Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: tis jun 09, 2026 12:48 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]

Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Frågespalten borta???
InläggPostat: fre sep 03, 2004 7:57 pm 
The Magnificent

Nu börjar jag bli mycket fundersam. :?

När jag hittade in på sidan för första gången (i slutet av maj i år) så började jag med att ställa några frågor till frågespalten, och fick svar inom en vecka. Nu var det ca 1,5 månad sen jag skrev min senaste fråga och jag har ännu inte fått svar. Och det gäller inte bara mig, för det har inte kommit in ett svar för hela augusti. Jag trodde att bara blivit ett ofrivilligt avbrott pga sommaren men vi är nu inne i september. :(

Har frågespalten avbrutits eller har ni som svarar för mycket annat att göra?

Senast redigerad av Meriadoc fre sep 03, 2004 11:01 pm, redigerad totalt 2 gånger.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre sep 03, 2004 9:28 pm 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

titta på kommentarerna.

nej ärligt talat, det finns svar som väntar på att bli inlaggda, jag vet det. just nu ar det bara en person som lägger in svaren, Micke. (atminstone som jag förstått det)
fast ett system som ska göra det lätt hanterat ska vara på vägg med bara några små saker som stör. Men Micke och Gustav kan nog säga mer om det.

(fixade treman. musen fungerade efter en ominstallation. nu behövs det inga mera på några år)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 06, 2004 9:09 pm 
Redaktionen
Användarvisningsbild

Frågan är berättigad.

Jag kan bara säga så mycket som att jag för egen del kommer att få mer tid, så det är på gång. Det krävs nog att någon går in för det ordentligt och styr upp det hela -- med organisation och allt -- med järnhand. Micke har tydligen bara lite kvar på det nya systemet, så det första jag måste göra är nog att tjata på honom. Bakom kulisserna bör det börja röra på sig inom de närmaste veckorna, i alla fall.

Mejla gärna Micke och fråga hur det går, så ser han att intresset finns.

Jag har en lång rad obesvarade frågor som ligger och väntar (50?). Ska ta några dagar och besvara alla, men det får nog bli i andra halvan av september.

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön sep 26, 2004 10:22 pm 
Varit med förr....
Användarvisningsbild

Hmmm.... jag kommer i alla fall att börja med att besvara en massa frågor, så snart Micke har visat mig hur jag får in svaren i vår databas.

Det ser ut som om det har varit kaotiskt här ett tag nu.

Förklaring kan nog vara att vi har växt lite fortare än vad vi har haft personal till, Gustav har haft fullt upp med nyövesrättningen och jag har varit VÄLDIGT sjuk sedan i april. Inga ursäker, men förklaringar.

Jag är i alla fall tillbaka igen (hej alla gamla vänner här på forumet!!!!!!), för er som är nya så är jag en elak gubbe som gillar att retas :-), och jag kommer att i första hand fungera som expert i frågespalten igen, samt att jag kommer att hjälpa till med det administrativa här på Forumet.

I övrigt måste jag dessvärre ta det lugnt året ut, jag är inte helt återställd än, och kommer inte att bli det förrän om nå'tt år eller så. (utbrändhet tar tid att kurera).

Lider av afasi, vilket gör att det jag skriver inte riktigt alltid överensstämmer med det jag menade. Därför ber jag redan nu om ursäkt....

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 7:40 am 
problemlösare (perl -pe 's/nana/japh/' nana.txt )

Vällkommen tillbaka Johan, du har varit saknad. Och ta det lungt, det finns mer folk som vill axla bördor (= (som du antagligen vet)

Profil Skicka e-post  

Inläggsrubrik:
InläggPostat: mån sep 27, 2004 10:47 am 
Creator of stars
Användarvisningsbild

Välkommen tillbaka Johan! Vi har saknat dig! Och ta hand om dig.

And a new day will dawn for those who stand long
And the forests will echo with laughter

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 6 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme [ Sommartid ]