Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 1:11 pm

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: The White Council
InläggPostat: tis jul 25, 2006 3:25 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Det ska tydligen komma ett nytt LotR-spel från EA. Den här texten är tagen från http://www.ea.com :

EAGames skrev:
Next Generation Lord of the Rings Game Introduces First Epic Open World Adventure
REDWOOD CITY, Calif., July 13, 2006 – Electronic Arts (NASDAQ: ERTS) announced today the development of The Lord of the Rings™, The White Council™, an all-new role playing game (RPG) for the Xbox 360™ video game and entertainment system, PlayStation®3 computer entertainment system, and PC. The game, inspired by the New Line Cinema feature film trilogy that grossed more than $3 billion, will feature an original storyline derived from J.R.R. Tolkien’s The Lord of the Rings novels under an agreement with EA. The game is scheduled to ship in late 2007.

“Our extremely talented and dedicated team is committed to creating an incredible new experience for fans of The Lord of the Rings and role playing gamers,” said Steve Gray, executive producer, The Lord of the Rings, The White Council. “With its next generation gameplay and epic new storyline, we think The Lord of the Rings, The White Council will be a huge success.”

Players have the freedom to explore the open world of Tolkien’s Middle-earth™ in The Lord of the Rings, The White Council. Players can choose their role as a man, an elf, a dwarf, or a hobbit. Each role’s destiny is to become a hero allied with the White Council, whose members include the famed characters Gandalf, Saruman, Galadriel, and Elrond.

A combination of stunning graphics and expansive environments, along with the freedom of movement demonstrates the innovation and quality of the next-generation RPG, where players can create their own adventures.

The Lord of the Rings, The White Council has not yet been rated by the ESRB. For more information about the game, please visit: www.whitecouncil.ea.com. For information about all of EA’s games, please visit EA’s press site at www.info.ea.com.


Det låter ju onekligen intressant, men med tanke på att det är ea som gör det så räknar jag inte med att det kommer bli bra. De lär väl inte bry sig det minsta om Tolkiens beskrivningar och bara göra det så att det ser "häftigt" ut.
De skriver också att det ska vara klart i slutet av 2007, och det låter som väldigt kort tid för att göra ett spel. Tvivlar på att det kommer bli välgjort. Lär väl bli som alla andra ea-spel (dåligt).


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: The White Council
InläggPostat: fre jul 28, 2006 10:24 am 
Offline
Redaktionen

Blev medlem: mån okt 13, 2003 1:16 pm
Inlägg: 2068
Gilgond skrev:
Det låter ju onekligen intressant, men med tanke på att det är ea som gör det så räknar jag inte med att det kommer bli bra. De lär väl inte bry sig det minsta om Tolkiens beskrivningar och bara göra det så att det ser "häftigt" ut.
De skriver också att det ska vara klart i slutet av 2007, och det låter som väldigt kort tid för att göra ett spel. Tvivlar på att det kommer bli välgjort. Lär väl bli som alla andra ea-spel (dåligt).


Tänk, det fanns en tid när Electronic Arts var ett spelföretag som hade ett mycket gott rykte - och nu talar vi länge sedan, sent 80-tal till tidigt 90-tal. Vem minns inte klassiker som Boulder Dash, James Pond I & II, Labyrinth of Time, Lotus-spelen, Populous, Shadow of the Beast och ett gäng andra på sin tid högeligen uppskattade och uppmärksammade spel. Men ett spelföretag kan självklart inte enbart leva på gamla meriter...

_________________
"Denna bok tillägnas farbror Kungen som genom sin blotta existens bevisar att vi lever i ett sagoland" -Tage Danielsson, 1964


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre jul 28, 2006 6:03 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör okt 23, 2004 2:35 pm
Inlägg: 647
Jag minns dem inte ;) Kanske har att göra med att jag inte var född då :roll:

Egentligen så finns det nog ganska många som tycker att EA är bra ändå. Jag tror att deras spel säljer ganska bra, men jag gillar inte deras spel. De kan vara roliga i början, men de brukar bli ganska tråkiga ganska långt före slutet. Det finns ingenting som gör att man vill fortsätta spela. De har väl helt enkelt fått för mycket pengar och för gott rykte för att behöva göra bra spel för att tjäna pengar på dem.
Men det värsta, tycker jag, är nu på senare tid när de börjat göra tolkien-spel. De bryr sig inte det minsta om vad Tolkien har skrivit, utan lägger till fullt med saker som itne alls hör hemma i Midgård. Jag sitter och hoppas att de ska sälja boklicensen till något bättre spelföretag. Filmlicensen kan de väl behålla. Den är inte lika viktig för mig, men det skulle väl vara trevligt om de sålde den också.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010