Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: lör maj 18, 2024 1:59 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 26 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Ringens Brödraskap som talbok
InläggPostat: tis dec 21, 2004 4:50 pm 
Offline
Snaga

Blev medlem: tis dec 21, 2004 4:16 pm
Inlägg: 5
Hej på er!

Med detta mitt första inlägg här på forumet vill jag informera om att nyöversättningen av den första delen av Ringarnas Herre snart kommer som talbok för alla dyslektiker och synskadade.

Jag är lite nyfiken på vilken typ av röst ni helst skulle vilja höra för denna inläsning.
Jag jobbar som inläsare på en inläsningsfirma och har blivit tillfrågad om jag vill åta mig uppdraget att läsa in den eftersom jag dels är van att läsa in fantasylitteratur och dels är en stor Tolkienfantast.
Min röst beskrivs som "mjuk, behaglig och ung" :oops: (inte mina ord, jag är 31 år)
Skulle det vara bättre med en bullrig 70-åring eller kanske en kvinna?

För övrigt vill jag tacka för finfin information som finns här på forumet. Oavsett om det blir jag eller nån annan som läser in boken är det här ett värdefullt ställe att hitta hjälp med uttal av namn o.dyl.

Tacksam för svar och reflektioner.


:)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 21, 2004 5:28 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör jun 26, 2004 10:47 pm
Inlägg: 726
Ort: Valinor
Kan du inte läsa upp ett stycke som du lägger upp på nätet så vi får höra? Behöver ju inte vara alls långt, bara så man får en uppfattning.

Det är bra att du anser det viktigt att få till uttalen rätt. Fråga hellre en gång för mycket än en gång för lite. :)

_________________
I have been sent back, until my task is done.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 21, 2004 6:03 pm 
Offline
Master of Doom

Blev medlem: tor dec 11, 2003 4:03 pm