Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tor mar 28, 2024 9:33 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 118  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: TAs kollektivdagbok
InläggPostat: fre jun 10, 2005 4:59 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Hej. Jag tänkte att vi TA-medlemmar skulle kunna samla några intresanta skrivelser per dag, såsom forummedlemmar kan göra en interaktivt kollektivdagbok. Det skulle vara riktigt intressant att få läsa vad ni andra har gjort idag. Speciellt om dagens händelser har varit riktigt unika.

Om ni frågar mig har jag följt Rix Morron-zoo, live från min hemstad. Det var riktigt intressant att se de tre välkända insikterna, bara 10 meter ifrån mig. Spänningen var olidlig när Gert skulle ge ut sin fredasfreckis. Inte visste man att så få människor ville lyssna på hans låga skämt (endast tre människor räckte upp händerna, vad nu än Roger sade). Dagen har varit kanon. FÖrhoppningsvis har er dag också varit kanon.

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 10, 2005 5:07 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm
Inlägg: 5431
Ort: Stockholm
Min dag har varit jättebra. Jag hade skolavslutning. Jag skrek efter "Den blomstertid nu kommer". Det var så jävla skönt att få lov. Sen gick vi i klassen på kinarestaurang. Men nu regnar det på kvällen så det tar ner stämningen lite...


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 10, 2005 11:26 pm 
Offline
Avar

Blev medlem: sön jun 06, 2004 8:15 pm
Inlägg: 176
Ort: Imladris
Hade sovmorgon till halv ett, men fick sedan veta att brännbollen vi skulle ha var inställd på grund av regnet, så jag slapp gå till skolan. Ledig hela dagen! :)
Åt sedan tacos och spelade spel med några kompisar. En av mina bättre dagar.

_________________
Live fast, die young, and leave a good-looking corpse behind.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 11, 2005 8:58 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Igår hade vi avslutning i kyrkan i en timme och sedan en timme med klassen där vi fick betyg m.m.
En rolig sak som hände när vi var med klassen vad att en tjej läste upp sin dagbok som hon hade skrivit första veckan i sjuan, där hon skrev sitt intryck av alla i klassen.
När jag kom hem fick man hjälpa mamma med att förbereda min storebrors student. Efter det fick man vänta på torget och se alla galna studenter och deras korteger.
Sedan var det kalas med hela släkten (och en hel del till....)
På kvällen var det avslutningsfest i "hallarna". Där träffade jag massor av folk som jag inte hade sett på flera år. Mkt trevligt...
Alltså en väldigt bra dag...

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 11, 2005 11:30 am 
Offline
Maia

Blev medlem: tis dec 16, 2003 7:29 pm
Inlägg: 688
Ort: Vänersborg
Spelade brännbollsturnering igår, och var sen och såg på studenterna. Riktigt kul faktiskt. Min kompis syster tog studenten så det blev till att spana efter henne i folkmassan. Sen på kvällen kom min syster med familj, och då blev det liv i huset med tanke på att barn nummer två har börjat gå nu... tog det lugnt resten av dan 8)

_________________
Stone by stone I wall you in
Stone by stone
I'll always be with you


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör jun 11, 2005 3:58 pm 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Idag har vi börjat höbärgningen... Suuuuck.... :(
Jag får lägga ut höet själv i år eftersom min bror flyttade till Kristianstad för ca. en halvtimme sedan :cry: . Jag fick inte hans stereo, den tog han med sig, men Tv:n får jag. :D
Ikväll ska jag ta det lungt och titta på halvkass damfotboll...
Tror dessutom att jag håller på att bli förkyld. Har hosta och ont i halsen och huvudet, snart kommer febern också.... Känner det på mig.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 2:29 pm 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Lord of the Grey Havens skrev:
Jag får lägga ut höet själv i år eftersom min bror flyttade till Kristianstad för ca. en halvtimme sedan :cry: . Jag fick inte hans stereo, den tog han med sig, men Tv:n får jag. :D


Trodde det var syskonkärleken som kom fram där, men ack så fel man hade :)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 3:19 pm 
Offline
Noldo

Blev medlem: tor apr 15, 2004 8:06 pm
Inlägg: 541
Ort: Tyresö
Igår kväll stämde jag träff med en flicka. Vi gick runt lite på söder innan vi gick hem till henne och senare åkte jag hemåt. Vid ettiden började jag närma mig hemåt men då ringde min kompis och sa att hon var hemma hos en polare och nästa busstation var ju precis där så jag tänkte att jag lika gärna kunde svänga förbi och säkert få sällskap hem. Det blev dock så att jag stannade där och vid tretiden så gick proppen, eller vi trodde det i alla fall. Det visade sig dock att ingen propp gått utan det verkade vara jordfelsbrytaren så vi bestämde oss för att gå och lägga oss. Vi hittade ingen madrass så vi trängdes fyra personer i Jonas säng. Vid fyra kom sedan hans bror hem, sådär lagom full och började snacka högljutt om strömmen, vilka i helvete det var som låg däckade i Jonas säng och så ojade han sig över att han inte kunde se på TV. Efter en stund kunde vi försöka sova igen men då började Jonas brorsa spela deprimerande bluestoner på familjens piano så vi bestämde oss för att vi inte kunde stanna.

