Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis apr 16, 2024 5:53 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:37 pm 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
lillsundarn skrev:
om man gillar Kebab finns, enligt mig, söders bästa på Amida, folkungagatan. Kolgrill!


Har de fortfarande grönsakstallriken? Den var väldigt god om än torr utan sås (de var sås till men inte vegansk sådan)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 1:43 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör dec 18, 2004 6:38 pm
Inlägg: 249
Ort: Stockholm/Hithlum/Lyrön
virre skrev:
Har de fortfarande grönsakstallriken? Den var väldigt god om än torr utan sås (de var sås till men inte vegansk sådan)


Det var ett tag sedan jag var där, men vad jag vet så är den inte borta

_________________
Tappa inte sugen!
Världen är full av tappade sugar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre maj 27, 2005 5:58 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Har varit i Stockholm nu. Vi var sprang runt på stan, kollade in slottet och besökte Skansen. Skansen va trevligt men det var inte några hus öppna och fruktansvärt kallt, så vi stannade inte så länge. Föressten så var vi på Nordiska museet också, men bara en timme för de skulle stänga sen. Det var synd att vi inte kunde vara där längre, för man hann inte se så mycket och det hade jag verkligen velat göra. Blev väldigt fascinerad av några skor från 1600-talet, historia intresserad som jag är... :roll:

Besökte också Lava, som jag tror någon tippsade om. Säger bara en sak om det stället: Jösses, vad jag önskar att det fanns något liknande i Göteborg. Det var ju en så otroligt härlig o trevlig stämmning.

Tack alla för tippsen! :D

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån maj 30, 2005 12:56 pm 
När var ni där?


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 01, 2005 9:56 am 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: ons dec 31, 2003 6:13 pm
Inlägg: 230
Ort: Onsala (Göteborg)
Runt den 20:e april. :)

_________________
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jun 01, 2005 2:07 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån mar 29, 2004 3:20 am
Inlägg: 1025
Ort: stockholm
Synd att ni inte kunde gå på Popaganda, eftersom det var helt gratis. Men de hade stenhård legkoll där. Ja, Lava är ett mysigt ställe (mitt tips :)).

virre: Hoppsan hejsan. Tja, jag förnekar ingens uppväxt. Själv är jag född på SÖS och bodde mina första år på Timmermansgatan. Nu bor jag i Midsommarkransen, men pappa bor kvar på Söder. Men visst tänkte jag lite fel (även om Koh Pah Ngan faktiskt har sitt kontor och resebyrå på Bondegatan)...

_________________
I wished to be loved by another, but I desire no man's pity.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jun 03, 2005 7:39 am 
Offline
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Blev medlem: ons nov 19, 2003 11:46 am
Inlägg: 2974
Ort: inte helt laglydigt i Solna
vanja skrev:
virre: Hoppsan hejsan. Tja, jag förnekar ingens uppväxt. Själv är jag född på SÖS och bodde mina första år på Timmermansgatan. Nu bor jag i Midsommarkransen, men pappa bor kvar på Söder. Men visst tänkte jag lite fel (även om Koh Pah Ngan faktiskt har sitt kontor och resebyrå på Bondegatan)...


SÖS jag med.... men aha timmermansgatan där hade jag en kompis en gång... du är förlåten för din feltanke, först tänkte jag att du tänkte på resebyrån och därmed blev förvirrad. Problemet är bara att jag är trött på att förklara för alla som går vilse hur de ska gå varje gång jag är och hälsar på mamma. (Räcker gott med alla berusade mäniskor utanför resturangerna nedanför fönstret och alla svarttaxi som vill köra hem en, när man är fem meter hemifrån (och desutom de skulle ta längre tid för dem att åka runt kvartern med enkel riktining en att gå hem)

_________________
"seen so many come and go / but my heart never beats slow / respect is payed where respect is due / rather die than live like you " - Forever Young - The Guarantee


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 22 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010