitten av oktober, det har de väl? (Eller har de redan hunnit trilla av...?)

Älva: varför blir det en h******s jul i år...?

_________________
"Go in peace! I will not say: do not weep; for not all tears are an evil."
Gandalf, Grey Havens


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 75 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010