Klockan var nu fem på morgonen och någon kom på den lysande idén att vi skulle sticka till nattluckan (Statoilmacken ett par kilometer bort som är öppen dygnet runt). Vi tog två cyklar och begav oss. Väl där blev det engångsgrill, grönsaker och korv. Sedan hem till Sanna och grilla och när vi ätit vid sjutiden så sov vi i en timme innan Martin skulle ut i skärgården för att planera en husrenovation. Jag och Sanna sov kvar där till tolv innan vi gick hem (hon till sin mor).

Det var helt enkelt en fantastisk början på sommarlovet, vilket jag fick i fredags. Tyvärr blev det inget bra firande på fredagskvällen, bara klipnning och Hair. Tyvärr måste jag skriva en artikel nu och känner mig en aning tom i knoppen.

_________________
Är du dosan som passar till min stickpropp? Den behöver lite närkontakt.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 6:03 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Idag har jag varit och seglat med min pappa, och två av mina bröder :D . För mig och mina börder var det sesongens premiärsegling. Vi var ute i ungefär fyra timmar och hade mycket trevligt.

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön jun 12, 2005 9:18 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån sep 06, 2004 3:15 pm
Inlägg: 333
Ort: Aldurs Dal
Jag har haft Matrix Marathon :) riktigt kul att se om filmerna och märka saker som man missat förut :D för varje gång man ser dem så fattar man något nytt av handlingen och varför det slutar som det gör har jag märkt :D

Aftonstjärna: Kul att segla! ett av mina egna favorit intressen :wink: :D

_________________
Conquer Fear and you will Conquer Death!

/Alexander The Great


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 7:09 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
hela helgen har ägnats åt en blanding av hostningar, tält och folkmusik.

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 7:53 am 
Igår så kollade jag på två filmer. :D Killen i videobutiken fick stå och gräva länge men tillslut så hittade han Nightmare before Christmas ! :D
Sen hyrde jag Kill Bill 2 oxå


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 8:01 am 
Offline
Creator of stars
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån dec 15, 2003 11:52 am
Inlägg: 11222
Ort: Dun Cannobaen
Tja... om jag ska skriva om vad som har hänt samma dag så blir det rätt torftigt. Jag gör samma sak varje morgon och dag när jag jobbar och som sagt tidigare så är jag ju så ytterst sällan inne på helgerna. Jag kliver upp, kollar på vädret och Lattjo Lajban (det enda som går att titta på på morgnarna) sen drar jag till jobbet och svarar i telefon och surfar på nätet tills det är dags att åka hem... (kul va? :roll: )

Helgerna däremot.... :D 8)

_________________
There's a feelin' I get when I look to the west
and my spirit is crying for leaving...

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 8:37 am 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Älva; David Eddings lyckas i princip med samma sak. Och se! Han lever på sina böcker! :twisted:

*snörvel* Jippi. Jag har blivit förkyld. Iofs har jag känt av sjukan sen i förrgår. DÅ var det halsen som skrev i lördagens oändliga timmar. NU skriker inte halsen, det är nästan som klagar. BIhålorna är inflamerade. Som straff får jag förpassa de nästkommande dagarna med att vara hemma och längta efter sommaren sol. Suck

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån jun 13, 2005 8:39 am 
Offline
The Shipwright of the Teleri
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre okt 22, 2004 4:02 pm
Inlägg: 1874
Ort: Grå Hamnarna
Meriadoc skrev:
Lord of the Grey Havens skrev:
Jag får lägga ut höet själv i år eftersom min bror flyttade till Kristianstad för ca. en halvtimme sedan :cry: . Jag fick inte hans stereo, den tog han med sig, men Tv:n får jag. :D


Trodde det var syskonkärleken som kom fram där, men ack så fel man hade :)

Jodå, det också.Det är blandade känslor...

Igår låg jag mest i soffan och tittade på film eller läste Safirringen (snart klar...) eftersom jag är förkyld. på kvällen tog jag en alvedon och åkte till bion med mamma och pappa för att se Star Wars 3.

_________________
The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he did not exist. And like that... he is gone.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 1766 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5 ... 118  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010