Tolkiens Arda – Sveriges stora Tolkienforum

Välkommen till Sveriges stora Tolkienforum! Klicka här för att gå till förstasidan.
Aktuellt datum och tid: fre mar 29, 2024 9:44 am

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 84 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Är julen härlig?
Ja!!!!!!!!!! 68%  68%  [ 27 ]
Nej! 8%  8%  [ 3 ]
Ibland... 25%  25%  [ 10 ]
Antal röster : 40
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 17, 2006 6:33 pm 
Lord of the Grey Havens skrev:
Började den 9:e slutar den 9:e också, samma dag som fotbolls-VM börjar :D Fast våra busskort räcker till den 16:e juni. Antagligen slutar högstadiet då...

mhm, tror att jag slutar runt 16nde


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis jan 17, 2006 6:58 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: lör maj 29, 2004 1:19 pm
Inlägg: 1044
Ort: Göteborg
Undomiel, men det är väl inget att vara besviken över? Om du slutar sent i juni så borde du väl sluta sent i augusti?

På Chalmers där jag går brukar tentaperioden vara slut i maj, eller möjligtvis någon av de första dagarna i juni och sommarlovet hålla på till omtentaperioden sista hela veckan i augusti. Tänk vad trevligt det ska bli med sommar, bara några månader kvar.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons jan 18, 2006 3:15 pm 
Corintur skrev:
Undomiel, men det är väl inget att vara besviken över? Om du slutar sent i juni så borde du väl sluta sent i augusti?


Börja sent i augusti, ja. Men jag slutar hellre tidigare och börjar tidigare för i juni är man skoltrött och i augusti vill man träffa klassen ...


Upp
  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre feb 03, 2006 5:58 pm 
Offline
Sinda
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jan 23, 2006 5:57 pm
Inlägg: 256
Ort: Karlstad
Ja höstterminen är inte lika jobbig för då går man inte och väntar sig galen på att sommarlovet ska börja.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 28, 2006 3:59 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: fre mar 10, 2006 5:49 pm
Inlägg: 1472
Ort: Stockholm
Precis som vi gjort alla andra år firar min familj jul i knivsta med resten av våran lilla släkt.
Det serveras ingen griskött utan allt som egentligen är gris ersätts med kalkon eller nötkött.
Det börjar med att jag och pensionärerna sitter och glor på sagan om ringen ..(i år är det konungens återkomst som ska ses) sedan äter vi tills vi spricker ..efter det så går jag och min syssling på jakt efter tomtens kläder .. (förra året tog vi hans skor så han fick gå barfota utomhus) .
Sedan sätter sig alla och tänder Chanukka ljus och äter gröt.
Efter det kommer tomten och ger alla paket .. (utom mig eftersom att jag vill fira chanukka samtidigt som jul) dom har alltså gömt mina paket i det stora huset som vi är i .. enkla ställen dock så att det inte ska ta hela natten.. och det är vår jul ;)


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons nov 29, 2006 5:58 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån apr 10, 2006 6:21 pm
Inlägg: 630
Ort: Östersund (Republiken Jämtland)
Julen är rolig, tycker jag. Julklappar :wink: , släkten, maten, stämningen, kalle ankas julafton. Det enda som är dåligt är mina föräldrars humör. Dom tycker att julen är jobbig med all städning och förbedelse. Jag förstår dom, men tycker att dom kan vara lite glada för barnens skull. I år ska jag fira jul hemma utan släkt, så det blir väl inte lika roligt som andra år, men fortfarande riktigt skoj :)

Saker vi har på julbordet: Julskinka, bröd, rödbetssallad, grönsallad, potatis, sill, ägg, många såser, revbensspjäll, julmust och mycket mer som jag inte kan komma på men som jag vet att vi har :wink:

_________________
Eä, världen som är.


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tor nov 30, 2006 7:34 am 
Offline
The Magnificent

Blev medlem: lör jun 12, 2004 2:00 pm
Inlägg: 2563
Ort: Norrköping
Ska fira jul med bara familjen hemma i år, och det ska bli riktigt skönt. Har ca 25 kusiner, men det är nog, om man inte ska vara ensam med familjen, mysigast om det bara är farmor och farfar eller mormor och morfar som kommer. Det har en tendens att bara bli ett massa liv annars, och många av mina kusiner är mellan 10-18.
Dessutom bor mina två bröder inte hemma längre vilket gör det ännu trevligare när de kommer hem :) (hur länge nu den äldsta kommer fira jul med oss, då han är 26 och bor med sin flickvän... :( )


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 03, 2006 7:33 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: tis jan 18, 2005 7:38 pm
Inlägg: 1019
Ort: Borlänge
Idag började det julpyntas här hemma. Vi firar också jul hemma i år. Dessutom kommer delar av släkten hit. Sakta men säkert kommer jag i julstämning, det är nog alldeles lagom framåt doppareda'n. Jag gillar julen, den är mysig; och juklappar är det ju alltid roligt att få. (Jag anser mig fortfarande vara tillräckligt ung för att glädjas åt dem. Kan man bli för gammal?)

_________________
Bild


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön dec 03, 2006 10:09 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Om två dagar börjar Holländarna i min korridor fira "Sinterklass". Det är då som deras jultomte (som förövrigt gett amerikanarna namnet "Santa Claus") ger gåvor till alla barnen. Självfallet blir det några julklappar den 24:e december, men det är den 5e som den stora dagen inträffar för dem.

För att förklara fenomenet Sinterklass lite djupare är han en gubbe som anländer i en båt varje år. Det är en stor händelse som filmas i direktsänd television. Han har med sig "Black Petes", som härstammar från den tiden då slavarna fanns i Nederländerna. Det roligaste är att båten avgår - från Madrid!

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 05, 2006 6:44 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Jag håller på att skriva en artikel om jultomten i skolan.
Lärarn hade inget bättre att ge mig.

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis dec 05, 2006 9:27 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: fre jan 02, 2004 12:32 pm
Inlägg: 1817
Ort: Vid Aver Peddrolocs skogar
Jag har köpt en mycket billig elljusstake från maxi och några småtomtar som dekorerar försterbrädat tillsammans med mina två blommor och minityr-Minas Tirith. Så detta är den första gången som jag sysslar med julpyntning - i mitt egna hem

_________________
Jag sällar mig till hjältarna som gör och inte tycker

Åt samma håll - Lars Winnerbeck


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 20, 2007 4:42 pm 
Offline
Hobbit

Blev medlem: sön okt 21, 2007 6:18 pm
Inlägg: 65
Ort: Skelleftehamn
Snart jul igen! Har längtat ända sen sommarlovet slutade, om inte längre...


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 20, 2007 4:55 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Jul!!
Jippi :D

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 20, 2007 7:10 pm 
Offline
Maia

Blev medlem: mån maj 07, 2007 7:59 pm
Inlägg: 747
Ort: Tol Morwen
:x Hata Göteborg! Här har vi ännu ingen snö.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis nov 20, 2007 7:23 pm 
Offline
Maia
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån jun 14, 2004 4:19 pm
Inlägg: 1554
Ort: Little Hangleton
Thalion skrev:
:x Hata Göteborg! Här har vi ännu ingen snö.


Här i Falun har vi snö :D
Fast det är knappast värt att hurra för :cry:

_________________
/Tom Riddle

"There is no good and evil, there is only power...and those too weak to seek it."
—Voldemort

I never expected that conducting a campaign of organized terrorism would be so morally uplifting.
/Viridian


Upp
 Profil Skicka e-post  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 84 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2010